Kookboek gezocht (vegetarisch)

23-09-2021 15:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil meer vegetarisch gaan eten, dus ben op zoek naar een geschikt kookboek! Wat zoek ik:
- vegetarische recepten
- eenvoudige maaltijden die niet teveel tijd kosten (i.v.m. drukke baan en jonge kinderen weinig tijd om te koken)
- gerechten zonder vage, moeilijk verkrijgbare ingrediënten

We hebben al het boek Veg van Jamie Oliver, maar daar staan best veel recepten in met ingrediënten die hier bij de buurtsuper niet te krijgen zijn en / of ingrediënten die wij verder nooit gebruiken, dus dan blijf je weer zitten met allerlei half lege verpakkingen.

Voor mijn verjaardag wil ik één of meer nieuwe kookboeken vragen. Wie heeft tips voor mij?
Links naar (online) favoriete vega gerechten zijn uiteraard ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
Simpel van ottolenghi
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze. Simpele, snelle maaltijden. Niets ingewikkelds aan.

https://www.boekenvoordeel.nl/onder-de- ... n8QAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
De groene bakplaat is makkelijk en goed voor te bereiden.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
23-09-2021 16:23
De groene bakplaat is makkelijk en goed voor te bereiden.
Deze!
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook zou kunnen doen, is naar een grote boekwinkel toe, en rustig neuzen. Je ziet vanzelf welke recepten je aanspreken en of het makkelijk verkrijgbare ingredienten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bosh!
Van alles wat, en goed te maken. Gebruik het regelmatig en dat wil wat zeggen haha.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
23-09-2021 16:23
De groene bakplaat is makkelijk en goed voor te bereiden.
+1 heel fijn boek! Ik eet zelf vegan maar zelfs de vegetarische recepten zijn heel makkelijk aan te passen naar vegan.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook de groene bakplaat aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
23-09-2021 16:23
De groene bakplaat is makkelijk en goed voor te bereiden.
Deze wilde ik ook meteen aanraden.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik vind de Dikke Vegetariër een heel fijn boek, één van de weinige kookboeken die ik ook echt gebruik. Veel recepten, echt van alles staat erin en ook de basis van koken. Als je dat beheerst, kun je ook meer zelf maken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Ik ga de genoemde boeken eens in de winkel bekijken en dan een keuze maken welke op mijn lijstje komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven