Lekkere groente voor bij aardappelen zonder vlees

07-11-2019 14:10 62 berichten
Voor bij de standaard aardappelen groente vlees dag in de week ben ik op zoek naar lekkere groente gerechten. Iets dat de aardappelen die ik zonder vlees eet iets wat minder saai maak. Witlof uit de oven kan. Maar veel verder dan dat kom ik niet. Droge erwtjes, bonen etc ben ik wel een beetje zat nu
PoesinBoots schreef:
07-11-2019 14:26
Zo af toe sla ik ook wel vleesvervanger over maar let je er wel op dat je zo geen tekorten krijgt?
Dit bedoelde ik dus ook. Een keer alleen groenten is prima maar niet voor elke dag.
Aardappel Anders, met allerlei groenten erdoor.

Sajoer boontjes

Spruitjes wokken met rode peper en knoflook

Spinazie met gekookt eitje erop met toefje mayo en ketchup

Pijnboompitjes over de broccoli met wat kaas

Ik vind het ook lekker om van die toscaanse aardappelpartjes op te bakken met allerlei groente erdoor en dat wat kaas eroverheen.

Nacho's met groentemix en bonen.

Pompoen uit de oven met een prutje van spinazie en blauwe kaas erop.

De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
07-11-2019 14:14
Uienringen en champignons bakken en dan op het laatst nog even de doperwtjes erdoor.
ook lekker met spruitjes!
lisbeth schreef:
07-11-2019 14:25
Ik probeer meer soorten groenten op tafel te zetten. Maar een echte vleesvervanger niet
Je zal er toch ook iets bij moeten doen met dezelfde voedingsstoffen die vlees heeft (peulvruchten eieren, kaas etc) anders kom je echt voedingsstoffen tekort. (ijzer, b12, eiwitten)
Ik vind dat lastig, voor mij zijn aardappelen met groente gewoon niet compleet zonder iets erbij. Dat mag ook een vegaburger zijn hoor. Ik kan je helaas niet helpen.

Bij pastagerechten of chinese gerechten vind ik het een stuk makkelijker en dan mis ik ook niets.

Waarom wil je eigenlijk aardappels en groente eten zonder iets erbij?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
07-11-2019 14:38
Je zal er toch ook iets bij moeten doen met dezelfde voedingsstoffen die vlees heeft (peulvruchten eieren, kaas etc) anders kom je echt voedingsstoffen tekort. (ijzer, b12, eiwitten)
we weten niet, wat TO verder naar binnen werkt op een dag
lilalinda schreef:
07-11-2019 14:42
we weten niet, wat TO verder naar binnen werkt op een dag

Of in een week. Het ging volgens mij om 1 AGV dag
GinnyJones schreef:
07-11-2019 14:38
Ik vind dat lastig, voor mij zijn aardappelen met groente gewoon niet compleet zonder iets erbij. Dat mag ook een vegaburger zijn hoor. Ik kan je helaas niet helpen.

Bij pastagerechten of chinese gerechten vind ik het een stuk makkelijker en dan mis ik ook niets.

Waarom wil je eigenlijk aardappels en groente eten zonder iets erbij?

de kinderen zijn agv liefhebbers. Zij eten ook nog vlees. vllesvervangers vind ik lastig omdat het ook nog gv moet zijn.
op zo'n dagen los ik het dan op met extra groente.
pasta's, aziatiscg is makkelijker met vegetarische kipstukjes of vega geruld gehakt.
ik eet wel veel kaas en noten
Alle reacties Link kopieren
Ik stoof mijn haricot verts wel eens gaar in een simpel tomatensausje van sjalotje, knoflook, blikje tomaten + verse oregano. Heel lekker.

Peultjes kort roerbakken met rood uitje.

Bloemkool lekker in een salade met olijven en een gekookt eitje erin.

Witlof roerbakken met stukjes appel, een klein beetje gember en een klein beetje kerriepoeder.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
lisbeth schreef:
07-11-2019 14:43
de kinderen zijn agv liefhebbers. Zij eten ook nog vlees. vllesvervangers vind ik lastig omdat het ook nog gv moet zijn.
op zo'n dagen los ik het dan op met extra groente.
pasta's, aziatiscg is makkelijker met vegetarische kipstukjes of vega geruld gehakt.
ik eet wel veel kaas en noten


Wat is gv?
Alle reacties Link kopieren
Spinazie roerbakken met een uit en paar gedroogde tomaatjes in stukjes. Hmm...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
07-11-2019 14:57
Wat is gv?
Glutenvrij
lisbeth schreef:
07-11-2019 14:43
de kinderen zijn agv liefhebbers. Zij eten ook nog vlees. vllesvervangers vind ik lastig omdat het ook nog gv moet zijn.
op zo'n dagen los ik het dan op met extra groente.
pasta's, aziatiscg is makkelijker met vegetarische kipstukjes of vega geruld gehakt.
ik eet wel veel kaas en noten
Een ei erbij, of wat peulvruchten.
Alle reacties Link kopieren
Roergebakken groente met pindasaus?
Met kaas maak je het smaakvoller, maar je kunt ook een paar dunne plakjes ontbijtspek uitbakken om in het vet de groente te roerbakken. Dat geeft ook veel meer smaak.
redbulletje schreef:
07-11-2019 15:46
Met kaas maak je het smaakvoller, maar je kunt ook een paar dunne plakjes ontbijtspek uitbakken om in het vet de groente te roerbakken. Dat geeft ook veel meer smaak.

Ze eet vegetarisch.
Alle reacties Link kopieren
Ratatouille maken op dezelfde manier als in de film. Verbazingwekkend hoe snel dat op gaat. En echt overheerlijk.
Wat ik ook erg lekker vind: kleine aardappeltjes en wortels met olijfolie, rozemarijn en peper en zout mengen, paar tenen knof erbij en dat in de oven.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stamppotten maken met kaas, noten en fruit als je van de combi hartig en zoet houdt.
Ik zou investeren in een goed vegetarisch kookboek :)
Oeh ja, geglaceerde wortelen maken. Ook al zo lekker.

Jammer dat je met gv geen gnocchi mag, anders wist ik nog een lekker recept met aubergine en geitenkaas. Mmmm.....
Alle reacties Link kopieren
Ratatouille
Aardappelpuree, rode kool en een champignonstoofpotje (zuurvlees voor de rest van je gezin?)
Alle reacties Link kopieren
Zijn peulvruchten een optie? Linzen kun je bijvoorbeeld net als gehakt rul bakken met een uitje en kruiden. Witte bonen in tomatensaus kun je ook zelf maken.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
07-11-2019 14:25
Ik probeer meer soorten groenten op tafel te zetten. Maar een echte vleesvervanger niet
Da's niet gezond. Lees je in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
herfstappeltaart schreef:
07-11-2019 14:20
Wortelsalade (heel fijn geraspt in de keukenmachine) met gewelde rozijnen en stukjes verse sinasappel. Dressing van olijfolie en sinasappelsap.
Dit klinkt echt lekker. Heb je hier een recept van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven