Luchtige roomkaas

11-03-2024 21:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is nou echt een lekker luchtige roomkaas? Vergelijkbaar met Garlan en Paturain maar dan naturel, dus zonder knoflook of kruiden. De meeste in de supermarkt zijn zo ‘zwaar’, zoals MonChou of zo, en dat wil ik dus niet :-D alle roomkazen proberen vind ik ook zo overdreven…
Alle reacties Link kopieren Quote
Huttenkase?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind monchou in het kuipje luchtiger dan in het folie. Anders Philadelphia opkloppen?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die van de Lidl lekker. Wel met bieslook, maar het is een fris luchtig kaasje en lekker bij gerookte zalm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetjemina schreef:
11-03-2024 21:06
Huttenkase?
Dit opkloppen in het molentje van de staafmixer is mijn favoriete basis voor een dip momenteel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuivelspread?
Afbeelding
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetjemina schreef:
11-03-2024 21:06
Huttenkase?

Garlan 37% vet Hüttenkäse nog geen 4%. Hüttenkäse kun je niet echt 'roomkaas' noemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Philadelphia
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een Poolse winkel in de buurt hebt: koop eens twaróg. Dat is iets steviger dan hüttenkäse, maar luchtiger dan de Philadelphia-achtige roomkazen in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huttekäse smaakt heel anders dan roomkaas, naar witte kaas. Ik vind het echt vies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles wat hier genoemd wordt, Philadelphia, monchou, zuivelspread, is toch heel anders van structuur dan Boursin? Dat is allemaal glad en stevig, terwijl Boursin juist wat luchtiger is en er zo op het oog wat “korreliger” uit ziet.
Dit is wat je zoekt To, maar is niet in Nederland verkrijgbaar helaas.
https://www.boursin.be/producten/natuur/
De Dutch expat shop heeft het, voor een belachelijke prijs.

Ik heb geen andere tip voor je, want die structuur ben ik nog nergens tegen gekomen verder. Dat luchtige.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd de lacto free van Arla, die is echt heel lekker en licht.
Doe het ook vaak op een boterham met kipfilet of ergens doorheen een saus of soep bijvoorbeeld.
Hij is wel wat prijziger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik lekker vind, maar weet niet of dat ook jouw smaak is

Feta met een scheutje yoghurt in de staafmixer, waanzinnig lekker met een goeie hete peper erdoor (eventueel wat olijfolie)
Kom je in de buurt van Tirosalata

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven