Lekkere alcoholvrije wijn?

27-01-2020 13:46 83 berichten
Heeft iemand tips voor een lekkere alcoholvrije wijn? Ik wil i.v.m. de lijn minder alcohol drinken en mijn dochter is in verwachting en wil géén alcohol meer drinken. Er schijnt wel degelijk alcoholvrijewijn die prima smaakt te bestaan. Maar welke? Tips?
Alle reacties Link kopieren
Bestaat niet. Ik heb er nog nooit een geproefd die ik lekkker vond.
Alcoholvrij bier wordt wel steeds beter, vooral de IPA's zijn heel goed te doen.
impala wijzigde dit bericht op 27-01-2020 13:51
22.63% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van appelsap of druivensap.
Alle reacties Link kopieren
ik vind calorien in alcoholvrije wijn, zonde van de calorien
Drink ik liever 1 glas echt lekkere wijn en verder water
Alle reacties Link kopieren
ik vrees ook dar je beter gewoon iets heel anders kan drinken ;-)
Lussory wijn. Is er in allerlei varianten en is zo goed gedealcoholiseerd dat het halal genoemd mag worden.

Is heel goed te doen.

Een fles rode kost rond de 6,50
Voor de lijn maakt het weinig uit.

Neem dan water of voor mijn part cola zero ofzo.
Voor de lijn maakt het heel veel uit.
Cateautje schreef:
27-01-2020 13:55
Lussory wijn. Is er in allerlei varianten en is zo goed gedealcoholiseerd dat het halal genoemd mag worden.

Is heel goed te doen.

Een fles rode kost rond de 6,50
Ga ik uitproberen!
Cateautje schreef:
27-01-2020 13:57
Voor de lijn maakt het heel veel uit.
Zeker! Even gekeken maar dat scheelt heel veel calorieën!
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:02
17.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-01-2020 13:57
Voor de lijn maakt het heel veel uit.
Een kcal is een kcal. Of dat nou uit alcohol of suiker komt. Als je af wilt vallen kun je beter water, thee of frisdrank met zoetstof drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van wijn, ik kan wel een druivensap aanraden van ah; excellent Merlot druivensap in de koeling. In een wijnglas schenken en genieten maar. Niet lijnvriendelijk denk ik zo, net als alle vruchtensappen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
27-01-2020 13:56
Voor de lijn maakt het weinig uit.

Neem dan water of voor mijn part cola zero ofzo.
jawel hoor (per 100 ml)
rode wijn: 82
alcoholvrije wijn: 18
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
27-01-2020 14:01
Ik heb geen verstand van wijn, ik kan wel een druivensap aanraden van ah; excellent Merlot druivensap in de koeling. In een wijnglas schenken en genieten maar. Niet lijnvriendelijk denk ik zo, net als alle vruchtensappen.
73 calorien inderdaad
Heb ze allemaal al uitgeprobeerd :-D

Witte en rode 0 % wijn is idd niet lekker ( veel te zoet ) .
Die kan je beter vervangen door wit of rood duivensap ( in een mooi wijnglas serveren ;-) )

De 0 % rosé wijn van Eisberg ( Gall & Gall ) is nog enigszins te doen ( ijskoud serveren ) .
Luci_Morgenster schreef:
27-01-2020 13:56
Voor de lijn maakt het weinig uit.

Neem dan water of voor mijn part cola zero ofzo.
Ik weet goed wat ik wel/niet moet drinken om af te vallen. Maar ik vroeg nu even om tips op het gebied van alcoholvrije wijn.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:46
0.17% gewijzigd
wild-flower2 schreef:
27-01-2020 14:03
Heb ze allemaal al uitgeprobeerd :-D

Witte en rode 0 % wijn is idd niet lekker ( veel te zoet ) .
Die kan je beter vervangen door wit of rood duivensap ( in een mooi wijnglas serveren ;-) )

De 0 % rosé wijn van Eisberg ( Gall & Gall ) is nog enigszins te doen ( ijskoud serveren ) .
Ik begin pas :)
Mermedina schreef:
27-01-2020 14:01
Ik heb geen verstand van wijn, ik kan wel een druivensap aanraden van ah; excellent Merlot druivensap in de koeling. In een wijnglas schenken en genieten maar. Niet lijnvriendelijk denk ik zo, net als alle vruchtensappen.
Ja, ik heb hier ook hele goede druivensappen staan. Maar die hebben nu even teveel calorieën.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:46
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit alcoholvrije wijn gevonden die ik lekker vind. Vorige week waren wij op visite bij vrienden en ik drink bij iemand thuis meestal witte wijn maar ik had zo'n dorst en zei van doe mij eerst maar even een pilsje. Ik vond het al een beetje raar dat ze het in de keuken inschonk en met het glas aan kwam zonder flesje. Ik vond het niet lekker en kreeg het moeilijk weg dus ik deed er lang mee. Tot ze hun lachen niet meer in konden houden. Toen bleek het Bavaria 0.0 IPA te zijn. Ik proefde het dus wel gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat die voor mij bedoeld was. Ik heb alleen rode en witte geprobeerd, ben niet zo'n liefhebber van rose.
.
Ik vond ze ook allemaal te zoet.

Je kunt ook rivella in een wijnglas doen. Of die blikjes Royal Club (with a hint of grapefruit / Gingel Ale lemongrass) vind ik ook lekkere drankjes met slechts 1 calorie per blikje.

Of mijn persoonlijke favoriet: spa rood in een wijnglas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een halve fles witte Hugo door de gootsteen gespoeld. Die niet dus.
Ik ga nu voor Colazero of mineraalwater met een smaakje. Ook zijn er goede alcoholvrije bieren, maar alcoholvrije wijn is het allemaal net niet.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
27-01-2020 14:08
Ik heb nog nooit alcoholvrije wijn gevonden die ik lekker vind. Vorige week waren wij op visite bij vrienden en ik drink bij iemand thuis meestal witte wijn maar ik had zo'n dorst en zei van doe mij eerst maar even een pilsje. Ik vond het al een beetje raar dat ze het in de keuken inschonk en met het glas aan kwam zonder flesje. Ik vond het niet lekker en kreeg het moeilijk weg dus ik deed er lang mee. Tot ze hun lachen niet meer in konden houden. Toen bleek het Bavaria 0.0 IPA te zijn. Ik proefde het dus wel gelijk.
Ja je proeft verschil. Maar ik vind de IPA's goed en koop ze nu vaak ipv gewone, die boven de 6% zit. Bavaria is wel de minste. Liever Brand of Jopen, maar die laatste is 0.3 procent. Session IPA is er ook nog, die heeft ca 3,5 procent.
.
Wat trouwens wel een heerlijk alcohol-vrij aperitief is ( jaren 80 drankje her-ontdekt :mrgreen: ) - Crodino ( = Italiaans ) .

Je hebt Crodino tegenwoordig in 2 lekkere smaken : biondo en rosso .
Heerlijk in een wijnglas of whiskeyglas met ijsblokjes en een schijfje sinaasappel :-D
Te koop bij de meeste supermarkten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Crodino lekker, maar het is wel een suikerbom daarom drink ik het bijna nooit.
Maar net als bij de IPA's, je moet wel van bitter houden (ik ken alleen de oranje, beetje Campari achtig)
impala wijzigde dit bericht op 27-01-2020 14:21
38.13% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven