Pannenkoeken advies

25-03-2024 07:37 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goodmorning ik heb even advies nodig

Ik heb op vrijdagochtend 8:15 60 pannekoeken nodig liefst warm.
Maak ik heb beslag donderdag en bak ik ze vrijdagochtend af uurtje eerder opstaan, of red ik dat niet?
Donderdag bakken koelkast bewaren en dan magnetron vrijdagochtend?
Of gewoon kant en klare.
Ik kan niet helemaal inschatten hoe lang 60 pannekoeken bakken duurt en hoeveel bloem enz ik nodig heb.
Wie kan mij advies geven.
Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ze kant en klaar doen, anders zou ik gek worden. Ik ben per pannekoek denk ik 5 minuten bezig om te bakken. Ook al kunnen er ook 2 of 3 tegelijk natuurlijk. En alles tegelijk warm…. Wat een opgave. Magnetron zou ik dan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met 60 pannekoeken ben je, gok ik, zeker 2 uur bezig.
Dus ik zou ze donderdag bakken en vrijdag opwarmen.
Of kant-en-klaar kopen en in de magnetron.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avond te voren bakken en opwarmen op de dag zelf.
Ik weet niet hoeveel koekenpannen je hebt maar 60 pannenkoeken doe je best wel een tijdje over. Als in,uren. Je hebt ongeveer 5 pakken pannekoekenmix nodig
Alle reacties Link kopieren Quote
60 pannenkoeken (van 24 cm) is zo’n anderhalve kilo bloem en drie liter melk (en 12 eieren).
Ik heb drie pannen en doe dat in een dik uur, ik zou dat lekker de avond van tevoren doen. Moeten ze warm zijn als je ze eet?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeggen 2 tot 3 uur als je 2 pannen gebruikt. Dus zeker niet op de ochtend zelf bakken. Zelfgebakken is natuurlijk wel lekkerder dan kant en klaar, dus als je een avondje over hebt, zou ik van tevoren bakken. Kun je geen hulp krijgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Beslag kan je dezelfde ochtend maken. Gewoon steeds in delen, terwijl de pannenkoeken staan te bakken.

Voor het bakken heb je ongeveer 5 minuten per pannenkoek nodig. Per pan bak je er dus 12 in het uur.

De eerste zijn koud, voordat de laatste klaar zijn. Moet je de pannenkoeken ook vervoeren naar bijvoorbeeld school? Voor Paasontbijt bijvoorbeeld? Dan zijn ze sowieso koud voordat het ontbijt begint.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 25-03-2024 07:53
11.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei ik vergis me dus flink met m'n 500 gram bloem en een uurtje :hamer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het voor een paasontbijt ofzo op school is, zou ik me er makkelijk vanaf maken en kant-en-klare kopen. Er is vaak zoveel eten dat ik er niet te veel energie in zou steken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
WorkMomNia37 schreef:
25-03-2024 07:50
Oei ik vergis me dus flink met m'n 500 gram bloem en een uurtje :hamer:
Goed dat je het dus van tevoren even uitzoekt!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het voor een paasontbijt waar iedereen wat mee neemt? Dan zou ik drie-in-de-pan doen. Drie kleine pannenkoekjes in 1 keer. Er is dan eten genoeg verder. Als het echt om grote pannenkoeken gaat, dan zou ik dunne flensjes bakken, gaat een stuk sneller. Drie of vier pannen tegelijk, eventueel erbij lenen. Dan ben je wel in een uur klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een pak volkoren tarwe mail ook kan ik dat ook gebruiken of is dat niet lekker voor kinderen.
Het is idd voor school en moet vervoerd
Alle reacties Link kopieren Quote
WorkMomNia37 schreef:
25-03-2024 07:57
Ik heb een pak volkoren tarwe mail ook kan ik dat ook gebruiken of is dat niet lekker voor kinderen.
Het is idd voor school en moet vervoerd
meel :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow hoe veel pakken volkoren tarwe mail heb jij wel niet? Als je zelf gaat bakken zou ik gewoon pannenkoeken mix kopen. Dan kan het ook niet mis gaan of anders smaken. Maar ik hou van makkelijk :-D .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ff off-topic: bij deze gefeliciteerd met het Viva-record: zo veel mogelijk dubbele Posts plaatsen. 12 x!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh neee internet bleef hangen sorry hoe wis ik dat weer
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen zouden zeggen: nee
Alle reacties Link kopieren Quote
WorkMomNia37 schreef:
25-03-2024 08:04
Oh neee internet bleef hangen sorry hoe wis ik dat weer
Laat staan en geniet van je record :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
In een uur tijd, bak je geen 60 pannenkoeken, ook niet met twee pannen.

Kant en klaar vind ik persoonlijk niet te eten. Idem voor dikke pannenkoeken.

Pannenkoekmeel koop ik ook niet meer. Ei, bloem en melk is alles wat je nodig bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
25-03-2024 08:02
Wow hoe veel pakken volkoren tarwe mail heb jij wel niet? Als je zelf gaat bakken zou ik gewoon pannenkoeken mix kopen. Dan kan het ook niet mis gaan of anders smaken. Maar ik hou van makkelijk :-D .
Zou ik ook doen,daar staat precies op hoeveel van wat erbij moet en hoeveel pannenkoeken je ermee bakt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bak altijd pannekoeken met bloem ei en melk super simpel
Alleen jog nooit zoveel gemaakt en met tijdsdruk en vervoerd
Alle reacties Link kopieren Quote
250 ml melk, 1 ei en 125 gram bloem, maak ik 4-5 pannenkoeken van in een pan van 24 cm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je zeker dat je zestig pannenkoeken nodig hebt? Bij de kerst- / paasontbijt achtige dingen op de school van mijn kroost vragen ze meestal 6 hapjes per kind.

Heb je toevallig een (gladde) grilplaat? Die gebruik ik altijd om American pancakes op te bakken. Zo’n 10-12 per bakbeurt. Dan ben je in een uurtje ’wel klaar, maar heb je dus 60 mini pannenkoekjes, geen grote
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben jij de enige die bakt? Kun je de last niet delen met andere ouders? Is toch geen doen joh, 's ochtends vroeg 60 pannenkoeken bakken en ze warm op school krijgen.

En voor kant en klaar ben je best veel geld kwijt, zou ik ook echt niet aan beginnen.

Anders lekker alles de dag ervoor bakken en 'sochtends opwarmen in de oven of magnetron. Maar ook dat is een crime met 60 stuks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 2 kinderen met ieder 30 in de klas ik wilde ze wel kleiner bakken dan normaal

Miss 20 per klas? Ervaring is wel dat de meeste zich er makkelijk vanaf maken met een pak hagelslag oid en mijn gebakken eten altijd schoon op is vandaar :hyper:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven