Op zoek naar Friese pepernoten

20-10-2019 17:09 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar Friese pepernoten! Voor mij is dat de ultieme sinterklaaslekkernij.

Vroeger kocht ik ze bij de Hema, en toen die ze niet meer had, van Bolletje, maar sinds vorig jaar zijn ze ook daar uit het assortiment! Die van de Jamin vind ik een stuk minder lekker, en die van Modderman heb ik ook geprobeerd maar halen het ook niet bij die van Bolletje. De markt had ze hier ook en die waren het minst lekker. Ze moeten een beetje ‘taai’ zijn en dat waren die van Bolletje (en Hema ook), maar de andere merken niet.

Zelf maken ga ik nog wel proberen, maar toch zou ik nog graag gewoon een paar zakken ergens kopen. Heeft iemand tips voor een merk dat ik nog niet geprobeerd heb? Of een bakker misschien? Mag overal zijn maar in de buurt van Noord-Holland zou het fijnste zijn.

Ik zal toch niet de enige liefhebber zijn die ze mist?
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
20-10-2019 17:45
Heb je al gemaild/gebeld met je plaatselijke AH vestiging? Misschien hebben ze ze wel.
Ik ben er zelfs al geweest. Ze zijn er echt niet meer (en anders zouden ze minstens twee jaar oud moeten zijn, want vorig jaar werden ze ook al niet meer gemaakt, ook niet erg lekker).
Misschien in 1 van de popupstores van Van Delft? https://www.pepernotenfabriek.nl/vestigingen
Alle reacties Link kopieren
Helaas ook niet... Ik heb al meerdere berichtjes naar ze gestuurd of ze ze alsjeblieft in het assortiment willen opnemen. Dat zou echt super zijn!
De bakker hier (NO Friesland) heeft echt de aller lekkerste Friese pepernoten. Ik wil ze best opsturen voor je.
TO, of Duumkes... lijkt een beetje op pepernoot maar is nog lekkerder, vind ik althans.
Ook daar moet je denk ik wel even voor naar Friesland, sa ist en net oars... ;-D ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren echte Friese pepernoten bij de Jumbo gehaald. Ze liggen bij de 'verse' bakkersproducten (koek, cake e.d.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze gisteren bij Jamin zien liggen. Heb ze daar een paar jaar geleden ook gekocht, maar vond ze niet lekker. Veel harder dan ik me van vroeger kan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Een Friese bakker bellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
20-10-2019 18:21
De bakker hier (NO Friesland) heeft echt de aller lekkerste Friese pepernoten. Ik wil ze best opsturen voor je.
Echt?! Dat zou ik echt super vinden! Ik was serieus van plan er een reisje naar Friesland aan te wagen maar dit is natuurlijk wel zo makkelijk! Ik heb je een PB gestuurd, heb je die gehad?
drackie wijzigde dit bericht op 20-10-2019 23:37
25.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
duet schreef:
20-10-2019 18:43
Ik heb ze gisteren bij Jamin zien liggen. Heb ze daar een paar jaar geleden ook gekocht, maar vond ze niet lekker. Veel harder dan ik me van vroeger kan herinneren.
Ja, klopt, ik vind die van de Jamin ook niet lekker. Ze moeten een beetje taai zijn, dat zijn deze niet.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
20-10-2019 18:30
TO, of Duumkes... lijkt een beetje op pepernoot maar is nog lekkerder, vind ik althans.
Ook daar moet je denk ik wel even voor naar Friesland, sa ist en net oars... ;-D ;)
Ga ik ook eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
breeuwie75 schreef:
20-10-2019 18:33
Ik heb gisteren echte Friese pepernoten bij de Jumbo gehaald. Ze liggen bij de 'verse' bakkersproducten (koek, cake e.d.)
Ga ik toch nog eens kijken!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
20-10-2019 18:51
Een Friese bakker bellen.
Ja, kan ik ook nog doen, maar ik hoopte vooral iemand die ervaring had met een bepaalde bakker ofzo. En zo’n reactie heb ik nu, dus ik ben blij!
Drackie schreef:
20-10-2019 23:30
Echt?! Dat zou ik echt super vinden! Ik was serieus van plan er een reisje naar Friesland aan te wagen maar dit is natuurlijk wel zo makkelijk! Ik heb je een PB gestuurd, heb je die gehad?
Je hebt pb terug!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt ook weer PB!
Drackie schreef:
22-10-2019 18:22
Jij hebt ook weer PB!
Jij hebt er 2. :proud:
Drackie schreef:
20-10-2019 23:31
Ga ik ook eens naar kijken!
En nou heb ik trek in allebei.... vooral in Duumpkes.... :blob:
Alle reacties Link kopieren
En weer PB! Zo fijn dat je daar geen melding van krijgt hè. :nut:
En weer terug hoor. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Jij ook :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hier bij de AH
Alle reacties Link kopieren
Droom19 schreef:
22-10-2019 22:36
Hier bij de AH
Van welk merk? Of vers uit de bakkerij?
Je hebt weer pb :rofl: ze irritant dat er geen melding voor is...
Ik check nu maar gewoon heel vaak mijn inbox. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Dankzij Leolux heb ik weer Friese pepernoten en ik ben heeel blij, want deze zijn perfect! :cheer2:
Wat een leuke ontwikkelingen.
Drackie heeft haar favo-pepernoten.
Leolux: karma + 1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven