Pokébowl bestellen, wat te verwachten?

03-03-2021 09:55 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben aan het herstellen van anorexia en ik doe nu elke week een uitdaging wat betreft eten bestellen wat ik spannend vind.

Vandaag ben ik van plan een Pokébowl te bestellen bij een sushi restaurant maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan en ik heb dus eigenlijk geen idee hoe groot zo'n bowl is en wat ik er van kan verwachten.

Ik heb al wel vaker sushi gehad en ik weet dat ik dit lekker vind dus ik denk dat ik een Pokébowl ook wel lekker zou vinden.

Maar de vragen die vooral door mijn hoofd spoken zijn als volgt :

Is 1 Pokébowl gewoon 1 portie voor 1 persoon of is het de bedoeling dat je het deelt?
En als het dus voor 1 persoon is, valt het erg zwaar op de maag of valt het juist licht? Ik zag trouwens ook bij verschillende restaurants dat je kan kiezen voor een 'normale' pokébowl en een 'grote', zit hier veel verschil in? Kan ik het een beetje vergelijken met een normaal patatje en een groot patatje of krijg je echt een gezinsportie rijst als je de grote kiest?

Ik heb wel een duidelijk aankomdoel dus in principe maakt het eigenlijk niet uit of 1 Pokébowl een grote maaltijd of normale maaltijd is maar ik merk dat ik het toch erg spannend vind omdat ik niet weet wat ik kan verwachten..

Ik snap dat elk restaurant het ook weer verschillend doet maar ik ben in ieder geval benieuwd naar ervaringen hoe jullie een Pokébowl bestellen.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook super gek op pokebowls, ik vind de normale portie altijd prima en eet hem het liefst met tonijn, vaak kies ik ook mango en avocado erbij, en wasabimayonaise en extra bosuitjes. Het fijne aan pokebowl is dat er toch ook wel veel groente in zit, meer dan bij sushi.
En wat handig is, is dat je hem vaak precies zo kan samen stellen zoals jij je er prettig bij voelt.
Ik hoop dat je er erg van gaat genieten! :-D
Alle reacties Link kopieren
Kun je op thuisbezorgd de reviews van het betreffende restaurant lezen? Misschien heb je daar wat meer aan dan “algemene” pokebowl reviews.

Bij bijvoorbeeld de poke perfect vind ik de normaal een goede portie, en de groot te veel. Maar dit lijkt me heel erg afhankelijk van de plek.
Alle reacties Link kopieren
KipTijgert schreef:
03-03-2021 12:40
Ik ben ook super gek op pokebowls, ik vind de normale portie altijd prima en eet hem het liefst met tonijn, vaak kies ik ook mango en avocado erbij, en wasabimayonaise en extra bosuitjes. Het fijne aan pokebowl is dat er toch ook wel veel groente in zit, meer dan bij sushi.
En wat handig is, is dat je hem vaak precies zo kan samen stellen zoals jij je er prettig bij voelt.
Ik hoop dat je er erg van gaat genieten! :-D
nou, 'veel' groente zou ik het niet noemen hoor
geen 200 gram
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze lekker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-03-2021 13:18
nou, 'veel' groente zou ik het niet noemen hoor
geen 200 gram
Misschien dat dat er aan ligt waar je ze besteld... hier zit er toch vaak een halve avocado in, een flinke schep edamame, een flinke stapel wakame en ook behoorlijk veel komkommer waardoor ik toch de rijst moet zoeken vaak. :lol:

Maar zo zullen er altijd wel wat verschillen zijn tussen de restaurants!
Alle reacties Link kopieren
KipTijgert schreef:
03-03-2021 15:39
Misschien dat dat er aan ligt waar je ze besteld... hier zit er toch vaak een halve avocado in, een flinke schep edamame, een flinke stapel wakame en ook behoorlijk veel komkommer waardoor ik toch de rijst moet zoeken vaak. :lol:

Maar zo zullen er altijd wel wat verschillen zijn tussen de restaurants!
oh vast hoor
en ik eet zoiets als een pokebowl (of sushi) ook zoals ik friet zou eten. De extra groente eet ik wel bij de lunch
Alle reacties Link kopieren
Even een update, het is gelukt! :yes:
Ondanks dat ik het spannend vond ben ik ben uiteindelijk voor de 'grote' Pokébowl gegaan en het viel me wel mee hoe zwaar die was. Er zat bij deze juist wat meer groente in dan rijst maar dat vond ik juist wel fijn/lekker.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties en tips! Heeft me toch heel erg geholpen om de angst weg te nemen en het gewoon te doen.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je dit hebt gedaan :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wat goed zeg! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan to!
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!!

Mocht je nou vaker een "cheer team" nodig hebben meld je dan gerust hier. Ik doe dat graag en ik denk anderen ook :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt allemaal! Super lief, doet me goed :heart:
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Heerlijk, nu heb ik er ook zin in! Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 1 besteld en gegeten, eigenlijk een beetje door dit topic. Ik zat nog laat in de trein en dacht, hoe fijn is het.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Raspberrysmoothie schreef:
03-03-2021 19:12
Even een update, het is gelukt! :yes:
Ondanks dat ik het spannend vond ben ik ben uiteindelijk voor de 'grote' Pokébowl gegaan en het viel me wel mee hoe zwaar die was. Er zat bij deze juist wat meer groente in dan rijst maar dat vond ik juist wel fijn/lekker.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties en tips! Heeft me toch heel erg geholpen om de angst weg te nemen en het gewoon te doen.
Wat fijn, ik ben blij voor jou
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het is gelukt! En dan nog een 'grote' ook, ik kan me voorstellen dat dat de uitdaging extra groot maakt.
Alle reacties Link kopieren
Nice! Ik denk volgende week graag weer mee!!
Yes wat goed! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Yay, super goed! :cheer:
Het is meestal koude rijst met heel veel verschillende toppings erop. Zo'n portie is voor 1 persoon, maar bij de meeste geven ze wel heel veel dus ik kan er zelf er 2 maaltijden over doen.
Alle reacties Link kopieren
casabase schreef:
04-03-2021 00:13
Het is meestal koude rijst met heel veel verschillende toppings erop. Zo'n portie is voor 1 persoon, maar bij de meeste geven ze wel heel veel dus ik kan er zelf er 2 maaltijden over doen.

Lees het topic anders even

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven