Lekker met een pakje of zakje

15-07-2018 17:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat koken met verse ingrediënten en zelf toegevoegde specerijen gezonder is.
Minder zout.
En vaak net zo gemakkelijk en snel klaar.
Maar daar gaat dit topic dus niet over.

In de vakantie, en zeker met dit warme weer, eten wij wel eens een gerecht met 'een pakje of zakje'.
De taco's van Knorr Wereldgerechten zijn hier wel één van de favorieten.
En ook de Honig macaroni ovenschotel (kip, mozzarella, tomaat) staat nog wel eens op het menu.

Ik ben benieuwd welk gerecht met een pakje of zakje jij lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
15-07-2018 18:51
Waar eet je dat dan mee? Op brood? Met rijst?
Gewone 800 gr blikken bruine bonen opwarmen, uit laten lekken en op een diep bord. De piccalilly koud erbij op de rand van het bord.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Die curry's van Pataks :love:
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-07-2018 18:53
En de kerrie ovenschotel van maggi. Ipv met prei doe ik. hem met bloemkool
Die vind ik ook lekker!
En ga 'm ook maar eens proberen met bloemkool.
Alle reacties Link kopieren
Iemand al de gegrilde rode paprikasoep van honig geprobeerd? :kwijl: gruwelijk lekker
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
De ah verse pastasaus carbonara uit de koeling.. het mag geen carbonara heten maar stiekem best lekker.

Heinz pastasaus vond ik wel goed te eten.. kan ook komen omdat we 7 uur lang aan het wandelen waren geweest in de bergen :proud:

Ragout uit blik vind ik ook lekkerder dan zelfgemaakt :-$

En bij de toko een aantal mixen, voor rendang en pindasaus!
Alle reacties Link kopieren
De beef Shanghai en Kofta van Knorr en de witlof of kerrie ovenschotel van Maggi inderdaad hmmmmm :-P)

Verder probeer ik wel echt verder alles zelf te maken maar ik vind koken dan ook wel echt leuk en probeer graag recepten uit en geef er mn eigen draai aan.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die “bonen erbij “ zakken van HAK erg fijn. Leuk te combineren en snel
Klaar
Alle reacties Link kopieren
Smoorkip met tomaat

300 gram kipfilet in blokjes
2 kleine uien
1 blik gepelde tomaten
3 el boter of olie om in te bakken
2 geperste teentjes knoflook
1 zakje babi pangangsaus (Conimex)
2 el ketjap manis
sambal naar smaak
zout naar smaak

Pel en snipper de uien.
Verhit olie of boter in een pan en bak de blokjes kipfilet al omscheppend bruin.
Doe de ui en de knoflook erbij en bak deze ong. 3 min mee.
Voeg het blik tomaten toe en maak ze wat kleiner, vervolgens het zakje babi pangangsaus, vul het lege zakje met water en doe dit in de pan. tenslotte de ketjap manis toevoegen.
Goed doorroeren en even laten sudderen, ong 20 min.
Breng vervolgens op smaak met zout en sambal naar keuze.

Serveer met rijst.

Ik probeer zoveel mogelijk zonder zakjes te koken, maar voor dit recept maak ik graag een uitzondering 😉
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
De hackbällchen toscana van Knorr
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-07-2018 18:13
Knorr wereldgerechten, HAK bonenschotels in zak, kaassausje van Maggi, Hela curry-ketchup, Heinz tomatenketchup 50%.
Die zijn zo lekker... Gehakt erbij, geraspte kaas en een beetje creme fraiche
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet zo goed denk ik. Voor die prefab dingen moet je dus alsnog in de keuken staan toch? Wat heeft zo'n zakje pakje dan voor zin? Als je toch kookt kun je net zo goed iets zonder prefab maken.
Verder haal ik wel eens zo'n kant en klare lasagne, halve kip van de slager of markt, gebakken vis al dan niet met een zak vlaamse friet.
Broodje falafel of een lunchbox van de toko zijn ook lekker.
Dan hoef je iig niet nog achter het fornuis wat me de bedoeling leek van de OP.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-07-2018 18:51
Blue Elephant Thai green curry (verkrijgbaar bij AH)
Lekker om 'n garnalen (of kip) curry mee te maken. Zelf gooi ik er ook nog 'n half blikje kokosmelk extra doorheen.
Benadert heel erg goed de Thaise smaken!
Ja, die is echt superlekker idd !
Uiteraard ook met extra kokosmelk

Verder heb ik bij de (wél zelfgemaakte) stamppot, altijd jus uit een zakje van maggi :proud:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Mijn grote favoriet is de Marokkaanse couscous van Knorr, superlekker!
nina1966 schreef:
16-07-2018 14:28
Ik begrijp het niet zo goed denk ik. Voor die prefab dingen moet je dus alsnog in de keuken staan toch? Wat heeft zo'n zakje pakje dan voor zin? Als je toch kookt kun je net zo goed iets zonder prefab maken.
Verder haal ik wel eens zo'n kant en klare lasagne, halve kip van de slager of markt, gebakken vis al dan niet met een zak vlaamse friet.
Broodje falafel of een lunchbox van de toko zijn ook lekker.
Dan hoef je iig niet nog achter het fornuis wat me de bedoeling leek van de OP.
Het gaat wat mij betreft niet over wel of niet koken, maar makkelijk koken.
Ik ben zelf niet culinair creatief of inventief en houd het dus graag bij de creaties die al zijn uitgevonden en wat je makkelijk wordt gemaakt door een pakje of zakje met daarop de instructie wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Massaman met stip de lekkerste curry van Blue Elephant. Daarna de gele denk ik. Ik neem dan ook wel vaak zo'n mealkit, lekker makkelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-07-2018 17:10
Ik vind Massaman met stip de lekkerste curry van Blue Elephant. Daarna de gele denk ik. Ik neem dan ook wel vaak zo'n mealkit, lekker makkelijk.

Koop je die bij een grotere supermarkt ofzo? AH XL?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De lasagne van Knorr. Doet me denken aan vroeger, want mijn ouders maakten hem altijd. En ik maakte het als student vaak. Ik moet het eens in het jaar, 2 jaar een keer eten. Voor old times sake.
Lasagne van Honig en vis kruiden komen uit een potje.
Mijn eigen lasagne mislukt altijd :cry:
Het is er niet echt het weer voor, Knorr mix voor hachee met een plak ontbijtkoek en een flinke scheut bruin bier, lekker!
Ooooh ik heb het allemaal al heel lang niet gehad. Maar mijn favorieten:

- Preischotel met aardappelschijfjes, gehakt en prei (Maggi dacht ik)

- Burrito's van Knorrrrrr - nom nom nom

- Massaman curry van Blue Elephant - komt verdraaid dicht in de buurt van Thailand

- Lasagne van Knorr

- Paëlla van Knorr

- Chilibonen van AH huismerk, en dan gehakt bakken, Italiaanse wokgroenten erbij en schepje crème fraîche.

- De Couscous van AH huismerk. En dan met Thaise wokgroenen (ipv provençaalse) en extra feta erdoor: aanrader!!

Kip Tandoori was overigens het allereerste gerecht in m'n leven dat ik zelf gekookt heb. Dus die houdt ook een speciaal plekje in m'n hart.
Alle reacties Link kopieren
Wereldgerechten zijn populair zo te zien!
Ik vind ze ook heerlijk, vooral de kip jambalaya en burritos maar de kip madras is mn favoriet!
Zebra123 schreef:
18-07-2018 23:53
Wereldgerechten zijn populair zo te zien!
Ik vind ze ook heerlijk, vooral de kip jambalaya en burritos maar de kip madras is mn favoriet!
Ik vroeg me al af waar de kip madras bleef! Hier ook favoriet, en natuurlijk ook de kip tandoori :heart:

Mijn allerliefste ‘foute’ eten is Unox tomatensoep uit blik met wit brood belegd met kaas, en dan soppen met die boterham. Héérlijk en brengt me altijd terug naar vroeger op de camping (of soms gewoon op een doordeweekse avond als m’n moeder zin had om lui te zijn :proud: )

Niet veel pakjes hier in huis bedenk ik nu maar de boemboe’s van Jumbo eigen merk gaat er goed in, net als heel af en toe een blikje ragout met pasteitjes :-$
En als ik geen zin heb om zelf te kruiden heb ik meestal een pot pastasaus van AH basic staan, heb vele (duurdere) merken geproefd maar deze blijft favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten amper pakjes en zakjes. Maar ik vond altijd bobotie erg lekker toen wij nog wereldgerechten aten. Eigenlijk nu alleen nog maar soep van honig.
Ik heb wel wat met de Kip Madras.
poldervrouw schreef:
15-07-2018 22:40
Ik vind die “bonen erbij “ zakken van HAK erg fijn. Leuk te combineren en snel
Klaar
Bedoel je die nieuwe zakken waar ook linzen in zitten? Die vind ik zo vies. Ze lijken ook nog eens allemaal op elkaar, allemaal min of meer dezelfde smurrie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven