M&M’s die zijn teruggeroepen opgegeten

04-08-2021 20:29 32 berichten
Zul je net zien.. Lig in bed een zak M&M’s crispy leeg te eten, zie ik een waarschuwing voorbij komen dat AH en andere supermarkten deze zakken terugroepen (houdbaarheidsdatum 23/01/2022) vanwege ‘genetisch gemodificeerd organisme’. Jahoor, ik heb die houdbaarheidsdatum.

Waarom is deze stof in Europa verboden? Kan het kwaad? Wat moet ik doen? :hihi:
anoniem_382263 wijzigde dit bericht op 04-08-2021 20:40
3.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goeie naam wel voor een nieuw lid van de X-Men, chaoticinternetnerd :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Vermoedelijk ga je aan de schijterij.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Hahahahaha ja welke superkrachten kan ik verwachten? :rofl:
Quinnepin schreef:
04-08-2021 20:36
Vermoedelijk ga je aan de schijterij.
Toppie, heb vannacht een nachtdienst
Alle reacties Link kopieren
Morgen heb je 5G!
Zal vast wel meevallen
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
04-08-2021 20:39
Morgen heb je 5G!
En ben je magnetisch!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een halve zak op en geen klachten. Degene die de andere helft op heeft gegeten ligt nu te slapen maar heb m niet over klachten gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ooh mijne zijn een week langer houdbaar!!

Wat je moet doen is terug brengen... als ze op zijn jammer dan niks meer aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat ook gister, maar dan van Heksenkaas, op de site van Ah.
Ik had 2 bakjes, en ze waren allebei al op. Ik kon qua datums dus niks meer controleren.
Ik was het ook alweer vergeten.
Tot nu. :proud: Zal wel loslopen, hoop ik? Wij hadden ook nergens last van, alhoewel, ik had wel 1 avond last van mijn maag. :confused:
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
04-08-2021 20:56
Ik heb gisteren een halve zak op en geen klachten. Degene die de andere helft op heeft gegeten ligt nu te slapen maar heb m niet over klachten gehoord.
:rofl:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Heeft te maken met de non-gmo regels van de europese unie. Staat compleet los van de kwaliteit van de grondstoffen. Is dus safe om te eten.

Wel goed dat je de reden van de recall hebt gecheckt. Kan ook zijn dat er plastic oid in de productie terecht is gekomen en dan zou ik ze zeker niet opeten :-D
Eurus schreef:
04-08-2021 20:34
Goeie naam wel voor een nieuw lid van de X-Men, chaoticinternetnerd :mrgreen:
:proud:
Alle reacties Link kopieren
ik word altijd ziek van M&M's ... zit iets in waar ik allergisch voor ben.
hoi
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje12345 schreef:
04-08-2021 21:32
Heeft te maken met de non-gmo regels van de europese unie. Staat compleet los van de kwaliteit van de grondstoffen. Is dus safe om te eten.

Wel goed dat je de reden van de recall hebt gecheckt. Kan ook zijn dat er plastic oid in de productie terecht is gekomen en dan zou ik ze zeker niet opeten :-D
Klopt helemaal. In de VS worden heel veel genetisch gemodificeerde organismes gebruikt in de voedselketen, alleen in Europa zijn ze niet toegestaan. Niet omdat er iets mis mee is, maar omdat de lobby vrij sterk is om de voedselproductie niet te veranderen. In de VS had je deze zak gewoon mogen opeten, dus ik vermoed dat je er in Europa ook niet van omvalt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent waarschijnlijk gechipt of zo. Of misschien kun je proberen of je een zakdoek door de kamer kan laten vliegen.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
04-08-2021 21:53
Klopt helemaal. In de VS worden heel veel genetisch gemodificeerde organismes gebruikt in de voedselketen, alleen in Europa zijn ze niet toegestaan. Niet omdat er iets mis mee is, maar omdat de lobby vrij sterk is om de voedselproductie niet te veranderen. In de VS had je deze zak gewoon mogen opeten, dus ik vermoed dat je er in Europa ook niet van omvalt.
Wat bedoel je met "om de voedselproductie niet te veranderen"? Die verandert toch constant? In de VS mag een hele hoop zooi qua additieven voor smaak, structuur, houdbaarheid, kleur etc. die in Europa niet is toegestaan, dus ik denk dat het eerder met volksgezondheid te maken heeft.
konwalia schreef:
04-08-2021 22:41
Wat bedoel je met "om de voedselproductie niet te veranderen"? Die verandert toch constant? In de VS mag een hele hoop zooi qua additieven voor smaak, structuur, houdbaarheid, kleur etc. die in Europa niet is toegestaan, dus ik denk dat het eerder met volksgezondheid te maken heeft.
Nee, met GMO is dat anders. Zodra dat gemixt wordt kan de fabrikant niet meer garanderen dat iets niet genetisch gemodificeerd is. Daarom moet dat strikt gescheiden blijven. Dat heeft verder niets te maken met of ergens schadelijke stoffen in zitten.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
04-08-2021 23:01
Nee, met GMO is dat anders. Zodra dat gemixt wordt kan de fabrikant niet meer garanderen dat iets niet genetisch gemodificeerd is. Daarom moet dat strikt gescheiden blijven. Dat heeft verder niets te maken met of ergens schadelijke stoffen in zitten.
Ahh okay, ik snap het (denk ik)! Bij ons is GMO en niet-GMO gescheiden, terwijl dat in de VS allemaal door elkaar heen loopt?

Zijn onze Hollandsche tomaten of komkommers GMO? Die zijn elders vaak veel lekkerder namelijk, haha. Ik weet eigenlijk niets van GMO en hoe ik dat moet kaderen, ik ken alleen dat "Bevat genetisch gemodificeerd maïszetmeel" wat ik wel eens op dingen zie staan.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
04-08-2021 23:01
Nee, met GMO is dat anders. Zodra dat gemixt wordt kan de fabrikant niet meer garanderen dat iets niet genetisch gemodificeerd is. Daarom moet dat strikt gescheiden blijven. Dat heeft verder niets te maken met of ergens schadelijke stoffen in zitten.

Nou....

In de biologische landbouw is het gebruik van ggo's (genetisch gemodificeerde organismes) niet toegelaten, omdat ze haaks staan op de internationale biologische principes. Ze bieden geen garantie op een lager gebruik van chemische gewasbescherming (insecticiden, fungiciden, herbiciden) en tasten de autonomie van de boer aan. Daarnaast woedt er nog steeds discussie over de vraag of ggo-producten volkomen veilig zijn voor consumptie. Tot slot bedreigen ggo’s de toekomstige voedselproductie door en voor komende generaties. Ggo’s vormen niet het juiste antwoord op het complexe vraagstuk van een eerlijke wereldvoedselproductie en -distributie.
Such fun!1
Jufjoke schreef:
04-08-2021 22:03
Je bent waarschijnlijk gechipt of zo. Of misschien kun je proberen of je een zakdoek door de kamer kan laten vliegen.
Mocht dat lukken dan moet ik misschien maar een antipsychoticum uit de medicatievoorraad halen hier op werk :biggrin:
konwalia schreef:
04-08-2021 23:14
Ahh okay, ik snap het (denk ik)! Bij ons is GMO en niet-GMO gescheiden, terwijl dat in de VS allemaal door elkaar heen loopt?

Zijn onze Hollandsche tomaten of komkommers GMO? Die zijn elders vaak veel lekkerder namelijk, haha. Ik weet eigenlijk niets van GMO en hoe ik dat moet kaderen, ik ken alleen dat "Bevat genetisch gemodificeerd maïszetmeel" wat ik wel eens op dingen zie staan.
Je bedoelt waarschijnlijk gemodificeerd zetmeel. Dat staat weer los van genetisch gemodificeerd:

Gemodificeerd maïszetmeel
Er bestaat soms verwarring over gemodificeerd maïszetmeel. Bij gemodificeerd zetmeel is de structuur veranderd, zodat het zetmeel bijvoorbeeld gebruikt kan worden als verdikkingsmiddel in zure producten. Het zetmeel is dus niet afkomstig van genetisch gemodificeerde maïs.”
Als je morgen nog gewoon wakker wordt dan zal het wel los lopen. Ben blij dat ik gisteren bij de Jumbo de verleiding heb kunnen weerstaan om niet ook zo'n zak te kopen anders zat ik vandaag met hetzelfde probleem :hihi:
MarindaH schreef:
04-08-2021 23:21
Nou....

In de biologische landbouw is het gebruik van ggo's (genetisch gemodificeerde organismes) niet toegelaten, omdat ze haaks staan op de internationale biologische principes. Ze bieden geen garantie op een lager gebruik van chemische gewasbescherming (insecticiden, fungiciden, herbiciden) en tasten de autonomie van de boer aan. Daarnaast woedt er nog steeds discussie over de vraag of ggo-producten volkomen veilig zijn voor consumptie. Tot slot bedreigen ggo’s de toekomstige voedselproductie door en voor komende generaties. Ggo’s vormen niet het juiste antwoord op het complexe vraagstuk van een eerlijke wereldvoedselproductie en -distributie.
Maar dat is niet de reden dat die m&m’s worden teruggeroepen. Het is gewoon omdat de consument het moet weten als iets genetisch gemodificeerd is. En in Nederland ga je er vanuit dat dat bij m&m’s niet zo is.

Verder zijn er natuurlijk genoeg wetenschappers die vinden dat GMO helemaal niet gevaarlijk is, en dat het gewoon een verkapte vorm van handelsbarrière is, om EU-producten voorrang te geven. Zelf heb ik er te weinig verstand van om daar iets van te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven