Met jezelf uit eten in eigen woonplaats
zaterdag 7 maart 2026 om 18:27
Op vakantie of een dagje weg geen probleem, ergens een broodje eten tussen de middag ook geen probleem maar uit eten gaan met mezelf in mijn eigen woonplaats voelde toch wat gek. Raar eigenlijk want op vantie heb ik er geen moeite mee.
Er zijn wat restaurants in mijn woonplaats die ik al een tijdje wil proberen of die nieuw geopend zijn. Het probleem is echter dat niemand mee wil tenzij ik trakteer en het is al duur genoeg.
Vandaag dacht ik van ik heb geen zin om te koken dus laat ik het gewoon doen en ben ik naar een restaurant geweest wat al een tijd op mijn lijstje stond. Expres wat vroeg gegaan want het restaurant is populair en reserveren kan niet en het was heerlijk! En er waren meer mensen alleen zag ik.
Gaan jullie met jezelf uit eten in je eigen woonplaats?
Er zijn wat restaurants in mijn woonplaats die ik al een tijdje wil proberen of die nieuw geopend zijn. Het probleem is echter dat niemand mee wil tenzij ik trakteer en het is al duur genoeg.
Vandaag dacht ik van ik heb geen zin om te koken dus laat ik het gewoon doen en ben ik naar een restaurant geweest wat al een tijd op mijn lijstje stond. Expres wat vroeg gegaan want het restaurant is populair en reserveren kan niet en het was heerlijk! En er waren meer mensen alleen zag ik.
Gaan jullie met jezelf uit eten in je eigen woonplaats?
zaterdag 7 maart 2026 om 18:35
Jahoor, heb ik wel eens gedaan toen mijn man op vakantie was. In de zomer, lekker op een terrasje.
Ik vind het raar dat niemand met je mee wil, TO, tenzij je trakteert? Ik zou dat nooit zo durven stellen aan een vriend of familie die vraagt of je mee uiteten gaat. Of wil je alleen naar sterren restaurants? Nah, dan snap ik het nog steeds niet geloof ik.
Ik vind het raar dat niemand met je mee wil, TO, tenzij je trakteert? Ik zou dat nooit zo durven stellen aan een vriend of familie die vraagt of je mee uiteten gaat. Of wil je alleen naar sterren restaurants? Nah, dan snap ik het nog steeds niet geloof ik.
zaterdag 7 maart 2026 om 18:43
zaterdag 7 maart 2026 om 18:53
zaterdag 7 maart 2026 om 19:05
Klinkt goed! Ik ga wel mee!
Ik ben trouwens nog nooit alleen uit eten geweest, omdat er hier altijd wel iemand is (gezin) die mee wil. Maar ik zou er denk ik geen probleem mee hebben.
zaterdag 7 maart 2026 om 19:06
Ik ga zelden met mezelf uit eten maar dat is vooral omdat ik al met anderen uit eten ga en het te duur is om allebei te doen. Oh en mijn eigen woonplaats heeft niet veel. Maar ik herken het gevoel wel, op vakantie zou ik het niet raar vinden om alleen te gaan maar in eigen stad zou ik het niet snel doen. Raar eigenlijk.
zaterdag 7 maart 2026 om 19:53
Interessant… op vakantie alleen ga ik makkelijk alleen uit eten. In eigen buurt/regio is het eerder een terrasje pakken of iets vergelijkbaars.
Al zou ik mij er niet voor schamen ofzo om hier uit eten te gaan alleen.
En hier in de buurt is er ook nu niet echt iets van .. Nah! Dat moet je proberen!
In het verleden ben ik ook wel alleen uit geweest. Naar de kroeg en concerten etc. Als die behoefte er weer zou zijn dan zal ik dat zeker zo weer doen.
Ik ga ook alleen op reis, vakantie, kamperen, stedentrip.
Het gaat vooral om het stukje ‘alleen’ denk ik. Wat een ding kan zijn.
Al zou ik mij er niet voor schamen ofzo om hier uit eten te gaan alleen.
En hier in de buurt is er ook nu niet echt iets van .. Nah! Dat moet je proberen!
In het verleden ben ik ook wel alleen uit geweest. Naar de kroeg en concerten etc. Als die behoefte er weer zou zijn dan zal ik dat zeker zo weer doen.
Ik ga ook alleen op reis, vakantie, kamperen, stedentrip.
Het gaat vooral om het stukje ‘alleen’ denk ik. Wat een ding kan zijn.
zaterdag 7 maart 2026 om 20:07
Is het ook. Met een gezin uit eten is voor jan modaal bijna onbetaalbaar.
zaterdag 7 maart 2026 om 20:07
Is het ook. Met een gezin uit eten is voor jan modaal bijna onbetaalbaar.
zaterdag 7 maart 2026 om 20:13
Absoluut! Vroeger ging ik wel regelmatig met de kinderen uit eten. Naar een gewoon restaurant hoor, of een pizzeria.
Maar ik vind het nu veel te duur. En het is niet eens dat ik het niet zou kunnen betalen, af en toe is wel te doen. Maar ik vind het zonde, en bovendien voel ik me zielsalleen in een restaurant in m'n eentje. Dan geef ik mijn geld liever aan andere dingen uit.
zaterdag 7 maart 2026 om 20:27
Ik ga ook niet vaak uit eten. De laatste keer dat ik savonds uit eten ging was ook alweer een half jaar geleden toen ik een dagje weg was. Vind het ook duur dus het is niet iets wat ik vaak doe.
zaterdag 7 maart 2026 om 20:30
Ik heb een vriendin met wie ik 1x in de maand ga uit eten en met mijn gezin gaan we denk ik ook maandelijks (soms lunch ipv avondeten. Vinden partner en jongste kind vaak fijner). Koraans en Japans heb ik ook op wensenlijst met de kinderen. Ivm soja allergie geen optie voor partner.
Alleen ga ik dus nog zelden. Vroeger toen ik alleen woonde in mijn studentenstad deed ik dat nog wel eens.
Ik heb wel een paar restaurants in gedachten waarvan ik denk dat niemand mee wil (duur) dus mogelijk ga ik die eens alleen doen.
Alleen ga ik dus nog zelden. Vroeger toen ik alleen woonde in mijn studentenstad deed ik dat nog wel eens.
Ik heb wel een paar restaurants in gedachten waarvan ik denk dat niemand mee wil (duur) dus mogelijk ga ik die eens alleen doen.
zaterdag 7 maart 2026 om 21:47
In mijn eigen stad/in de regio ga ik regelmatig alleen lunchen maar nooit 's avonds alleen uit eten. Als ik ergens anders ben voor een uitje ga ik wel alleen uit eten. Precies wat je zegt Hadalabo, dat voelt gek, terwijl dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.
Het had vast anders kunnen gaan.
Maar dat is nu juist het punt.
Je had het vast anders gedaan.
Als je het anders had gekund.
Maar dat is nu juist het punt.
Je had het vast anders gedaan.
Als je het anders had gekund.
zondag 8 maart 2026 om 00:13
Ik zou het gewoon een keer doen.cognac schreef: ↑07-03-2026 20:30Ik heb een vriendin met wie ik 1x in de maand ga uit eten en met mijn gezin gaan we denk ik ook maandelijks (soms lunch ipv avondeten. Vinden partner en jongste kind vaak fijner). Koraans en Japans heb ik ook op wensenlijst met de kinderen. Ivm soja allergie geen optie voor partner.
Geen idee ook waarom het zo gek voelt. Misschien omdat ik dan steeds in m'n achterhoofd heb van thuis eet ik goedkoper? Bij lunchen is dat natuurlijk ook zo maar dat voelt toch anders en meestal ga ik dan bij een Backwerk, Hema of vergelijkbaar zitten of neem het mee. Dat is dan toch anders ofzo. Niet dat ik dat wel vaak doe trouwens.
zondag 8 maart 2026 om 08:18
Voor mij vooral omdat mijn ervaring is dat ik alleen sneller klaar ben dan met een disgenoot. Ik kan natuurlijk een boek meenemen of op mijn telefoon zitten, maar dat vind ik niet gezellig, ten koste gaan ook van de eet-ervaring. Maar in mijn eentje tafel ik wel beduidend korter dan wanneer ik met iemand samen ga. Het is denk ik ook gewoon de combinatie waar ik zo blij van word. Ik associeer (uit) eten en etentjes, los van de zintuiglijke ervaring, ook met gezelligheid en met praten. En dat gaat natuurlijk niet in je eentje. Ik praat graag over het eten, over de smaak, de kleur, de ambiance en tegelijkertijd voel ik de verbinding dan zo goed.Hadalabo schreef: ↑08-03-2026 00:13Ik zou het gewoon een keer doen.
Geen idee ook waarom het zo gek voelt. Misschien omdat ik dan steeds in m'n achterhoofd heb van thuis eet ik goedkoper? Bij lunchen is dat natuurlijk ook zo maar dat voelt toch anders en meestal ga ik dan bij een Backwerk, Hema of vergelijkbaar zitten of neem het mee. Dat is dan toch anders ofzo. Niet dat ik dat wel vaak doe trouwens.
Bij een lunchgelegenheid zoek ik voor mijzelf het liefst wel iets bijzonders uit, maar ik pak dan vaak wel een boek of mijn telefoon erbij.
zondag 8 maart 2026 om 08:48
Lieneke schreef: ↑07-03-2026 20:13Absoluut! Vroeger ging ik wel regelmatig met de kinderen uit eten. Naar een gewoon restaurant hoor, of een pizzeria.
Maar ik vind het nu veel te duur. En het is niet eens dat ik het niet zou kunnen betalen, af en toe is wel te doen. Maar ik vind het zonde, en bovendien voel ik me zielsalleen in een restaurant in m'n eentje. Dan geef ik mijn geld liever aan andere dingen uit.
Hier ook hoor!
Vroeger gingen wij bijna wekelijks met de kinderen ergens een hapje eten.
Nu nog maar zelden.
Prijskwaliteit verhouding vind ik de laatste jaren ook flink zoek.
In mijn eentje uit eten gaan? Nog nooit gedaan. Ik moet het misschien eens gaan proberen. Krijg ik in ieder geval geen rekening van honderden Euro's.
zondag 8 maart 2026 om 09:07
zondag 8 maart 2026 om 11:02
Wat stoer van je. Ik doe best veel alleen, maar uit eten vind ik “een ding”. Niet in een happy italy achtige setting (vrij snel de deur weer uit) maar wel in een rustiger restaurant waar ik langer zou zitten.
Wat doe je dan, tussen de gangen door? Op je telefoon? Gewoon “zo zitten” lijkt me zo wat namelijk…..
Wat doe je dan, tussen de gangen door? Op je telefoon? Gewoon “zo zitten” lijkt me zo wat namelijk…..
zondag 8 maart 2026 om 12:15
Ik doe het zo nu en dan heb dan meestal een boek bij me. Maar ik heb ook eens in mijn eentje een sterrenrestaurant diner gedaan en dat was echt fenomenaal. Ik zou met mijn date gaan, maar die had me laten zitten en zo'n reservering, die maak je maanden van tevoren. Ik wilde er per sé naartoe, dus ben alleen gegaanEenbeetjevanditendat schreef: ↑08-03-2026 11:02Wat stoer van je. Ik doe best veel alleen, maar uit eten vind ik “een ding”. Niet in een happy italy achtige setting (vrij snel de deur weer uit) maar wel in een rustiger restaurant waar ik langer zou zitten.
zondag 8 maart 2026 om 13:06
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in