Soep maken

18-10-2018 19:25 35 berichten
Hey,

Ik heb een domme vraag: ik ga morgen soep maken met stukjes soepvlees.

Ik heb van die zakjes tomaten-groentensoep, dus water en zakjes in pan aan de kook brengen en dan het soepvlees erin?

En dan 2 uur kater de ballen en de groente en vermicelli?


Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind pakjes, bouillonblokjes, maggi, glutamaat enz. ook prima smaken hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 20:48
Het idee van het vlees koken, is juist dat het smaak aan het water afgeeft. Als je het bakt (waar dit vlees niet erg geschikt voor is) krijg je saaie soep
Dat is toch compleet overbodig met zakjes.
Als ik verse soep maak trek ik idd bouillon van vlees (met bot,dat geeft de hoofdzakelijke smaak aan bouillon).
Maar als ik varkensvlees toevoeg aan oplospoeder vind ik het doorbakken gewoon lekkerder.
Shame on me, ik maak nooit verse soep wel met een zakje ......
Maar voor het eerst met soepvlees stukjes wat rundvlees is overigens.

Bedankt voor jullie antwoorden!
redbulletje schreef:
18-10-2018 19:49
Vlees met bot en merg laten trekken voor minimaal 4 uur met kruiden en groenten. Daarna de hele zooi eruit zeven en de ingredienten toevoegen die in de uiteindelijke soep moeten.
Deze dus, altijd lekkerder dan een zakje/pakje.
Trek het je niet aan, die soepsnobs! Ik maak soep met zo’n pot met bouillon en vlees waar je water bij moet gooien. Groente en gehaktballetjes een kwartiertje meekoken en klaar!
MinkeDeWit schreef:
18-10-2018 21:03
Trek het je niet aan, die soepsnobs! Ik maak soep met zo’n pot met bouillon en vlees waar je water bij moet gooien. Groente en gehaktballetjes een kwartiertje meekoken en klaar!
Ja dit dus of zon pakje maar txoh lekker
Alle reacties Link kopieren
En zelfgesneden en gebakken friet met home-made mayo is ook the best. Maar morgen komt hier gewoon thuisbezorgd.nl
Dat sommige mensen toch dagelijks de tijd hebben om alles vers te maken, hulde, hulde, hulde
lilalinda wijzigde dit bericht op 18-10-2018 22:15
0.24% gewijzigd
lilalinda schreef:
18-10-2018 20:12
Als je het doet, met wat je gekocht hebt (en niet naar de soepsnobs luistert):
Soepvlees trekken, staat wel op de verpakking hoelang
Soepballetjes bij het vlees, staat wel op de verpakking hoelang
Soeppoeder erbij, staat wel op de vrpakking hoelang
(Ook lekker: handje lettervermicelli)
Ik ben absoluut geen soepsnob. Ben geen soepeter, maar als ik het eet, dan is vers toch smakelijker. Jammer dat je dat negatief weg zet, of ik mis de sarcasmesmiley even.
En het is nog niet moeilijk ook. Ik ben een slechte kok, maar zelfs ik kan soep maken. Verder hoef ik geen hulde voor alles zelf maken, dat doe ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

+

Afbeelding

+

Afbeelding
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Poedersoep, is dat niet gewoon bouillon met kruiden. Niks mis mee als je dat lekker vind. Als je wilt uitbreiden, kun je rund of varkensribbetjes (liever wat vettere) toevoegen. Die laatste zijn vrij snel klaar. En op termijn zal het wel goedkoper zijn om de kruiden en bouillon los te kopen. Het zou me niks verbazen als een doosje met een aantal bouillonblokjes net zo duur is als één portie poedersoep.
Soepgroentes kun je voorgesneden en reeds gemengd kopen in de supermarkt. Is vooral handig voor een eenpersoonshuishouden want als je van al die groentes één stuk los koopt, heb je veel meer over dan dat je in de soep kwijt kunt.
En je weet of de groentesoep gelukt is wanneer er van die bolletjes op de oppervlakte drijven.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven