Libanees brood

21-09-2020 17:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een poos terug kocht ik Libanees brood. Leuk om es te proberen.
Nu wordt het hoog tijd om dit te gaan gebruiken want het is een maandje over de datum zie ik (maar ik ga er vanuit dat ik het nog gewoon kan eten).

Iemand suggesties hiervoor?
(svp niets met hummus, kikkererwten etc want dat eten wij niet)

Ik heb deze:

Afbeelding
Met (linzen)soep.
Alle reacties Link kopieren
Als wrap beleggen, naast een curry om er in te dippen, als tosti bakken of krokant bakken in de pan/oven met een salade ernaast.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten dit ter vervanging van een pita broodje. Doen er kip in, gehaktballetjes enz.
Alle reacties Link kopieren
Kip met ras el hanout kruiden en lekker grillen.
Dikke Yoghurt aanmaken met za’atar.
Spinazie met geitenkaas en pijnboompitjes zacht grillen.
Harissa op tafel zetten.

Stukje brood afscheuren en of lekker met kip en yoghurt en harissa eten of met spinazie sizzel
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alles van hierboven!
En ook lekker met dipjes! Aoli, bieten/geitenkaas, noem het maar op!
Lorrelies schreef:
21-09-2020 17:39
Kip met ras el hanout kruiden en lekker grillen.
Dikke Yoghurt aanmaken met za’atar.
Spinazie met geitenkaas en pijnboompitjes zacht grillen.
Harissa op tafel zetten.

Stukje brood afscheuren en of lekker met kip en yoghurt en harissa eten of met spinazie sizzel
Õh! Dit moet ik niet lezen rond etenstijd! Nu heb ik honger....
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je dit gekocht? Ik ben al tijden op zoek ernaar, en bij jumbo en AH hebben ze het niet. Nu neem ik dus meestal maar naanbrood, best OK maar niet wat ik wil.
Met wokgarnalen en gegratineerde kaas zou ik doen en nog 'n paar blaadjes excuus rucola er bovenop
Of met rul gebakken gehakt met uitjes, sambal en kaas
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
21-09-2020 17:41
Waar heb je dit gekocht? Ik ben al tijden op zoek ernaar, en bij jumbo en AH hebben ze het niet. Nu neem ik dus meestal maar naanbrood, best OK maar niet wat ik wil.
Deze kan je bij de Ah gewoon kopen hoor, ligt bij ons in hetzelfde vak als het naanbrood
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
21-09-2020 17:41
Waar heb je dit gekocht? Ik ben al tijden op zoek ernaar, en bij jumbo en AH hebben ze het niet. Nu neem ik dus meestal maar naanbrood, best OK maar niet wat ik wil.
Ik koop het gewoon bij de AH. Misschien vragen of ze het voor je willen bestellen/opnemen in het assortiment?

Wij beleggen ze met tomatenpuree (gemixt met wat kruiden), dungesneden groenten (courgette, tomaat, paprika, ui) dan een laagje mozzarella en geraspte kaas, dan weer een laagje groenten en een ander flatbread er tegenaan. In de oven of pan tot de kaas gesmolten is en dan in punten snijden.
Alle reacties Link kopieren
Bij de broodafdeling van ah‘s in mijn omgeving ligt vers Libanees brood in zakken.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Dippen in shakshuka!
Een maand over datum?
Grote kans dat er groene schimmel op zit.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten ze met een soort van kipshoarma sla en knoflooksaus.
Of met Shakshuka.
Waarom zou je brood willen eten dat een maand over de datum is?
Alle reacties Link kopieren
Nee, zit geen schimmel op, dat heb ik uiteraard al bekeken. Maar ik wil ze wel deze week opmaken eigenlijk.

Ik dacht zelf als vervanger van naanbrood bij een curry ofzo. Heb ook nog zakje korma currypasta liggen, kan evt ook daarbij denk ik?
Shakshuka heb ik recent nog gegeten, dus dat wordt em nu niet.
Met shoarma ook altijd goed! Ik heb nog ras El hanout kruiden, als ik daar de kip mee kruid, paprikareepjes erbij bakken en een knoflooksaus, is dat een goeie variant denken jullie?

Als een soort quesedillas is ook een leuk idee. Of als een soort Turkse pizza, zei iemand dat ook hier. Ook nog nooit gemaakt, wel vaak pizza natuurlijk maar nooit met gehakt eigenlijk.

Meer tips welkom!
Met labane en za'atar natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
21-09-2020 18:34
Ik heb nog ras El hanout kruiden, als ik daar de kip mee kruid, paprikareepjes erbij bakken en een knoflooksaus, is dat een goeie variant denken jullie?
Nee want paprika vind ik smerig :) maar eet gewoon wat jij denkt dat er lekker bij is. Waar je normaal pita of wraps voor zou gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
21-09-2020 18:34
Ik heb nog ras El hanout kruiden, als ik daar de kip mee kruid, paprikareepjes erbij bakken en een knoflooksaus, is dat een goeie variant ?
Zeker! Knoflooksaus zou ik vervangen door yoghurt met za’atar.
Brood scheuren het bestaat eigenlijk uit twee laagjes. Dat is veel lekkerder dan het als een wrap of pita gebruiken. Dat is het namelijk niet
lorrelies wijzigde dit bericht op 21-09-2020 19:59
0.23% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Lorrelies schreef:
21-09-2020 17:39
Kip met ras el hanout kruiden en lekker grillen.
Dikke Yoghurt aanmaken met za’atar.
Spinazie met geitenkaas en pijnboompitjes zacht grillen.
Harissa op tafel zetten.

Stukje brood afscheuren en of lekker met kip en yoghurt en harissa eten of met spinazie sizzel
Fijn, nou heb ik weer honger.... :wtf: ;)
Alle reacties Link kopieren
Die za’atar noemen jullie meermaals, maar dat heb ik helaas niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze Libanees hebben ze een heel lekker dipje met gemalen kip. Geen idee wat er verder door zit, of hoe het heet, maar dat bakje confisqueer ik altijd ;)
Alle reacties Link kopieren
Een maand over datum?
Ik koop dit brood bij de Midden-Oosterse winkel (voor minder dan de helft van de prijs van AH), daar is het een dag later al gortdroog.

Ik eet het met hummus, baba ganush, muhamarra, labane, etc.
En dan een bulghursalade op tafel, wat olijven, gegrilde groenten, etc.

Als je vers brood hebt, kun je er een wrap van rollen met zo'n dip van hierboven en falafel, tomaten, etc. Maar ik betwijfel of brood van een maand over datum zich nog laat rollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven