Snackbar - Vlees ... Wat kies jij?

01-11-2018 18:12 187 berichten
Zie ik hier weer dat topic over mayonaise en friet opduiken.

Stel ik mij de volgende vraag.

Wat kies jij van vlees / vegi als je bij de snackbar staat?



Stond ik vorige week weer een uur te twijfelen wat ik wou hebben.
Want weet nooit wat kiezen.

Wie weet lukt het mij na dit topic wel om binnen het kwartier te beslissen :-) .


(Het werd uiteindelijk een kipkorn.)
Alle reacties Link kopieren
Loempia's natuurlijk ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Samoeraisaus is ook erg lekker maar dan thuis op het vlees. Niet op de frites want dan heb ik liever gewone mayo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik eet eigenlijk geen snackbar eten. Maar vroeger vond ik een frikadel speciaal wel lekker, vooral als m’n vader de uitjes sneed. Zo mooi fijn. Ik heb laatst voor het eerst een kapsalon gehad, rare eet ervaring.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Nasischijf met saté/pindasaus
Mini loempia's
Ribster met joppiesaus
Kipcorn met mayo

Ik neem naast mijn patat altijd dezelfde saus als bij mijn 'vlees'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op Mexicano's . Met een beetje frietsaus om in te dippen. Ik vind dat contrast tussen warm en pittig en koud en romig zo lekker. Zou er nu al een lusten :-)
Soms neem ik er een mee naar huis en dan bouw ik er een hamburger van, met mayo, ketchup en uitjes en een dikke plak tomaat.

Of een groente kroket. Gewone kroket alleen als er draadjevlees in zit.

Heel af en toe een shoarmarol met knoflooksaus.
.
Alle reacties Link kopieren
In de randstad neem ik altijd een bamihap en een kaassoufle. Als ik in Groningen ben verheug ik me al op de eierbal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mexicano of pikanto met satesaus
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
01-11-2018 18:52
Geen mens eet hier vrijwillig pindasaus :-D.
Dat vindt heel België vreselijk.
De meeste Belgen kennen het gewoon niet.
Belg007 schreef:
01-11-2018 19:59
Als je vegetariër bent en niet houdt van kaas ... kan zo'n ei wel een uitkomst bieden.
Een eierbal is niet vegetarisch
Belg007 schreef:
01-11-2018 18:52
Geen mens eet hier vrijwillig pindasaus :-D.
Dat vindt heel België vreselijk.

Nooit tegengekomen dus.

Meestal hebben ze van warme sauzen alleen stoofvleessaus.

Ik heb samengewerkt met een aantal Belgen en zij vinden pindasaus bij hun frieten heerlijk.

We wonen overigens niet in Nederland of België, maar gaan geregeld samen naar een Nederlands café waar ze borrelhapjes, frieten en ander typisch Nederlands snackbareten serveren. En iedere keer nemen de Belgen er dan pindasaus bij.
MissBeany schreef:
01-11-2018 18:36
Oooh Frikandel. Die hebben ze hier in Engeland niet.

Woon je toevallig in de buurt van Londen? Ga dan eens naar De Hems, een Nederlands café in Chinatown. Zij serveren frikandel, kroketten, kipsaté, bitterballen etc.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
02-11-2018 08:39
Een eierbal is niet vegetarisch
Jawel hoor
Later is nu
Dreamer schreef:
02-11-2018 11:43
Jawel hoor
Ik google 'm net en er staat dat er ragout omheen zit, ragout wordt meestal van vlees getrokken bouillon gemaakt al dan niet inclusief vleesdraadjes
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eierbal
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-11-2018 11:47
Ik google 'm net en er staat dat er ragout omheen zit, ragout wordt meestal van vlees getrokken bouillon gemaakt al dan niet inclusief vleesdraadjes
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eierbal

Nou, de snackbars waar ik kom, zijn ze vegetarisch. Dat wordt me tenminste verteld. Als ik daar niet op kan vertrouwen, hoe kan ik dan wel zeker weten dat de kroket (zelfde ragout) wél vegetarisch is?
Later is nu
Waar smaakt de ragout dan naar als ze er geen vlees voor gebruiken? Misschien heb jij toevallig een op vega gerichte snackbar? Hier is alleen de kaassouffle vega maar die wordt gebroederlijk naast de frikandellen gefrituurd dus voor de vegaextremist is dat vast ook not done.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-11-2018 11:57
Waar smaakt de ragout dan naar als ze er geen vlees voor gebruiken? Misschien heb jij toevallig een op vega gerichte snackbar? Hier is alleen de kaassouffle vega maar die wordt gebroederlijk naast de frikandellen gefrituurd dus voor de vegaextremist is dat vast ook not done.

Sja, waar smaakt je soep naar als er geen vlees gebruikt wordt. Groente? Groentebouillon? Daar maak ik ragout van, die enkele keer dat ik dat doe (1x per 10 jaar ofzo) Ik denk dat 'onze' snackbar zelf de vegakroketten maakt en daarvan dan ook gelijk de vega eierbal. Ofzo.
Later is nu
Patatje pinda
Berenhap met pindasaus.
Alle reacties Link kopieren
Collision schreef:
01-11-2018 19:16
Dan mogen we van mij die Belgische gewoonte wel overnemen haha, ik WALG echt van satesaus, brrrrr.

Heb jij er dan echt last van, als andere mensen dat eten? Wat vervelend.
Kan me wel voorstellen dat mensen met een pinda-allergie hier last van kunnen hebben, trouwens.
Later is nu
Is er een reden dat Belgen geen pindasaus eten? Een oude traditie of een oud gezegde ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit vrijwillig zo'n stinkende snackbar ingaan, brr.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
sylph schreef:
02-11-2018 13:32
Ik zou nooit vrijwillig zo'n stinkende snackbar ingaan, brr.

Prima, meer snacks en frieten voor ons dus.
Stinkende denk ik aan een patatkeet. De snackbars die ik ken zijn halve restaurants incl hygiëne en uiterlijk. Ken mensen die daar gaan “uit eten”.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 13:48
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sylph schreef:
02-11-2018 13:32
Ik zou nooit vrijwillig zo'n stinkende snackbar ingaan, brr.

En we zullen je ook niet dwingen hoor. Waarom zouden we :redrose:
Later is nu
Ttroeteltje schreef:
02-11-2018 13:30
Is er een reden dat Belgen geen pindasaus eten? Een oude traditie of een oud gezegde ofzo?

Alle Belgen die ik ken (en dat zijn er toch behoorlijk wat) eten pindasaus. Ze komen ook allemaal uit verschillende delen van België, dus het lijkt mij niet regiogebonden.

Geen idee dus waarom er wordt beweerd dat Belgen geen pindasaus eten. Misschien is het gewoon minder gebruikelijk om het te verkopen in een snackbar?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:38
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven