Origineel makkelijk toetje voor vervoer 3 uur

06-10-2019 14:27 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen,

Oké misschien ga ik hier het onmogelijke vragen maar heeft iemand misschien een leuke tip voor een origineel leuk toetje/dessert voor 2 personen voor een beginnend iemand in de keuken ;-)

Ik moet helaas 3 uur nog reizen..... dus naja uhm misschien wel een moeilijke kwestie dit maar ik ben erg benieuwd

Dank jullie wel in iedergeval !
Omdat je zo lang moet reizen, moet je of een koelbox meezeulen, of iets meenemen dat wel wat warmer mag worden.
Ik zou dus ook voor een appeltaart gaan. Bus slagroom erbij en dat is het dan. Of zo'n halve kersenvlaai van Jumbo, die mag ook buiten de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
06-10-2019 14:50
Sorry, zie net voor 2 personen
Hmm dat zou nog wel een optie kunnen zijn, hebben geen koeltas maar wel 2 grote flessen die ik kan invriezen vanavond.
Lastig lastig dit haha..... is dat het voor een meisje is anders had ik het al lang voor gezien xd
nlies schreef:
06-10-2019 14:35
reis die 3 uur.
Ga dan naar de dichts bijzijnde super bij het adres waar je moet zijn.
koop er een doos magnums (of 2 stuks), slagroom en een flesje advocaat .
Op adres aangekomen gooi je alles in koelkast vriezer
Bij dessert aangeland, snij je de magnum in artistieke brokken, verwijder het stokje. giet er advocaat over, garneer met slagroom en voila lekker toetje
:cheer: dit klinkt goed!!! Die ga ik zeker onthouden voor als ik niet meer zwanger ben.
makreel schreef:
06-10-2019 14:34
Het kan!
Het kan!

Eton mess.

Je neemt mee in de trein: een doosje frambozen of een doosje diepvriesfruit, een tinnetje slagroom, een paar meringues (misschien maak je die zelf maar je kunt ze ook kopen). Wil je het er een beetje culi uit laten zien, neem je nog een paar blaadjes munt mee.

Klop de slagroom op met een beetje suiker.
Verkruimel de meringues in grove brokken.
Schep wat kruimels, dan wat slagroom, dan wat fruit en dan weer kruimels, slagroom, fruit in glazen of mooie bakjes. Takje munt erbij en klaar.
Dit!!! Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Zelfgebakken brownies?
Alle reacties Link kopieren
Pavlova met rood fruit uit de diepvries. Pavlova maak je thuis, rood fruit mee, ontdooit een beetje onderweg. Ter plekke voeg je het bij elkaar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
06-10-2019 14:53
:cheer: dit klinkt goed!!! Die ga ik zeker onthouden voor als ik niet meer zwanger ben.
met iets alcoholvrij zal het ook wel smaken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
06-10-2019 14:50
Dat klinkt op zich ook wel goed, als me dat ook lukt in de keuken in me eentje denk ik dat dit ook nog wel een oplossing kan zij ;-)
Dit kun je bijna niet verprutsen: chocola smelten, dingen erdoor roeren, in een vorm storten, evt versieren en af laten koelen.
makreel schreef:
06-10-2019 14:34
Het kan!
Het kan!

Eton mess.

Je neemt mee in de trein: een doosje frambozen of een doosje diepvriesfruit, een tinnetje slagroom, een paar meringues (misschien maak je die zelf maar je kunt ze ook kopen). Wil je het er een beetje culi uit laten zien, neem je nog een paar blaadjes munt mee.

Klop de slagroom op met een beetje suiker.
Verkruimel de meringues in grove brokken.
Schep wat kruimels, dan wat slagroom, dan wat fruit en dan weer kruimels, slagroom, fruit in glazen of mooie bakjes. Takje munt erbij en klaar.
Dat is fijn wanneer iemand mijn idee al heeft uitgetypt. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
daar niet klaar kunnen maken?
dan zou ik hopen dat je wel koffie kunt zetten daar. paar goede bonbons , koekjes (niet zomaar een pakje openrukken), wat van die koffieboontjes, en een glaasje likeur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gelatinepudding? Met spuitfles slagroom..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
06-10-2019 15:05
Dit kun je bijna niet verprutsen: chocola smelten, dingen erdoor roeren, in een vorm storten, evt versieren en af laten koelen.
Wel au Bain marie smelten. Rechtstreeks in de pan is recept voor aanbranden.

Ot: To heb je wel oven dat je iets af kan bakken? Dan zou ik gaan voor apple crumble.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor al jullie berichten, ik denk dat ik iets leuks heb gevonden..... klein maar ik denk wel origineel en leuk (toch) ?

https://www.lekkerensimpel.com/toblerone-mousse/

Zou dit te vervoeren zijn 3 uur lang of .......
nlies schreef:
06-10-2019 15:02
met iets alcoholvrij zal het ook wel smaken
Maar het advocaat klinkt het wel erg lekker :P
Smartweb schreef:
06-10-2019 15:46
Dank jullie wel voor al jullie berichten, ik denk dat ik iets leuks heb gevonden..... klein maar ik denk wel origineel en leuk (toch) ?

https://www.lekkerensimpel.com/toblerone-mousse/

Zou dit te vervoeren zijn 3 uur lang of .......
Je hebt wel kans dat de mousse inzakt.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
06-10-2019 15:46
Maar het advocaat klinkt het wel erg lekker :P
is het ook,weet ik uit ervaring
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Of deze vind ik ook wel erg leuk, maar weet niet of dit ook vervoerbaar is voor 3 uur

https://www.lekkerensimpel.com/kinder-bueno-mousse/
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
06-10-2019 16:08
Je hebt wel kans dat de mousse inzakt.
Dat is dus een probleem, dus eigenlijk kan het niet zeg je ?
Smartweb schreef:
06-10-2019 16:15
Dat is dus een probleem, dus eigenlijk kan het niet zeg je ?
Als je maakt en in een klein glas doet en 3 uur in een (vaak) warme trein vervoerd, is het veel te warm geworden.
Niet bedorven of zo, maar van die lauwe mousse vind ik niet te eten.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-10-2019 16:27
Als je maakt en in een klein glas doet en 3 uur in een (vaak) warme trein vervoerd, is het veel te warm geworden.
Niet bedorven of zo, maar van die lauwe mousse vind ik niet te eten.
Ja dat begrijp ik, dat geldt hetzelfde dus voor die kinderbueno mouse...... eigenlijk is het dus niet mogelijk om dat te vervoeren en het knap te serveren. Ik moet wel bij zeggen dat er nog een uur of 6 tussen zit voordat ik ga eten daar met haar e nwanneer ik aankom
Alle reacties Link kopieren
Haribo snoepharten in (mooi) glas leggen, gelatinepudding (pakje) opschenken. Kleur kun je kiezen. Dr Oetker jelly rood is standaard assortiment. Is voor een date, toch? Succes.
Mermedina schreef:
06-10-2019 16:36
Haribo snoepharten in (mooi) glas leggen, gelatinepudding (pakje) opschenken. Kleur kun je kiezen. Dr Oetker jelly rood is standaard assortiment. Is voor een date, toch? Succes.
Wat leuk :D
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
06-10-2019 16:36
Haribo snoepharten in (mooi) glas leggen, gelatinepudding (pakje) opschenken. Kleur kun je kiezen. Dr Oetker jelly rood is standaard assortiment. Is voor een date, toch? Succes.
Dit is ook wel een heel leuk idee, gewoon dus die harten onderop en dan gelatinepudding er overheen ? Wat voor glas bedoel je dan precies als ik vragen mag...... ?? Klinkt als iets ontzettend leuks !

En die kinderbueno moet ik dan maar even laten, ondanks dat ik dat ook echt een heel leuk idee avond !!
Alle reacties Link kopieren
Panna cotta.
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
06-10-2019 16:41
Dit is ook wel een heel leuk idee, gewoon dus die harten onderop en dan gelatinepudding er overheen ? Wat voor glas bedoel je dan precies als ik vragen mag...... ?? Klinkt als iets ontzettend leuks !

En die kinderbueno moet ik dan maar even laten, ondanks dat ik dat ook echt een heel leuk idee avond !!
Ja gewoon zo.

Elk glas dat je goed kunt vervoeren is prima, ik zou voor het leuke effect een wijnglas kiezen maar een waterglas is ook goed. Niet te moeilijk doen. Je kunt er ook wat likeur aan toevoegen als je dat toevallig hebt.

Zelf zou ik overigens het liefste eton mess eten :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven