Smerig of niet?

19-06-2009 08:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de markt haal ik altijd kippekluifjes om soep van te maken. Beter dan de supermarkt. Afgelopen keer viel me voor het eerst op dat ze ze met de blote hand (waar ze dus ook mee afrekent) uit de bak haalt. Ik vond het eigenlijk heel vies. Aan geld schijnt altijd snot te zitten!

Graag jullie mening: Smerig, of niet?
Ben je er ooit ziek van geworden? Het is goed voor je weerstand hoor ;) En let maar eens op: heel vaak hebben slagers ed wel handschoenen aan, maar rekenen daar ook vrolijk mee af. Geloof me, als jij gewoon goed gezond bent, zul je hier echt niets van krijgen.
Bedankt voor reactie.

Ik ben niet bang er ziek van te worden.

Maar toch staat het me tegen!
en bovendien, elke keer als jíj geld in je handen hebt gehad, was je ze toch ook niet meteen?
Mensen die hun handen niet wassen na het poepen, mensen die neuspeuteren, mensen die net geniest hebben, mensen die net gerukt hebben en het resultaat maar met een doekje weg hebben gehaald.... zij moeten allemaal boodschappen doen en raken dus allemaal dat geld aan.. Ja, dat vind ik ook vies. Net als de toetsen van de pinautomaat, liftknopjes, trapleuningen..etc.. Maar ik moet er vooral NIET over nadenken. En ik was m'n handen regelmatig.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Tja, dat is bij de bakker ook zo.. niet te veel over nadenken inderdaad!
Kip goed verhitten
Tsja als je erover gaat nadenken, dan is het inderdaad vies en moet je eigenlijk niets meer aanraken.

Zoals al gezegd is: als de slager wel handschoenen draagt, dan doet hij die niet iedere keer als hij geld aanneemt weer uit.

Het beste is eigenlijk als ze het vlees met een tang nemen.
Ja ik vind dat smerig, vind dat er handschoentjes moeten worden gebruikt. dat doen ze bij de slager ook, wat je zelf thuis doet is jou zorg, maar dan weet je dat je je handen eerst wast voordat je aan je eten bereiden gaat beginnen.
Mensen die een week met een keukendoekje doen en daarmee ook nog eens de mond en neus van hun kind afvegen........... Die raken ook geld aan.

Ik vind de man op de markt onhygienisch te werk gaan, zoals veel slagers ook doen. Ook bij de bakker bedient personeel de kassa, pakt geld aan en met dezelfde hand wordt het brood gepakt.

Sta er niet te veel bij stil, want anders heb je geen leven.

Gelukkig bouwen de meesten van ons een goede weerstand op.
Wees blij dat de slager eerst zijn snot afveegt aan het geld
quote:yasuko schreef op 19 juni 2009 @ 08:20:

Op de markt haal ik altijd kippekluifjes om soep van te maken. Beter dan de supermarkt. Afgelopen keer viel me voor het eerst op dat ze ze met de blote hand (waar ze dus ook mee afrekent) uit de bak haalt. Ik vond het eigenlijk heel vies. Aan geld schijnt altijd snot te zitten!

Graag jullie mening: Smerig, of niet?

Dus ze pakt zonder zakje, papiertje of wat dan ook (gekruide) kluifjes uit een bak, stopt ze dán in een zakje en pakt dan met natte kleffe handen onder de (eventuele) smurrie je geld aan, legt dat in een soort kassalade, haalt dan met dezelfde vieze handen je wisselgeld er uit.... Ja, dat is vies ja. Ziek zal je dr niet van worden.

Als ik kip bestel op de markt verdwijnt de hand eerst in een plastic zakje, dan wordt de kip gepakt en het zakje omgekeerd...

Of er altijd snot aan papiergeld zit weet ik niet, wel cocaïne...
Handschoenen zijn net zo smerig als zonder; een zakje gebruiken als handschoen werkt veel beter; maar dan nog als je te veel of te weinig hebt zal je moeten 'graaien'.

Over sommige dingen moet je inderdaad maar gewoon niet (te veel) nadenken...
Ja Ratteke, zo gaat het.

Ik zou eigenlijk willen dat ze een grote schep gebruiken. Ze gebruiken die wel in bakken met het gemarineerde spul, niet bij het ongemarineerde. Zijn bang dat ze gekleurde vingers krijgen. Verder ben ik het met iedereen hier eens!! Dat is juist het probleem.
ach, als je zo gaat beginnen zijn er zoveel dingen vies...

deurkrukken van openbare gebouwen, bussen, treinen, trams, metro's, etc. als je smetvrees hebt dan kom je niet zo ver in deze wereld ben ik bang...

gewoon niet over na denken en zoals hierboven al gezegd is; je krijgt er weerstand van!

is ook niet voor niks dat studenten een hogere weerstand hebben dan gemiddelde Nederlander... ze leven veel viezer! hihi!

zo heb elk nadeel weer zn voordeel!
Ja, ik ben ook bang voor smetvrees en ga me hier dus overheen zetten.

Ik spoel ze thuis wel ff af, dat dan weer wel .
ach, dat zou ik denk ik ook wel doen! even afspoelen...

als je er dan wel gewoon soep van maakt heb je zekerweten geen smetvrees hoor!
quote:Ambilight schreef op 19 juni 2009 @ 10:48:

ach, dat zou ik denk ik ook wel doen! even afspoelen...

als je er dan wel gewoon soep van maakt heb je zekerweten geen smetvrees hoor!Je hoeft in ieder geval dan geen zout meer toe te voegen
Op mijn werk hebben wij geen vaste werkplek. Dit is zo geregeld omdat veel collega's parttime werken met allemaal verschillende weekroosters. Soms denk ik wel eens na over het toetsenbord, de muis etc. Maar dan houd ik maar weer op met denken ......
quote:Joyce48 schreef op 19 juni 2009 @ 11:09:

Op mijn werk hebben wij geen vaste werkplek. Dit is zo geregeld omdat veel collega's parttime werken met allemaal verschillende weekroosters. Soms denk ik wel eens na over het toetsenbord, de muis etc. Maar dan houd ik maar weer op met denken ......Wat dacht je van een stuur in andermans auto
Wij komen nogal veel in Parijs en daar hebben de mensen ook in de zomer vaker handschoenen aan....voor de metrodeuren te openen erg fijn. Of gewoon wachten totdat iemand de deur voor je openmaakt, haha.

Maar inderdaad. Niet teveel over nadenken.

Ik ben niet zo'n handenwasser (maar wel heel erg poetserig en ga elke dag in bad)...in openbare gelegenheden heb ik altijd het idee dat je handen smeriger worden van de vieze kraan/zeepdispenser/lichtknopje/handdroger of ander ding, dan dat ze waren.
quote:domnaiefmutsje schreef op 19 juni 2009 @ 11:10:

[...]

Wat dacht je van een stuur in andermans auto of een stuur in een huurauto! :puke:
Zolang je de kip verhit is er weinig mee aan de hand Of het moet de salmonella op de kip zelf zijn! Daar wordt ons geld mee besmet!
Dat is iets wat me pas opviel toen ik zag dat ze bij de marokaanse bakker alijd een zakje of een tang gebruiken om een broodje of zo te pakken. Bij de Toko dragen ze ook handschoenen, maar daar bedienen ze ook de kassa mee, is dus vooral om zelf schoon te blijven : P

Ik ben zo gewend dat in NL mensen alles met de handen pakken, maar het is best vies.
quote:babado schreef op 19 juni 2009 @ 12:54:

Dat is iets wat me pas opviel toen ik zag dat ze bij de marokaanse bakker alijd een zakje of een tang gebruiken om een broodje of zo te pakken. Bij de Toko dragen ze ook handschoenen, maar daar bedienen ze ook de kassa mee, is dus vooral om zelf schoon te blijven : P

Ik ben zo gewend dat in NL mensen alles met de handen pakken, maar het is best vies.Ik heb juist bij toko's/de Turk/Marokkaan whatever, niet-Nederlandse winkels dus, dat ze minder hygiënisch omgaan met hun artikelen i.t.t. Nederlandse winkels (bakker, slager, groenteboer), ook qua aanraken enzo. Ik stoor me er niet aan en eet het ook gewoon, maar het valt me wel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven