Slagroomtaarten

11-06-2021 09:03 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een onzintopic, want ik zie ze weer voor bij vliegen op Linkedin foto's.

Slagroomtaarten, wie vindt die dingen nou eigenlijk lekker??? Op een kinderfeestje is het tot daar en toe, dan zal ik ook nog wel een beleefdheidsstukje nemen. Maar in een professionele setting, bij een jubileum of wat voor mijlpaal dan ook....Ik snap dat ze praktisch/goedkoop zijn. Maar gruwelt niet iedereen er van als er weer zo'n ding wordt binnengedragen inclusief de stukjes mandarijn en kiwi op die eindeloze laag slagroom die zo stijf is dat je er bijna op moet kauwen??

Ik ben oprecht benieuwd :mrgreen:

Slagroomtaart, lekker??

Totaal aantal stemmen: 199

Heeeeerlijk (57%)
Walgelijk vies bah! (31%)
Anders??? (12%)
Alle reacties Link kopieren
O ja, die hazelnoottaarten van Maison Kelder, die hadden wij nooit, maar mijn oom en tante wel. Volgens mij had je hazelnootschuimtaart met crème en met slagroom.
Een nicht van mij heeft meestal vlaaien, maar dat vind ik toch ook wel lekker. Ik geloof niet dat er echt taart is waar ik van gruwel, in elk geval nog niet voorgezet gekregen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hazelnootcrème (geen schuim) en hazelnoot slagroom.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
11-06-2021 21:37
Hazelnootcrème (geen schuim) en hazelnoot slagroom.
En bij de slagroom zat dat schuim of is dat een derde variant?

Ik heb een paar jaar geleden nog wel eens een hazelnoottaartje met schuim gegeten maar dat was niet van Maison Kelder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een heel dun laagje schuim, maar vooral veel super machtige crème (in mijn herinnering 😆). De citroen-merengue taart vind ik trouwens lekker van maison, wat frisser.
laloupe wijzigde dit bericht op 11-06-2021 21:49
9.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van de echte banketbakker vind ik ze wel lekker
Susan schreef:
11-06-2021 21:42
En bij de slagroom zat dat schuim of is dat een derde variant?

Ik heb een paar jaar geleden nog wel eens een hazelnoottaartje met schuim gegeten maar dat was niet van Maison Kelder.
Schuim idd met slagroom, heb het even opgezocht :D
Alle reacties Link kopieren
Mwah, echt heel vies vind ik het niet, maar ik kan het moeiteloos afslaan. Net als van die cheap ass vlaaien van Multivlaai, waar vroeger de halve wereld aan kantoorpersoneel op trakteerde met verjaardagen. Eigenlijk vind ik alle kant en klare supermarkttaarten niet echt lekker. Zonde van de loze calorieën. Dan eet ik liever iets wat ik écht lekker vind.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Vroeger op mijn verjaardag had ik altijd een roze slagroomtaart van de Aldi. Die kwam uit de vriezer en dat was dan gewoon cake met roze room ertussen (geloof ik) en de bovenkant was helemaal roze met toefjes roze slagroom erop met roze jam (?) toefjes erbij.
Deze taart was er ook in pastel oranje.
Ik denk dat de roze aardbei was en de oranje perzik of sinaasappel.

In m'n herinnering was dit zo'n lekkere taart, maar heb 'm nooit weer gezien. Kom ook nooit meer bij de Aldi. Heeft iemand enig idee welke taart ik bedoel?

*misschien was het ook wel bavarois
Ik kom er door dit topic achter dat ik echt een pietlut ben met taarten. Ik kan bijvoorbeeld echt geen trek krijgen van iets met hazelnootcrème, sowieso dingen met crème klinken mij machtig en vettig in de oren.
emmalou schreef:
11-06-2021 22:19
Ik kom er door dit topic achter dat ik echt een pietlut ben met taarten. Ik kan bijvoorbeeld echt geen trek krijgen van iets met hazelnootcrème, sowieso dingen met crème klinken mij machtig en vettig in de oren.
Je moet er ook een klein stukje van nemen :D
Moiren schreef:
11-06-2021 22:21
Je moet er ook een klein stukje van nemen :D
Ik sla even over, haha!

Ik wacht wel tot het tijd is voor de worst en kaas. Jammer dat je in Nederland altijd begint met taart. Ik vind het iets waar je mee zou moeten eindigen.
emmalou schreef:
11-06-2021 22:25
Ik sla even over, haha!

Ik wacht wel tot het tijd is voor de worst en kaas. Jammer dat je in Nederland altijd begint met taart. Ik vind het iets waar je mee zou moeten eindigen.
Nee dat is niet vet :hihi:
Alle reacties Link kopieren
😂 Dit vroeg ik mij dus ook af. Vette, kleffe, oninspirerende meuk. Ik eet het tegenwoordig ook gewoon echt niet. Dan maar geen gebakje.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-06-2021 19:35
Parijse soezen vind ik ook lekker.
Deze valt wat mij betreft ook in dat rijtje ja. Eigenlijk alle gebak met veel slagroom vind ik vies. Van die slagroomhoorns, bladerdeeg met veel slagroom erin... verschrikkelijk. Moorkoppen doe je me ook écht geen plezier mee maar daar is dan tenminste nog chocola bij betrokken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, nu wil ik morgen naar de bakker voor zo'n Bossche bol :facepalm:

On topic, 2x per jaar vindt ik het wel lekker, net genoeg voor de kinderen hun verjaardag. Verder eet ik amper gebak. Heel soms eet ik met vriendin een lava cake, dat is bijna hemels :love:
Moiren schreef:
11-06-2021 22:26
Nee dat is niet vet :hihi:
Ja, ik had het anders moeten omschrijven. Ik ben zeker niet vies van vet.
Alle reacties Link kopieren
Damascusrose schreef:
11-06-2021 22:36
Bedankt, nu wil ik morgen naar de bakker voor zo'n Bossche bol :facepalm:

On topic, 2x per jaar vindt ik het wel lekker, net genoeg voor de kinderen hun verjaardag. Verder eet ik amper gebak. Heel soms eet ik met vriendin een lava cake, dat is bijna hemels :love:
Echt hè, ik ga morgen een moorkop scoren bij de Appie dankzij dit topic. O_o
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor slagroomtaart, maar danwel zonder zo'n gehakte nootjes rand.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind slagroomtaart best lekker, maar het is absoluut niet mijn favoriet, net als appeltaart. Die twee taarten zal ik dus meestal afslaan op een verjaardag, omdat ik het de kcal niet waard vind. Geef mij maar red velvet, of chocoladetaart.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
12-06-2021 20:31
Lekker hoor slagroomtaart, maar danwel zonder zo'n gehakte nootjes rand.
Dat is juist het lekkerste van de hele taart. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Doe mij maar slagroom met chocolade.
Of met aardbeien.

Die nootjes mag je wat mij betreft ook bijhouden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
11-06-2021 16:29
Abrikozen vlaaien en kersen vlaaien met zo'n raster erover heen. Brrr!
Gadver, heel vies ja.

Nou ben ik sowieso niet zo van de vlaai, tenzij met bladerdeegbodem. Ik vind zo’n vlaaibodem zo vies.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag dus een slagroomschnitt gescoord :lol:

De zin in allerlei soorten taarten wordt wel aangewakkerd door zo'n topic als deze zeg. Zelfgemaakte citroentaart spookt steeds door mijn hoofd, maar ik zal me maar inhouden hahaha.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
15-06-2021 00:15
Ik vind slagroomtaart best lekker, maar het is absoluut niet mijn favoriet, net als appeltaart. Die twee taarten zal ik dus meestal afslaan op een verjaardag, omdat ik het de kcal niet waard vind. Geef mij maar red velvet, of chocoladetaart.
Red velvet? Het ziet er altijd heerlijk uit maar smaakt nergens naar is mijn ervaring. Ook niet van de beste bakker hier uit het dorp.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk. Maar dan niet die standaardtaarten met van die fluffy cake lagen met jam er tussen (en vruchtjes er op). Gewoon een stevige bodem, en goede slagroom, met weinig suiker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven