Mijn aankomende Hello fresh avontuur.

15-06-2019 13:25 54 berichten
Deze 27-jarige luie domme man wil volwassen worden en goed leren koken.... Nu ben ik van plan Hello Fresh te gaan proberen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb ik nog bepaalde essentiële materialen/keukengerei nodig? Ik ben echt een sukkel met koken, help mij!! Alle kennis + tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een prima manier om eens wat uit te proberen en wat te leren koken met verse producten. Goed dat je je “niet kunnen koken” aanpakt!
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
15-06-2019 13:38
Heb je een Plus supermarkt in je buurt? Ze verkopen daar ook losse boxen zonder dat je aan een abonnement vast zit.

Ik hoor van anderen dat het veel werk is om alles te snijden voordat je pas echt kunt gaan koken. Als je echt zo lui bent, is dat misschien geen goed idee.
Ooit was er het gezinspakket, dat was minder werk om te snijden.

Mijn man lust niet veel en die vindt alles van Hello Fresh vies.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kon nog niet koken ,moest bij haar oppasadres hello fresh klaarmaken ,ze kan nu goed koken ,door haar verhalen zijn wij het ook gaan nemen en we vinden het heerlijk ,nooit slechte producten ,ontzettend mals vlees en heerlijke garnalen ,twee keer hadden ze een fout gemaakt bij de levering ,kreeg ik zeer ruime vergoeding ,zeer klantvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
wolkewitje schreef:
15-06-2019 14:54
Ooit was er het gezinspakket, dat was minder werk om te snijden.

Mijn man lust niet veel en die vindt alles van Hello Fresh vies.
Ligt ws meer aan je man dan aan HF

Een lussiknie tiepje
Alle reacties Link kopieren
wolkewitje schreef:
15-06-2019 14:54
Ooit was er het gezinspakket, dat was minder werk om te snijden.

Mijn man lust niet veel en die vindt alles van Hello Fresh vies.
'Vies' ook echt. Is jouw man 6 jaar oud? Wat een afknapper, zo'n type.
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
15-06-2019 14:46
Lijkt me een prima manier om eens wat uit te proberen en wat te leren koken met verse producten. Goed dat je je “niet kunnen koken” aanpakt!
Eens.
Ik vind het ook wel een goed idee ondanks dat ik nog nooit van HF gebruik gemaakt heb.
Je kunt altijd nog later of ernaast andere maaltijdpakketten of recepten gaan maken.
Succes !
Als je een totale beginner begint, dan is dit een mooi kookboek.

Stap voor stap recepten. Van elke stap een foto. Kijk maar eens in het Inkijkexemplaar.
Bij elk recept staat ook welk keukengerei je nodig hebt.

Succes.

https://www.bol.com/nl/p/koken-met-shan ... oductImage
Alle reacties Link kopieren
Mijn pubers leren nu koken uit het boek ‘chicks love food’; elk gerecht heeft maximaal 5 ingrediënten. Ook kiezen ze vaak een pakket van Jumbo of ah, daarin zitten de groenten en instructies. Soms moet je dan nog kip erbij kopen of gehakt. Dat lukt ze ook heel goed. Kun jij ook.
O, chicks love food. Die recepten zijn leuk idd.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-06-2019 13:34
De technieken wel, fantasie wellicht wat minder. Wij zijn juist wel heel tevreden over Hello Fresh. De laatste tijd bestellen we vaker een AH box, die gaan nogal vaak uit van een goedgevulde voorraadkast (bijvoorbeeld dat je standaard bloem en ketjap in huis hebt). Dat is wel lastig als je er pas tijdens het koken achter komt.
Ik bestel ook beide pakketten en ik vind juist de allerhandebox veel vollediger. Dingen zoals b.v. bouillonblokjes zitten er altijd bij en van dingen waarvan je een beetje nodig hebt, zitten meestal hele potten of flessen in het pakket. Bovendien zit er vaak veel meer groente in dan in de doos van HF. Vandaag kreeg ik twee pakketten van Allerhande en toen ik die uitpakte dacht ik dat ik per ongeluk pakketten voor 4 personen had besteld. Daarom vind ik de doos van HF naar verhouding duurder dan de Allerhandepakketten. Als je de Allerhandepakketten bestelt, kun je tegelijkertijd de boodschappen mee bestellen dus al met al biedt het wel veel gemak!

Het grote voordeel van de maaltijdpakketten vind ik dat ik anders ben gaan koken en vaker afwijk van de vertrouwde smaken. Ik hoef dan ook niet na te denken wat ik die dag weer eens zal koken. Ik had soms geen inspiratie. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat iemand die nooit heeft gekookt ervan leert koken.
Allerhande heeft voor € 9,95 een heel leuk kookboek met recepten om eens anders te koken. Op de site van HF staan ook veel recepten en soms bestel ik de ingrediënten van die recepten mee met de boodschappen van AH.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo die reclame ziet van Hello Fresh dan vind ik het vrij dom dat ze laten zien hoe die patat er verpieterd en veel te donker gebakken bijligt op dat bakblik. Ze waren nog te gierig om het voor die reclame door een echte kok te laten bereiden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
vind dat maar duur voor wat het maar is als je al die losse producten koopt in de aldi ben je helft goedkoper af,...en ben je fan van speciale dingen of ben je meer boerenkost type,??? als het dat laatste is dan zou ik er niet aan beginnen en eerder geld steken in een avondcursus koken...
retrostar schreef:
15-06-2019 17:03
Als je zo die reclame ziet van Hello Fresh dan vind ik het vrij dom dat ze laten zien hoe die patat er verpieterd en veel te donker gebakken bijligt op dat bakblik. Ze waren nog te gierig om het voor die reclame door een echte kok te laten bereiden.
Dat is zoete aardappelfriet. Dat is inderdaad donkerder en ziet er wat gerimpeld uit na het bakken.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
15-06-2019 17:14
Dat is zoete aardappelfriet. Dat is inderdaad donkerder en ziet er wat gerimpeld uit na het bakken.
(En is beduidend smeriger dan normale friet)
Het is anders ja. Ik vind het niet perse smerig,maar heb liever aardappelfriet.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
15-06-2019 17:14
Dat is zoete aardappelfriet. Dat is inderdaad donkerder en ziet er wat gerimpeld uit na het bakken.
Daar was ik niet opgekomen; ik dacht alleen dat hun standaarden niet erg hoog waren. :)
Suiker verbrandt inderdaad eerder. Blijf het niet erg slim vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-06-2019 17:35
Daar was ik niet opgekomen; ik dacht alleen dat hun standaarden niet erg hoog waren. :)
Suiker verbrandt inderdaad eerder. Blijf het niet erg slim vinden.
dat is dan een gekarameliseerde friet dan..
Alle reacties Link kopieren
Je kan de recept kaarten van HF ook als PDF online vinden. Ik zou daar eens naar kijken en zelf de ingredienten kopen. Soms gaat er in een gerecht maar 1 paprika. Dan zou ik, als ik een abo had, toch nog naar de winkel moeten voor meer groente.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die het argument hebben: ‘ik heb altijd wat in de koelkast en ik hoef niet na te denken’, tja. Als je één keer in de week boodschappen doet of boodschappen laat bezorgen dan heb je ook altijd wat in de koelkast.

Ik vind HF echt heel overbodig. Weinig groente. Geld verspilling.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
15-06-2019 17:41
Je kan de recept kaarten van HF ook als PDF online vinden. Ik zou daar eens naar kijken en zelf de ingredienten kopen. Soms gaat er in een gerecht maar 1 paprika. Dan zou ik, als ik een abo had, toch nog naar de winkel moeten voor meer groente.
Klopt er zit vaak te weinig groente in. De recepten kun je idd ook op hun website vinden. Als ik de allerhandeboxen bestel, kan ik gratis de boodschappen gelijk mee bestellen en dan bestel ik eventueel de ingrediënten van HF recepten ook mee. Sinds ik dat gemak heb ontdekt, bestel ik nog weinig de HF doos. Alleen als er iets aparts bij zit dat niet makkelijk verkrijgbaar is bij de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
15-06-2019 17:47
Mensen die het argument hebben: ‘ik heb altijd wat in de koelkast en ik hoef niet na te denken’, tja. Als je één keer in de week boodschappen doet of boodschappen laat bezorgen dan heb je ook altijd wat in de koelkast.

Ik vind HF echt heel overbodig. Weinig groente. Geld verspilling.

Tja, mensen hebben een schoonmaakster terwijl je zelf goedkoper poetst, hebben een dure auto terwijl een goedkope ook rijdt, kopen merkkleding waar je je ook met Zeeman kunt aankleden, drinken koffie onderweg die thuis bijna gratis is, laten patat voor zich bakken, hun nagels lakken, drinken wijn in een restaurant terwijl je zo'n doos van de Aldi ook lekker weglurkt. Soms is het gewoon fijn dat iets voor je is geregeld en heb je daar geld voor over.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
15-06-2019 19:28
Tja, mensen hebben een schoonmaakster terwijl je zelf goedkoper poetst, hebben een dure auto terwijl een goedkope ook rijdt, kopen merkkleding waar je je ook met Zeeman kunt aankleden, drinken koffie onderweg die thuis bijna gratis is, laten patat voor zich bakken, hun nagels lakken, drinken wijn in een restaurant terwijl je zo'n doos van de Aldi ook lekker weglurkt. Soms is het gewoon fijn dat iets voor je is geregeld en heb je daar geld voor over.
Je betaalt inderdaad voor een luxe.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan. Wij zijn al jaren tevreden Hello Fresh gebruikers. Nog nooit verrotte producten gehad trouwens, juist vaak betere kwaliteit dan in de supermarkt. En je leert er inderdaad beter, gevarieerder door koken, gaat dingen proberen die je uit jezelf misschien wel nooit geprobeerd zou hebben.
Wat je aan basis in huis moet hebben: groentebouillonblokken, olijfolie, olijfolie Extra Vierge, roomboter, balsamico, witte wijnazijn, mosterd. Dat is het volgens mij wel zo'n beetje. Kruiden, uien, knoflook, sojasaus, vissaus en zit allemaal in de box.
In het verleden ook eens de AH box gehad maar daar waren we toen niet tevreden over. Groente vaak al voorgesneden en daardoor uitgedroogd. Recepten ook saai. Misschien dat het tegenwoordig anders is.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Even een tip qua kookboek voor beginners:

Midas Dekkers- Eten op je eigen.

Staan allerlei eenvoudige recepten in, maar ook veel uitleg. Zoals waarom je rijst, pasta e.d. in water kookt en niet zo in een pan gooit.
Alle reacties Link kopieren
John__doe schreef:
15-06-2019 13:47
Ja, ik ben een te simpele man daarvoor. Zo'n box binnenkrijgen en maar wat aankloten past het beste bij mij.
Ik heb al heel veel boxen gebruikt en de ingrediënten die vaak voorkomen, die je in huis moet hebben, zijn:

Roomboter
Olijfolie gewone en vierge (kun je ook kleine flesjes van kopen)
Zonnebloemolie
Balsamico, wit en donker
Witte wijnazijn
Ketjap
Groentebouillonblokjes, vaak
Kippenbouillon (niet zo vaak)
Bloem (niet zo vaak)
Suiker (niet zo vaak)
Honing
Mosterd
Peper
Zout

Zelf heb ik in de vriezer een extra zakje gemalen kaas liggen. Ze zijn nogal karig met de kaas en ik ben daar dol op.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven