Met jezelf uit eten in eigen woonplaats
zaterdag 7 maart 2026 om 18:27
Op vakantie of een dagje weg geen probleem, ergens een broodje eten tussen de middag ook geen probleem maar uit eten gaan met mezelf in mijn eigen woonplaats voelde toch wat gek. Raar eigenlijk want op vantie heb ik er geen moeite mee.
Er zijn wat restaurants in mijn woonplaats die ik al een tijdje wil proberen of die nieuw geopend zijn. Het probleem is echter dat niemand mee wil tenzij ik trakteer en het is al duur genoeg.
Vandaag dacht ik van ik heb geen zin om te koken dus laat ik het gewoon doen en ben ik naar een restaurant geweest wat al een tijd op mijn lijstje stond. Expres wat vroeg gegaan want het restaurant is populair en reserveren kan niet en het was heerlijk! En er waren meer mensen alleen zag ik.
Gaan jullie met jezelf uit eten in je eigen woonplaats?
Er zijn wat restaurants in mijn woonplaats die ik al een tijdje wil proberen of die nieuw geopend zijn. Het probleem is echter dat niemand mee wil tenzij ik trakteer en het is al duur genoeg.
Vandaag dacht ik van ik heb geen zin om te koken dus laat ik het gewoon doen en ben ik naar een restaurant geweest wat al een tijd op mijn lijstje stond. Expres wat vroeg gegaan want het restaurant is populair en reserveren kan niet en het was heerlijk! En er waren meer mensen alleen zag ik.
Gaan jullie met jezelf uit eten in je eigen woonplaats?
zondag 8 maart 2026 om 13:38
Ik had alleen wat te drinken en een hoofdgerecht. Het was geen restaurant waar je echt een voorgerecht besteld en qua toetjes waren ze echt prijzig dus dat heb ik elders gehaald.Eenbeetjevanditendat schreef: ↑08-03-2026 11:02Wat stoer van je. Ik doe best veel alleen, maar uit eten vind ik “een ding”. Niet in een happy italy achtige setting (vrij snel de deur weer uit) maar wel in een rustiger restaurant waar ik langer zou zitten.
Wat doe je dan, tussen de gangen door? Op je telefoon? Gewoon “zo zitten” lijkt me zo wat namelijk…..
zondag 8 maart 2026 om 15:20
Ik ben nog nooit in m'n uppie uit eten gegaan in de avond, überhaupt. Wel voor de lunch of voor koffie met een taartje, maar borrelen en dineren is best prijzig, en zou ik ook een beetje saai vinden zonder mensen om mee te kletsen. Wel stom dat mensen in jouw omgeving alleen mee willen als jij betaalt. Ik betaal met liefde voor een ander, maar niet als iemand alleen mee wil als ik betaal. Laat dan maar zitten.
Als je liever met iemand zou gaan, zou het dan misschien een optie zijn om iemand met wie je gezellig kunt kletsen, een dinertje met jou te geven als verjaarscadeau?
Als je liever met iemand zou gaan, zou het dan misschien een optie zijn om iemand met wie je gezellig kunt kletsen, een dinertje met jou te geven als verjaarscadeau?
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
zondag 8 maart 2026 om 15:40
Ik heb er geen moeite mee eigenlijk. Er zit een leuk restaurantje om de hoek (geen sjieke bedoening ofzo), waar ik heel af en toe een hapje ga eten als ik gewinkeld heb. En dan doe ik ook wel een toetje soms.
Eigenlijk nog nooit gehad dat mensen naar me keken ofzo. Ik zit wel op mijn telefoon (niet de hele tijd).
Eigenlijk nog nooit gehad dat mensen naar me keken ofzo. Ik zit wel op mijn telefoon (niet de hele tijd).
Delulu
zondag 8 maart 2026 om 15:40
Alleen dineren heb ik nog nooit gedaan, afgezien van een patatje dan. Lunchen doe ik wel regelmatig alleen. Ik denk dat het echt een kwestie van wennen is. Echter, ik ga zelf zelden dineren, dus als ik dan ga, ga ik het liefst wel samen met iemand. Ik vind het sociale aspect van uit eten gaan namelijk ook heel leuk.
zondag 8 maart 2026 om 20:09
Ik heb het 2x cadeau gevraagd voor mijn verjaardag. Toen wilde ik gaan eten bij een Koreaans AYCE restaurant en dat is toch lastig in je eentje. En heb mijn moeder ook wel eens meegenomen als cadeautje naar een restaurant. Maar ik baal er gewoon van dat men steeds maar verwacht dat ik trakteer en dat ik gisteren alleen ben gegaan werd ook raar gevonden. Tja wat moet ik dan? Niet gaan?!WoonWens schreef: ↑08-03-2026 15:20Ik ben nog nooit in m'n uppie uit eten gegaan in de avond, überhaupt. Wel voor de lunch of voor koffie met een taartje, maar borrelen en dineren is best prijzig, en zou ik ook een beetje saai vinden zonder mensen om mee te kletsen. Wel stom dat mensen in jouw omgeving alleen mee willen als jij betaalt. Ik betaal met liefde voor een ander, maar niet als iemand alleen mee wil als ik betaal. Laat dan maar zitten.
![]()
zondag 8 maart 2026 om 20:23
Wat jammer dat zelfs je moeder de hint niet snapt, Hadalabo. Goed dat je alleen bent gegaan. Ik snap de barrière in geval van een all-you-can-eat. En ook weer niet, want als er één genre restaurant is waar het ongezellig eten is met anderen, is het bij zo'n concept. Je zit geen moment met z'n allen aan tafel als je niet uitkijkt.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
zondag 8 maart 2026 om 20:31
Daar zou ik ook vrij gemakkelijk mijn telefoon erbij pakken, in een hotel ook.WoonWens schreef: ↑08-03-2026 20:23Wat jammer dat zelfs je moeder de hint niet snapt, Hadalabo. Goed dat je alleen bent gegaan. Ik snap de barrière in geval van een all-you-can-eat. En ook weer niet, want als er één genre restaurant is waar het ongezellig eten is met anderen, is het bij zo'n concept. Je zit geen moment met z'n allen aan tafel als je niet uitkijkt.
zondag 8 maart 2026 om 20:44
Heel vroeger, toen ik nog in Alkmaar woonde, had je daar een fantastische spotgoedkope rotitent met van die formica tafeltjes en TL-verlichting. Daar was ik zeker eens per week te vinden, in mijn piere eentje, en niemand die daar vreemd van opkeek.
Maar hier in Zutphen zou ik het niet zo snel doen. Al is het alleen maar omdat ik de dingen die nog enigszins betaalbaar zijn net zo goed kan laten bezorgen.
Maar hier in Zutphen zou ik het niet zo snel doen. Al is het alleen maar omdat ik de dingen die nog enigszins betaalbaar zijn net zo goed kan laten bezorgen.
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in