Probleem met wafel maker.

17-03-2024 18:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag een wafel maker gekocht bij Lidl en meteen aan de slag gegaan. Wafels zijn goed gelukt. Merkte wel dat er tijdens het bakken wel veel stoom vanaf kwam en bij het openen er een druppel water bij het handvat zat. Na het bakken het apparaat af laten koelen en de platen schoongemaakt maar toen ik hem weer in de doos wilde doen liep er ineens wat water uit het apparaat. Echt heel raar want ik heb geen water gebruikt. Gok dat er condens in het apparaat is ontstaan, anders zou ik het niet kunnen verklaren.
Het is mijn eerste wafelijzer dus ik weet niet of dit normaal is en het wafelijzer heeft ook nog geen reviews en in het boekje wordt er ook niks over vermeld.

Heeft iemand toevallig deze wafel maker of een andere en is dit probleem herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vocht van de boter misschien?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
17-03-2024 18:37
Vocht van de boter misschien?
Bedoel je in het beslag? Toen ik de wafels ging bakken heb ik de platen niet ingevet.
In het boekje stond dat je voor gebruik eerst de platen moet insmeren met olie, dan 10 minuten aanzetten en daarna de plaat schoonmaken vandaar dat ik tijdens het bakken niet nog eens de platen heb ingevet.

Ik heb dit recept gebruikt mocht dat nog uitmaken: https://www.jumbo.com/recepten/brussels ... s-865590-7
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe mijn wafelijzer als die nog heet is even onder de kraan en een borstel erover. Daarna zet ik hem op zijn kop open op mijn gaspitten en laat ik heb dan een paar uur drogen.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij komt er altijd stoom uit, als er geen stoom meer komt dan zijn je wafels klaar. Dus water is van de stoom lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig heb ik dit weekend ook een wafelijzer gekocht. In het boekje stond dat er de eerste paar keren stoom van het apparaat kon komen, dat is normaal. Na een aantal keer zou dat moeten verdwijnen. Bij mij kwam er inderdaad stoom vanaf bij het opwarmen, toen er nog geen wafel in zat.
Alle reacties Link kopieren Quote
PinkWombat schreef:
18-03-2024 07:20
Toevallig heb ik dit weekend ook een wafelijzer gekocht. In het boekje stond dat er de eerste paar keren stoom van het apparaat kon komen, dat is normaal. Na een aantal keer zou dat moeten verdwijnen. Bij mij kwam er inderdaad stoom vanaf bij het opwarmen, toen er nog geen wafel in zat.
Kwam er bij jou ook water uit lopen toen je klaar was met wafels maken en nadat het apparaat afgekoeld was?
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
18-03-2024 11:35
Kwam er bij jou ook water uit lopen toen je klaar was met wafels maken en nadat het apparaat afgekoeld was?
Nee, daar had ik geen last van. Het lijkt mij ook dat dat niet hoort. Dat water moet toch ergens vandaan komen. Je had het apparaat nog niet schoongemaakt?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven