Plaats hier jouw weekmenu! 2

27-11-2019 16:51 604 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het oude topic was vol en volgens mij is er nog geen nieuwe, dus bij dezen, een nieuw topic om weer inspiratie op te doen voor het weekmenu!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag: vegetarische shepherd’s pie
Donderdag: roerbakmie bij mijn ouders
Vrijdag: niet thuis, frietje denk ik
Zaterdag: wraps met crispy kip
Zondag: verjaardag vieren, soep met broodjes
Maandag: jarig, uit eten
Dinsdag: wraps met bonen denk ik (we krijgen visite waarvan één moeilijke eter, dus daar een beetje van afhankelijk)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet dus écht nog niet wat ik de komende dagen ga eten maar tot nu toe:
Maandag - tagliatelle met zalm en spinazie
Dinsdag - gekookte aardappelen met sperziebonen en een stukje vlees
Vandaag - klapstuk met hutspot
Maandag - boerenkool met hema rookworst
Dinsdag - worteltjes, gebakken aardappels met spekjes en ui en een slavink
Woensdag - wokje van kip met roerbakgroenten en champignons, pittig sausje en rijst.
Donderdag -Boeuf bourguignon met gekookte aardappelen (ga ik vanavond maken, zijn de smaken lekker ingetrokken)
Vrijdag - tartaartje - gebakken aardappels en broccoli
Zaterdag - kleindochter komt slapen dus pannenkoeken en lekker toetje
Zondag - halen we iets
Alle reacties Link kopieren Quote
Maandag: Thaise curry met kip en rijst (verspakket AH)
Dinsdag: pasta met rode saus en spekjes (lege koelkast en geen tijd om boodschappen te doen)
Woensdag: mexicaanse wraps met kip, paprika en maïs
Donderdag: boerenkool stamppot en hutspot met gehaktbal of rookworst
Vrijdag: broodje kipshoarma met tzaziki rauwkost
Zaterdag: ?
Zondag: soep en allerlei hapjes (sint bij schoonfamilie)
Alle reacties Link kopieren Quote
Do: Nacho ovenschotel
Vrij: nasi
Za: uit eten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaterdag: boerenkool met tafelzuur en vega rookworst van Unox
Zondag: saffraanrijst, gewokte witte kool met pinda’s en gekookt ei
Maandag: couscous met kikkererwten/groenten tajine
Dinsdag: zuurkoolschotel met tutti frutti en tofu gehakt
Woensdag: uientaart met groene salade
Donderdag: gegrilde spruitjes uit de oven, aardappelpuree en worstjes van de Veg Slager
Vrijdag: Ethiopische curry met o.a. kool, tomaat en wortel met rijst en flatbread
Alle reacties Link kopieren Quote
maandag spaghetti
dinsdag stamppot boerenkool met rookworst
woensdag beef teriyaki
donderdag broccoli met een sausje en een worstje
vrijdag uitsmijter
zaterdag snert
zondag schnitzel met sla en patat
Alle reacties Link kopieren Quote
Weten jullie dit echt al een week van te voren? Ik moet zo beginnen met koken en weet nog niet eens wat ik moet gaan maken, heb ook nog niks in huis :$

Maar het lijkt me wel handig nu ik erover nadenk. Doen jullie dan ook de boodschappen al zoveel mogelijk in het weekend ofzo? En hebben jullie nog andere tips? Misschien voor hier thuis ook het overwegen waard ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maartje2016 schreef:
28-11-2019 17:12
Weten jullie dit echt al een week van te voren? Ik moet zo beginnen met koken en weet nog niet eens wat ik moet gaan maken, heb ook nog niks in huis :$

Maar het lijkt me wel handig nu ik erover nadenk. Doen jullie dan ook de boodschappen al zoveel mogelijk in het weekend ofzo? En hebben jullie nog andere tips? Misschien voor hier thuis ook het overwegen waard ;-)
Haha nou, het verandert bij mij wel regelmatig. Gisteren werd het toch nog patat want geen zin om te koken. :proud: Gelukkig had ik de ingrediënten nog niet gekocht. Ik maak (vaak) een weekmenu maar meestal hou ik me er dus niet aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maartje2016 schreef:
28-11-2019 17:12
Weten jullie dit echt al een week van te voren? Ik moet zo beginnen met koken en weet nog niet eens wat ik moet gaan maken, heb ook nog niks in huis :$

Maar het lijkt me wel handig nu ik erover nadenk. Doen jullie dan ook de boodschappen al zoveel mogelijk in het weekend ofzo? En hebben jullie nog andere tips? Misschien voor hier thuis ook het overwegen waard ;-)
Haha nou, het verandert bij mij wel regelmatig. Gisteren werd het toch nog patat want geen zin om te koken. :proud: Gelukkig had ik de ingrediënten nog niet gekocht. Ik maak (vaak) een weekmenu maar meestal hou ik me er dus niet aan.
Maartje2016 schreef:
28-11-2019 17:12

Maar het lijkt me wel handig nu ik erover nadenk. Doen jullie dan ook de boodschappen al zoveel mogelijk in het weekend ofzo? En hebben jullie nog andere tips? Misschien voor hier thuis ook het overwegen waard ;-)
Ik moet wel een weekmenu maken want ik bestel voor de hele week bij appie en dat bevalt prima. Aan de hand van wat in de bonus is, stel ik een weekmenu samen. Soms haal ik nog wat verse groente. Eén dag laat ik vrij (voor als ik geen zin heb om te koken), dan halen we wat of ik bak wat patat met een kroketje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maartje2016 schreef:
28-11-2019 17:12
Weten jullie dit echt al een week van te voren? Ik moet zo beginnen met koken en weet nog niet eens wat ik moet gaan maken, heb ook nog niks in huis :$

Maar het lijkt me wel handig nu ik erover nadenk. Doen jullie dan ook de boodschappen al zoveel mogelijk in het weekend ofzo? En hebben jullie nog andere tips? Misschien voor hier thuis ook het overwegen waard ;-)
Ik bestel 1x per week bij de Appie dus ik weet meestal wel ongeveer wat ik ga maken. Ik rij dan op vrijdagavond langs het pick-up point of ze komen het zaterdagochtend brengen. Op zaterdag haal ik dan nog fruit of dingen die ik niet kan/wil bestellen.
Als uitgangspunt gebruik de aanbiedingen. Als de bonus niks is bestel ik een groentebox van een soort lokale Hallo Fresh, dan is het altijd een verrassing wat ik krijg en moet ik op zaterdag nog wel eens wat extra's halen. Maar dat vind ik wel leuk ter afwisseling.

Voor ons volgende week:
Za: pasta met portobello, cherrytomaten en rucola
Zo: Spruit­jes­scho­tel met ham/tofu en kaas
Ma: Couscous met verschillende soorten groentes, falafel en gedroogd fruit
Di: Curry met courgette, paprika en kikkererwten
Wo: Pasta met aubergine en pittig (vegan)gehakt
Do: Risotto met ovengroentes, pesto en (vegan)spekjes
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Vr: pannenkoeken (het was Sint Pannenkoek gisteren :) )
Za: vega schnitzel met kaas, ovenfrietjes, broccoli voor de frutjes en salade voor de volwassenen
Zo: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... it-de-oven
Ma / do: ras el hanout-kip met abrikozen, parelcouscous en amandelen / Griekse eieren met tomatenstoof, aubergine en feta
Di: naar restaurant, nachtje weg
Wo: gebakken gnocchi met salsiccia, vijgensaus en prei
Alle reacties Link kopieren Quote
Ma: aardappels in de schil, haricot verts, tartaartje
Di: andijviestamppot kaasschnitzel
Wo: vegetarische lasagne met sla
Do: biefstuk, verse frites, salade
Vrij: soep, stokbrood aioli/kruidenboter, pizza
Za: uit eten (nog onbekend)
Zo: uit eten (pannenkoeken)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maartje2016 schreef:
28-11-2019 17:12
Weten jullie dit echt al een week van te voren? Ik moet zo beginnen met koken en weet nog niet eens wat ik moet gaan maken, heb ook nog niks in huis :$

Maar het lijkt me wel handig nu ik erover nadenk. Doen jullie dan ook de boodschappen al zoveel mogelijk in het weekend ofzo? En hebben jullie nog andere tips? Misschien voor hier thuis ook het overwegen waard ;-)
Ik niet. Werk parttime en woon vlakbij de supermarkt dus doe vaker dan 1 x per week boodschappen. Bovendien weet ik op voorhand zelden hoeveel mensen er 's avonds aan de eettafel zitten.

Vr. Patat gehaald
Za Geroosterde spruiten, krieltjes, spekjes, pecannoten en ricotta
Zo Uiensoep met brood
Ma Gebakken aardappelstjes met salade en slavink
Maandag-woensdag: steak met lekker veel vet eraan, verschillende groente zoals spruitjes, broccoli , etc. Linzensoep.
Donderdag: sushi bij restaurant. Daarna nog thuis iets kleins zoals een ceasar-salade met kip.
Vrijdag: roerbak met lever (elke week ander soort lever) kidneybonen-salade, en boerenkool-wok.
Zaterdag: fish en chips, erwtensalade, paar kleine gerechten.
Zondag: zelfgemaakte wrap, hamburger of zoiets, met friet.
Maartje2016 schreef:
28-11-2019 17:12
Weten jullie dit echt al een week van te voren? [...] Doen jullie dan ook de boodschappen al zoveel mogelijk in het weekend ofzo? En hebben jullie nog andere tips?
Ik doe op vrijdag wat kleine boodschappen (even naar de markt, wat dingetjes bij de supermarkt, de bakker, enz) en op zaterdag of zondag de weekboodschappen. Ik werk fulltime en lief is huisvader. Op deze manier werkt het voor ons lekker. We verspillen minder voedsel dat ligt te verpieteren in de groentela bijvoorbeeld, eten nooit ongeïnspireerd "pasta met rode saus", variëren goed tussen vegetarisch of met vlees/ vis, enz. Doordat we minder weggooien is het niet alleen duurzamer maar ook beter voor de portemonnee. We kijken vaak bij Marleyspoon, BBC GoodFood en Hellofresh, maar ook wel wat er in de aanbieding is of welke groente in het seizoen is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaterdag: hutspot met speck van de Veg Slager
Zondag: bruine bonensoep
Maandag: tagliatelle met tomaten/groentensaus en pecorino
Dinsdag: nasi met snijbonen, quorn blokjes, saté saus en komkommersalade
Woensdag: ovenfrites met snijbonen en Veg worstjes
Donderdag: chili sin carne met rijst, avocado en nachos
Vrijdag: minestrone maaltijdsoep met wintergroentes en lima bonen
Alle reacties Link kopieren Quote
Za: Sperziebonen met hete kip/tofu met gebakken aardappeltjes
Zo: Bloemkool in beslag met rijst en kikkererwten
Ma: Pasta met champignons, gehakt en sugo
Di: Gebakken aardappelen + iets van groentes die ik nog moet bedenken.
Wo: Gewokte rode kool met rijst en tempeh
Do: Spruitjes met spekjes in agave/soja-marinade met rijst.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Vr: gado gado met tofu en ei en verschillende groenten
Za: ovenschotel van Chinese kool, wortel, courgette en prei, met aardappelpuree en geraspte kaas
Zo: pasta met cavolo nero en kip uit de oven
Ma-do: noedels met kip, sesam en spitskool - burrito's met vega gehackt en verschillende groenten - risotto van orzo met champignons, walnoten en Parmezaan - curry met zoete aardappel, abrikozen, kokos en cashewnoten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag: verse friet uit de airfryer
Morgen: groentelasagne
Dinsdag: risotto
Woensdag: vegetarische curry (uit de vriezer)
Donderdag: roerbakmie met saté
Vrijdag: pizza
Zaterdag: vegetarische curry (wederom uit de vriezer)
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag: krinkelfriet, kippenvleugels en salade
Maandag: snijboontjes, aardappels en rundervink
Dinsdag: kip madras met roerbakgroenten
Woensdag: spaghetti met tomatensaus
Donderdag: vis, wortels en aardappelpuree
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaterdag: bloemkoolbodem pizza met gegrilde aubergine, blauwaderkaas, paprika en rucola salade
Zondag: gebakken krieltjes/knolselderij, sperciebonen en hamburgers van de Veg Slager
Maandag: wintergroenten/vermicelli soep met stokbrood
Dinsdag: knokselderijpuree, geroosterde spruitjes met druiven, noten en blauwaderkaas (recept Allerhande), kaasburgers
Woensdag: zuurkoolstamppot met Unox vega rookworst
Donderdag: ramen met udon noodles, paksoi, champignons, tofu, ei en taugé
Vrijdag: fusilli met paddenstoelen roomsaus met tijm en salie uit de tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond; late dienst, dus op mijn werk
Morgen; Dim Sum
Zaterdag; eendeborstfilet in sinaasappelsaus, met bietjes salade
Zondag; heb nog een rundertong liggen, dus die lang koken , pellen en een witte wijn kappertjes sausje erbij... En dan wat gebakken spinazie met citroensap.
Maandag; Nou coup met aubergine mint saus
Dinsdag, op mijn werk, en woensdag ga ik weer boodschappen doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven