Saus TGI’s (en andere Amerikaanse recepten)

13-08-2019 16:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit Amerika, denken we terug aan al het lekkers dat we hebben gegeten.

Zo ga ik morgen taco’s (tortilla’s) met pulled chicken en coleslaw maken, lekker !
Ik heb iets vergelijkbaars nl. gegeten bij de Applebees en het was zo lekker.

En ik heb uit de USA ook dé saus Orange Chicken van de Panda Express meegenomen, dus die ga ik binnenkort ook weer maken, jammie.

Waar we ook zo lekker gegeten hebben is de TGI’s. De kip of spareribs met hun bekende glaze en het losse bakje saus. Hoewel ik het gevraagd heb, is die saus helaas niet in de supermarkt te koop anders had ik zeker wat flessen meegenomen.
Heeft iemand een recept van hun lekkere glazuursausje wat er erg dicht bij in de buurt komt?

Ook andere recepten van Amerikaanse hoofdgerechten zijn welkom!
Ik hou d’r van :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dit was bij de Chili’s ook al zo lekker:
Fajitas met steak en gegrilde kip. Die combinatie met (gele?) rijst erbij was heerlijk.
Ook die ga ik nog maar es proberen te maken:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
De Orange chicken van Panda Express is zo mierzoet! Dat was 1 keer voor mij en genoeg.

Ik kwam deze tegen https://www.barbecueman.eu/recipe/tgi-f ... els-sauce/ weet niet of je die bedoelt?

Ik wil eigenlijk nog steeds dit eens een keer maken :https://verenigdestaten.info/blooming-onion/
Zit je op pinterest ?
Anders even aanmelden echt heel veel van dit soort recepten
https://www.google.nl/search?q=pinteres ... ent=safari
Ik vind het namaken van dingen op vakantie nooit in de buurt komen van de originele smaak. Altijd een afknapper.

Ik ben onlangs in Amerika geweest en heb daar een fantastische Mexicaanse ananassalsa gehad. Zo lekker dat ik bijna tranen in de ogen krijg als ik er aan denk. Oh en de sliders van White Castle. En de pancakes van Denny's....
anoniem_370091 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 18:10
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op pinterest een filmpje staan, dat is te begrijpen. Snap nooit zoveel van Pinterest, vind het vooral plaatjes kijken (ligt aan mij).
Heb alleen geen whiskey in huis. Zal vast een belangrijk ingrediënt zijn (daar staat het immers om bekend) maar ga het eens proberen zonder.
En ook vergelijken met het recept van Dolfje, dank.

Sliders van White Castle ken ik niet, moest ik even googlen. Zijn toch kleine broodjes hamburger? Leg uit, wat is er zo lekker aan.

En die Orange Chicken.....heerlijk juist dat zoete! Wij houden er van !
Die Bloomin Onion hebben wij twee jaar geleden op, vond ik niet erg bijzonder. heb dit jaar hun tonijn-voorgerecht op, veel lekkerder !
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
13-08-2019 17:02
Ik vind het namaken van dongen op vakantie nooit in de buurt komen van de originele smaak. Altijd een afknapper.

Ja dat is vaak wel zo.
Jack Daniels is wel essentieel voor die saus maar ook kleine flesjes te koop bij de slijter.
Alle reacties Link kopieren
Oja Tuurlijk, daar heb ik niet aan gedacht, dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
En oh ja, deze Bourbon Chicken van de Dennys, heeeerlijk !

Afbeelding

En het zit em in de Bourbon Glaze, dat lekkere sausje onderin het pannetje.
Weet iemand of je die flesjes hier ergens kunt kopen? Die heb ik vergeten te kijken in de Walmart daar helaas. Misschien ergens in Nederland ook iets vergelijkbaars te koop?
https://www.shopamerica.nl/product/jack ... key-sweet/
Manta schreef:
13-08-2019 17:02
Ik vind het namaken van dingen op vakantie nooit in de buurt komen van de originele smaak. Altijd een afknapper.
Idd, het smaakt toch nooit zoals daar.

De blooming onion van outback steakhouse is heerlijk!! Maar dat is ook echt niet na te maken, wij hebben hier al niet eens zulke grote uien :mrgreen:
Whomi schreef:
13-08-2019 18:13
Idd, het smaakt toch nooit zoals daar.

De blooming onion van outback steakhouse is heerlijk!! Maar dat is ook echt niet na te maken, wij hebben hier al niet eens zulke grote uien :mrgreen:
Lekker monsanto uien zeker.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
13-08-2019 18:13
Idd, het smaakt toch nooit zoals daar.

De blooming onion van outback steakhouse is heerlijk!! Maar dat is ook echt niet na te maken, wij hebben hier al niet eens zulke grote uien :mrgreen:
Een zoete ui gebruiken.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-08-2019 16:57
De Orange chicken van Panda Express is zo mierzoet! Dat was 1 keer voor mij en genoeg.

Ik kwam deze tegen https://www.barbecueman.eu/recipe/tgi-f ... els-sauce/ weet niet of je die bedoelt?
Update:
Ik heb spijt.






Spijt dat ik niet een dubbele portie heb gemaakt !
Ik heb dit recept dus gevolgd, heerlijk. Kan er niet vanaf blijven, zit steeds even te proeven :hihi:
Vanavond lekker dippen bij een lekker gemarineerde kipfilet, zin in !
Alle reacties Link kopieren
Ha mooi dat het gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt lekker was ie. Ga ik zeker nog es maken en dan inderdaad dubbele portie.
Had een klein flesje Jack Daniels bij de slijter gekocht, dus dat was een goeie tip.
En het is ook niet veel werk, echt een simpel recept en dan maar laten pruttelen.
Geen recepten hier maar haak even in op 'pinterest'
In het begin vond ik het ook 'plaatjes kijken' Maar via die plaatjes kom je wel vaak op leuke site's! Dus even verder klikken ;) Heb er al veel leuke en lekkere dingen gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Probeer op pinterest copycat+restaurant+recept.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort weer een portie van die lekkere TGI’s saus maken.
Deze doe ik na het maken in een grote glazen pot en bewaar ik in de koelkast.
Zou ik de saus daarna weer opnieuw kunnen verwarmen? Zit nl. te denken om gehaktballetjes te maken met die saus eroverheen. Zou dat lekker zijn?
Of geen goed plan en koud laten als dipsaus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven