Maple syrup waar gebruik je het bij?

23-10-2019 01:05 38 berichten
Naast over de pannenkoeken, yoghurt en wellicht havermout? Het is weer in de aanbieding bij Lidl en wil morgen een flesje halen want ik vond het zo lekker over de pannenkoeken. Ik eet dat niet zo heel veel dus vraag ik me af waar het nog meer bij past? Kom niet veel verder dan yoghurt en havermout.

Het is duur dus ik zoek inspiratie zodat het op is voordat het bederft.
On topic.
Genoeg lekkere koekies, als je zoekt op recept ahornsiroop.

* Recept weggehaald. Een ander recept, met havermout, walnoten en ahornsiroop is namelijk nog veel lekkerderder. Alleen is het recept ff zoek en de vriendschap met de doorgever van het recept verwaterd. *

Mocht ik met mijn geopende flesje ahornsiroop lekkere koekjes hebben gebakken, dan deel ik graag het recept met jullie.
(Als ik tegen die tijd het topic nog kan vinden.)

Knussels van Odense
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 22:22
77.99% gewijzigd
Odense2 schreef:
23-10-2019 09:57
Ik heb een fles maple sirup in de koelkast staan.
En ik krijg de dop niet meer losgeschroefd.
Iemand een gouden tip?
Of moet ik bij de Blokker zo'n opener (voor grip) gaan kopen?
Voorzichtig onder een lauwwarme kraan houden dan lost de suiker op en kun je weer draaien.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-10-2019 09:58
Voorzichtig onder een lauwwarme kraan houden dan lost de suiker op en kun je weer draaien.
Dit inderdaad, beetje lauwwarm water onder de rand van de dop laten lopen en binnen no time kun je hem gewoon open draaien. Dop zit bij mij ook altijd muurvast.
herfstappeltaart schreef:
23-10-2019 09:58
Voorzichtig onder een lauwwarme kraan houden dan lost de suiker op en kun je weer draaien.
Bedankt voor de tip. :idee:
Het is gelukt.
Ik kon de dop weer losdraaien.
Odense2 schreef:
23-10-2019 10:04
Bedankt voor de tip. :idee:
Het is gelukt.
Ik kon de dop weer losdraaien.

:high5:
Bedankt voor de tips iedereen. Nu gaat die fles zeker op en ook fijn om te weten dat het heel lang houdbaar is.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-10-2019 09:58
Voorzichtig onder een lauwwarme kraan houden dan lost de suiker op en kun je weer draaien.
Bedankt voor de tip.
Had ik eerder moeten weten.

In het verleden ook 2x een flesje gekocht die ik maar heb weggegooid omdat ik ze niet meer open kreeg.

Dus ik dacht ik koop ze maar niet meer.

Maar met deze tip ga il toch nog maar eens een flesje kopen.
Heerlijk als marinade voor kip met mosterd erbij!! En dan in de oven (hele kip, kluifjes, drumsticks, kippendij ect).
2x zo veel maple syrup als mosterd. Dus bv 4 et maple syrup en 2 el mosterd voor een hele kip.

Ook lekker als een toetje:
griesmeel, aardbeien en maple syrup.
Verheug me nu al op m'n ontbijt voor morgen: Amerikaanse pancakes, maple syrup en aardbeien :proud:
TsumTsum schreef:
23-10-2019 22:06
Verheug me nu al op m'n ontbijt voor morgen: Amerikaanse pancakes, maple syrup en aardbeien :proud:
Doe even je adres, komen we morgen allemaal bij je ontbijten. Ik neem wel een thermosje koffie mee.
ClumsyNinja schreef:
23-10-2019 23:44
Doe even je adres, komen we morgen allemaal bij je ontbijten. Ik neem wel een thermosje koffie mee.
:-D
Helaas :hihi:
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
23-10-2019 08:04
Stroop in de koelkast? Dan wordt het toch hard?
Doen jullie gewone suikerstroop ook in de koelkast?
Nee, en ook dat bederft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven