Snackbar - Vlees ... Wat kies jij?

01-11-2018 18:12 187 berichten
Zie ik hier weer dat topic over mayonaise en friet opduiken.

Stel ik mij de volgende vraag.

Wat kies jij van vlees / vegi als je bij de snackbar staat?



Stond ik vorige week weer een uur te twijfelen wat ik wou hebben.
Want weet nooit wat kiezen.

Wie weet lukt het mij na dit topic wel om binnen het kwartier te beslissen :-) .


(Het werd uiteindelijk een kipkorn.)
Alle reacties Link kopieren
Frikandel
Viandel
Kroket
Kipkorn
Bamihap
Ragouzi (alleen in België)
Goh, BE-vriend kende voor hij mij leerde kennen ook geen pindasaus en at nooit pindakaas, maar in Nederland eet hij vaak saté. Thuis (in BE dus) maak ik toch af en toe nasi met pindasaus (of saté), tosti’s met pindasaus (aanrader!) en ook heeft hij soms pindakaas op z’n brood. Het kan dus anders, hoewel een collega van me pindakaas dus echt de vreselijkste uitvinding ooit vindt :-D

On topic: we bestellen meestal een middel of een grote friet (delen we) met ketchup en (Belgische) mayonaise, een homemade veggieburger en ofwel een homemade vleesburger, ofwel een Bicky rib. Maar paprikasticks, uienringen en mozzarellasticks zijn ook niet te versmaden! :yum:
Alle reacties Link kopieren
Tosti Met pindasaus lijkt me echt smerig Haha, en ik ben Nederlandse!

Ik heb een tijdje in België gewoons dus ken de bicky burgers, maar wat is daar homemade aan?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
04-11-2018 23:51
Tosti Met pindasaus lijkt me echt smerig Haha, en ik ben Nederlandse!

Ik heb een tijdje in België gewoons dus ken de bicky burgers, maar wat is daar homemade aan?
Echt heerlijk hoor, moet je eens proberen. Maar ik moet wel zeggen dat ik echt dol ben op (eigengemaakte) pindasaus dus ben misschien niet geheel doorsnee :worship:

En ik bedoelde dat hij ofwel een echte homemade burger neemt, ofwel toch kiest voor zo’n bevroren voorgefabriceerde homp vlees. In dit geval de rib in plaats van de meer gangbare bicky.
Alle reacties Link kopieren
Altijd een middeltje zonder en 2 frikandellen speciaal met extra ui (zonder satesaus). Hier in de regio serveren ze het bijna altijd speciaal met mayo, curry, uitjes en satesaus en dat vind ik echt niet te eten.
Moest ik echt aan wennen toen ik hier kwam wonen. Haha. Paar keer vergeten te zeggen. Toch minder dan..
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-11-2018 18:59
wat is een kroepia Cateau ?
Een kroepia is een loempiavel gevuld met nasi.
Volgens mij is dat echt iets Rotterdams. Heb het nog nooit ergens anders gezien.
Alle reacties Link kopieren
Frietje stoofvlees
Goulashkroket
Nasibal of bamihap
Kipsaté (maar alleen met heel goede pindasaus en niet zo'n kwak bruin zetmeel zonder smaak)
Satékroket van de Febo

Ik wil saus bij de friet altijd los in een bakje.
En geen mosterd bij een kroket.
Alle reacties Link kopieren
pino4 schreef:
03-11-2018 20:00
Jee...Ik schrik even. Op een fijne manier hoor. Zit dit topic door te lezen...en dit woord, lihanboutje, brengt fijne herinneringen boven.
Mijn broer, vier jaar geleden overleden , wilde altijd een lihanboutje bij zijn friet. Bij het zien van dit woord, Cateautje, nou ja. Dankjewel.
Denk met weemoed terug. Sorry voor de off topic.
Mooi :hug:
Alle reacties Link kopieren
Frikandel speciaal met daar overheen satesaus? Gatver dat heb ik nog nooit gehoord, lijkt me echt een ranzige combi idd @(
lizenlotte schreef:
12-11-2018 20:13
Frikandel speciaal met daar overheen satesaus? Gatver dat heb ik nog nooit gehoord, lijkt me echt een ranzige combi idd @(
Super lekker!!
Meestal een kroket.
Als er trouwens ooit vegetarische satékroketten (daar zit toch kip in dacht ik?) zijn, zou ik er daar direct een half dozijn van verslinden denk ik. Dat is ook zó lekker! :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven