Pleureuse, gebakken of rauw? (mogelijke trigger)

21-09-2009 21:16 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het maar toegeven, ik eet gaarne een pleureuse of twee. In alle eerlijkheid kauw ik er alleen maar op alvorens ze weer uit te spugen. Het begint een beetje problematisch te worden, heb ik de ene nog net uitgespuugd, springt de andere als het ware alweer mijn mond in... Mijn honger is nooit gestild, en ik kan er daadwerkelijk geen weerstand tegen bieden. Zodra ik er een zie dan begint mijn maag al te rammelen, mijn tanden te knarsen en mijn vingers te typen.

Ik heb mij er maar bij neergelegd:

Mijn naam is Minny en ik heb een pleureuse-stoornis.

Eten jullie ook pleureuse? En dan gebakken of rauw?

Recepten graag!

Eet jij pleureuse?

Totaal aantal stemmen: 21

Ja, rauw (29%)
Ja, gebakken (10%)
Ja, en ik slik ze ook door (14%)
Nee (24%)
Soms (5%)
Ik ben er zelf een (19%)
quote:siepeltrien schreef op 22 september 2009 @ 00:11:

[...]

Ik heb me gemeld als pleureuse.Helaas, door je zo openlijk als eerste te melden val je gelijk af als pleureuse .
Ah, da's jammer. Ze vroeg er wel om..
Verwijderd, want bij nader inzien sta ik niet meer achter deze opmerking.
Ik eet geen pleureuses. Niet rauw en niet gebakken. Als vegetarier eet ik geen vlees. En hoewel ik pleureuses meestal net zo irritant vind als sommige dieren, betekent dat nog niet dat ik me aan ze hoef te vergrijpen.

En rauw? Dat zegt meer over de pleureuse-eter, dan de pleureuse zelf.
Tja, nu wordt het dus lastig Siepeltrien. Aan de ene kant vind ik jou een goede kandidaat voor pleureuse, aan de andere kant is deze melding wel een teken van enige zelfspot...en dat is bij uitstek een kwaliteit waar het nogal eens aan ontbreekt bij pleureuses.

Grensgevalletje...

Kaneel.
Een echte pleureuse wacht toch op de hulptroepen en is niet in haar eentje loslopend wild? Tenminste zo zie ik de pleureuse, maar het is jouw feestje.

En vandaag nog in het bos geweest?
Het kenmerk van veel pleureuses is, naar mijn ervaring, dat zij zichzelf niet zien als een pleureuse en vaak het bizarre idee hebben dat zij wel tegen de eters op kunnen. Zelfkennis en zelfspot is hen meer dan eens vreemd.
Ik vind dat Siep heel netjes zich staande heeft gehouden. Je kan het oneens zijn, maar ze is niet weggelopen voor de discussie. Siep heeft hoogstens een paar ingredienten van het pleureuse recept erin zitten maar een échte pleureuse, nee, dat niet.

Mijn man is weg voor zijn werk, maar ik ga 'm zo bellen dat er een heel TOPIC is ontstaan met "zijn" woord pleureuse

Vanuit de Vogezen, bij u vers op tafel!
Robo, dus jij en je lieftallige man zijn de aanstichters deze!

Het is heel gek, al zeggen ze dat dat een typische kwaal is, maar sinds ik zwanger ben heb ik toch ineens zo'n trek in pleureuses... Lekker gebakken, maar soms ook gewoon rauw hoor. Het maakt me echt niet uit meer wat dat met mijn figuur (al dan niet figuurlijk) doet hier op het forum . Kijken hoe dat gaat als ik zometeen borstvoeding geef...
quote:Tia Dalma schreef op 22 september 2009 @ 12:47:

Robo, dus jij en je lieftallige man zijn de aanstichters deze!

Guilty as charged!

Wij hier in Frankrijk prefereren onze pleureuse trouwens gestoofd in wat rode wijn, beetje knof en een uitje, en om het af te maken een scheutje room.

maar goed, dit is dan ook het lànd van de pleureuses culinaire geneugtes
Bij Frankrijk denk ik inderdaad gelijk aan Pleureuses, al die lieftallige damestjes op hun hakjes, maar ondertussen....

Het je trouwens het recept voor ons, het klinkt echt heerlijk.
quote:robo schreef op 22 september 2009 @ 12:51:

[...]

Guilty as charged!

Wij hier in Frankrijk prefereren onze pleureuse trouwens gestoofd in wat rode wijn, beetje knof en een uitje, en om het af te maken een scheutje room.

maar goed, dit is dan ook het lànd van de pleureuses culinaire geneugtes Oeh, klinkt lekker? Bloedwijn?
Ach wat jammer, ik ben net vandaag voor de stamppot zuurkool gegaan (jaja, zwanger he ). Maar peut-etre die smaakt aussi bien met quelques petites pleureuses, nee?
Minny ik ben nu echt in opperste verwarring door jouw "coming-out". Allerlei gedachten razen door me heen: ben ik toch ook één maar zit ik nog "in the closet", is het erfelijk, welke therapie moet ik dan volgen, zijn er medicijnen voor en zo ja zitten die in het Ziekenfonds, is er al een supportgroep?

* rent huilend naar de moderator toe voor wat ondersteuning *
Sûrement que oui, TiaDalma, ça sera su-per-be, choucroute à la pleureuse

Bon ap!
quote:iris1969 schreef op 22 september 2009 @ 14:49:

Minny ik ben nu echt in opperste verwarring door jouw "coming-out". Allerlei gedachten razen door me heen: ben ik toch ook één maar zit ik nog "in the closet", is het erfelijk, welke therapie moet ik dan volgen, zijn er medicijnen voor en zo ja zitten die in het Ziekenfonds, is er al een supportgroep?

* rent huilend naar de moderator toe voor wat ondersteuning *Mededeling van Partij Minny:

Wegens de waarschuwing die duidelijk in de titel vermeld staat, zijn wij niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen van dit topic.

Spa.
Wow dit topic staat er nog
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
quote:iris1969 schreef op 22 september 2009 @ 14:49:

* rent huilend naar de moderator toe voor wat ondersteuning *osteonogwatpuncturist is de oplossing, heet Jos, gaat voor duurzame relaties, draagt sandalen, geitenwollensokken, driekwartbroeken, bodywarmers en kleine rugzakjes. Herken je van verre. Echt, vijf minuten met hem praten en je bent helemaal gelukkig. Geloof je t niet dan: klik Alleen had hij hier zijn wereldlijke kleding aan, komt door de styliste denk ik.

Sterkte in ieder geval.
Pleureuses, ik lust ze rauw, maar laat ze ook graag in hun eigen sop vocht gaarkoken.
quote:noanne schreef op 22 september 2009 @ 19:20:

[...]

osteonogwatpuncturist is de oplossing, heet Jos, gaat voor duurzame relaties, draagt sandalen, geitenwollensokken, driekwartbroeken, bodywarmers en kleine rugzakjes. Herken je van verre. Echt, vijf minuten met hem praten en je bent helemaal gelukkig. Geloof je t niet dan: klik Alleen had hij hier zijn wereldlijke kleding aan, komt door de styliste denk ik.

Sterkte in ieder geval.Jaaaa Jos, die ken ik wel. Soms wordt hij wel verward met Josje door zijn voorkeur voor kleine rugzakjes, maar dat is z'n vrouw en zij doet ook iets anders zweverigs, readings bij huisdieren dacht ik. Léuke mensen, alleen ze stinken zo....
quote:minny schreef op 22 september 2009 @ 16:58:

[...]

Mededeling van Partij Minny:

Wegens de waarschuwing die duidelijk in de titel vermeld staat, zijn wij niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen van dit topic.

Spa.Je hebt ook helemaal gelijk. Ik maar lachen in het begin van je topic over een mogelijk trigger-effect, maar nu zit ik met de gebakken peren (wel heel lekker trouwens bij de pleureses).
Hoe waren de pleureuses bij de zuurkool, TiaDalma?
Ik vind ze toch het lekkerst fijngesneden en dan door de pannekoeken. Is net weer wat anders als appel of spek.
quote:iris1969 schreef op 22 september 2009 @ 20:19:

[...]

Jaaaa Jos, die ken ik wel. Soms wordt hij wel verward met Josje door zijn voorkeur voor kleine rugzakjes, maar dat is z'n vrouw en zij doet ook iets anders zweverigs, readings bij huisdieren dacht ik. Léuke mensen, alleen ze stinken zo....Z'n vrouw?!!??!?? Weet de KRO dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven