Opnieuw invriezen?

26-05-2017 18:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag verhuisd naar een ingerichte studio. Nu heb ik van mijn vorige huis een koelbox vol ingevroren vlees mee, maar dit past niet in het vriesvakje van mijn tafelmodel koelkast!! Ik heb al een extra vriezertje erbij besteld, maar die komt pas morgen!

Kan ik mijn vlees nu in de koelkast leggen, en het morgen opnieuw invriezen? Of is dit echt not done? Ik vind het ook zo zonde om allemaal weg te gooien, maar ik heb er gewoon totaal geen rekening mee gehouden dat ik een kleiner vriesvak kreeg :(
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen en lekker gaan bbqen :lol: maar het schijnt wel te kunnen, vlees uit de supermarkt is vaak al eens ingevroren geweest..
Mijn ding is het niet. O
Dan zou ik het nu klaarmaken en dan pas opnieuw invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, opnieuw invriezen zou ik absoluut niet doen.
Maar je kunt het eten wel bakken/koken/klaarmaken, en daarna alsnog in de vriezer doen.
Ik zou het absoluut niet doen. Enige dat je zou kunnen doen is alles braden/bakken en dan gegaard opnieuw invriezen. Misschien niet zo lekker als vers, maar weggooien is inderdaad ook zonde. Alleen biefstukjes kun je niet veel mee, behalve nu bakken en binnen 2-3 dagen koud opeten.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
26-05-2017 18:59
Ik zou het niet doen en lekker gaan bbqen :lol: maar het schijnt wel te kunnen, vlees uit de supermarkt is vaak al eens ingevroren geweest..
Mijn ding is het niet. O
Ik dacht dat vlees uit de supermarkt licht ingevroren is geweest. (Rond het vriespunt) ipv diepgevroren. (Rond de -20)
En dan mag het wel.
Alle reacties Link kopieren
Het is overigens nu nog bevroren. Ik had het in een koelbox met 3 bevroren elementen gedaan, maar dat red het niet tot morgen helaas!
Als je het doet, dan wel zo snel mogelijk eten en niet nog eens maanden in vriezer laten.

Ik zou het overigens wegdoen of vandaag bakken.
Alle reacties Link kopieren
Als het nog ingevroren is, kun je misschien even kijken of je het een dag bij iemand anders in de vriezer mag leggen.
Alle reacties Link kopieren
Kan prima. Het wordt er hooguit iets minder lekker van maar is zeker niet ongezond/gevaarlijk.
Gewoon even bedenken wat je er straks weer mee maakt: gehakt - bolonaise saus. Kip - curry. Burgers - als gehakt.
cookie84 schreef:
26-05-2017 18:59
Ik zou het niet doen en lekker gaan bbqen :lol: maar het schijnt wel te kunnen, vlees uit de supermarkt is vaak al eens ingevroren geweest..
Mijn ding is het niet. O
Vlees bij de slager is ook al eens ingevroren geweest.
Als je het bakt kun je het wel weer opnieuw invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan prima. En vlees bij een slager is doorgaans niet ingevroren geweest. Het enige is dat er per keer invriezen smaak verloren gaat. Na een keer of zes kun je het dan dus net zo goed weggooien.
Maar als je het vlees verder goed behandelt* is er voor de rest niets mis mee.

*Snel ingevroren, langzaam ontdooid, weer snel invriezen, ergo; goede ijskast en vriezer.
ceylon wijzigde dit bericht op 26-05-2017 23:49
1.90% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe vlees gewoon opnieuw invriezen,proef echt geen verschil. Wij besluiten nog weleens op het laatst om uit eten te gaan en dan gaat het vlees wat ik eruit heb gelegd gewoon weer terug de vriezer in.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel hoor, zeker als je het ook nog in de koelkast bewaard tussendoor (zou het dan niet op kamertemperatuur laten komen) wat je ook kan doen is meer ijs halen bij de supermarkt, zij verkopen soms zakken met ijsklontjes, in de hoop dath et sowieso bevroeren blijft.
Alle reacties Link kopieren
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/ont ... ~a4494037/

Recent stuk uit de Volkskrant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven