Starbucks? Of welke andere koffiezaken?

18-11-2019 15:25 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik vroeg me af, ik ga eigenlijk altijd naar Starbucks. Maar welke andere koffiezaken in Nederland zouden jullie nog meer adviseren?
Of is Starbucks eigenlijk gewoon het chillst?
De allerlekkerste en beste cappuccino schenken ze heel eenvoudig bij MacDonalds.

Ik heb alles en overal geprobeerd goede koffie te krijgen en dit is mijn oordeel.
Cateautje schreef:
18-11-2019 16:42
De allerlekkerste en beste cappuccino schenken ze heel eenvoudig bij MacDonalds.

Ik heb alles en overal geprobeerd goede koffie te krijgen en dit is mijn oordeel.
Ha! Jaren gewerkt, maar in mijn tijd was het gewoon zo’n automaat en met instant melk. Misschien is het er op vooruitgegaan. En smaken verschillen natuurlijk.
Douwe Egberts cafe of MacDonalds cafe of gewoon een brasserie oid

In het buitenland (buiten Europa) met stipt op 1:
Colombus cafe
maar die zit niet overal helaas, Costa vind ik vies
Coffee today of coffee world of Macdonalds cafe etc

Starbucks in uiterste nood alleen, Coffee Today of Coffee World vind ik lekkerder en is goedkoper
Waar woon je trouwens TO?
Nitflex schreef:
18-11-2019 16:51
Ha! Jaren gewerkt, maar in mijn tijd was het gewoon zo’n automaat en met instant melk. Misschien is het er op vooruitgegaan. En smaken verschillen natuurlijk.
Nee hoor, verse melk en vers gemalen koffie. Ik drink het zonder suiker en het is heerlijk.
Het is Sagafredo koffie.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik vind inderdaad alleen de specials bij Starbucks lekker. Voor gewone koffie liefst lokale koffie tentjes. Bij de Mac inderdaad ook lekkere koffie tegenwoordig!
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
18-11-2019 15:54
De koffie van Starbucks is alleen lekker als je voor de foute koffie (=calorierijk) gaat. Ook in Amerika is het niet super. Daar drink ik de koffie liever van de Dunkin Donuts, die is ook nog eens goedkoper.
Dunkin Donuts is inderdaad lekkerder maar liever in de Vs Starbucks dan van dat slootwater wat ze daar in veel diners schenken.
Als ik zin in koffie heb maakt het me niet uit waar vandaan.
Meestal bij de kiosk op een station.
De smaak kan ik me niet voor me houden eigenlijk want het gaat me meer om de cafeïne en de oppepper.
Als het voor de gezelligheid is dan ga ik niet specifiek naar een koffietent maar gewoon ergens waar het gezellig uitziet en zie wel wat voor koffie ze schenken.
Nooit Starbucks, wel Ah to go of de kiosk.
Ik wil gewone koffie, geen zoete nepkoffie.
Naar aanleiding van een eerder topic waar de McDonalds koffie aangeraden werd, daar koffie gehaald, vonden we beide echt niet lekker.

Starbucks vooral voor de speciale smaken en de frappuccino, die heb ik nog nergens zo gevonden.
De Starbucks nespresso cups vind ik dan wel weer heel goed.

Voor de rest een voorkeur voor Illy koffie.

Of je zwart drinkt of met melk maakt ook gewoon veel verschil. Voor zwarte koffie zou ik niet naar Starbucks gaan maar een tent opzoeken met Illy koffie.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
18-11-2019 15:26
Ik vind de koffie daar niet te zuipen.
Ik ook niet. Ik houd niet van zoet.
Cateautje schreef:
18-11-2019 17:04
Nee hoor, verse melk en vers gemalen koffie. Ik drink het zonder suiker en het is heerlijk.
Het is Sagafredo koffie.

Afbeelding
Van de McCafe? Die is echt lekker.

Starbucks ga ik heen voor de gingerbread latte :heart: en een ijskoffie.
Altijd to go.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-11-2019 17:14
Dunkin Donuts is inderdaad lekkerder maar liever in de Vs Starbucks dan van dat slootwater wat ze daar in veel diners schenken.
Klopt die koffie in de diners is echt water met een kleurtje. Daar helpen zelfs die cupjes coffee mate niet om het beter te maken.
We’re all mad here
I :heart: Starbucks! Maar wel alleen in de States, niet in Nederland of België. Heb op vakantie 3 weken lang iedere dag Pumpkin Spiced Latte op en bij terugkomst in Amsterdam ook, wat een bagger! Kun je niet met elkaar vergelijken. Een paar weken later in Gent nog een poging gedaan, weer niet te zuipen >:-( Ik kom alleen nog maar in Amerika bij Starbucks.
Cateautje schreef:
18-11-2019 17:04
Nee hoor, verse melk en vers gemalen koffie. Ik drink het zonder suiker en het is heerlijk.
Het is Sagafredo koffie.

Afbeelding
Ik ga het weer eens proberen.

Ik drink ook alleen zwart of cappuccino, al die zoete dingen en pumpkin lattes zijn ook niet aan mij besteed, hoewel ik dus veel in Starbucks kom.

Dunkin’ Donuts wordt genoemd, maar bij mij hier in Amsterdam is de koffie daar echt afschuwelijk. Heel zuur ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Arnhem. IK ben zelf niet zo van die zoete koffies. Ik zag Julia's voorbij komen in jullie reacties aangezien die ook op veel stations zitten ga ik t daar eens proberen! Ben benieuwd. Dank voor de vele tips!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-11-2019 17:14
Dunkin Donuts is inderdaad lekkerder maar liever in de Vs Starbucks dan van dat slootwater wat ze daar in veel diners schenken.
Brrr, dat Amerikaanse slootwater vind ik smerig!
In de nationale parken waren we wij gebrek aan koffieketens meestal op dat slootwater aangewezen. Dan nam ik een beker melk ipv koffie. Zonder "refill", jammer genoeg. Alles liever dan die slappe zooi.
Buiten de parken 2 x per dag een bakkie bij Starbucks of een andere koffieketen, waarvan ik me Seattle Coffee Co. herinneren.
sneeuwwitje80 schreef:
18-11-2019 15:46
Ik ga altijd naar Julia's. Daar hebben ze Illy koffie en die is favoriet bij mij.
Je was mij voor! De koffie (met name de doppio cappuccino :heart: ) vind ik echt daar echt het lekkerste en zeker het benoemen waard
Alle reacties Link kopieren
Ah to go heeft verschillende machines! Bv die in het Erasmus ziekenhuis is heerlijk, die op Rotterdam niet te zuipen.
Alle reacties Link kopieren
In Arnhem is Mams ook een tip, zit alleen niet echt bij het station.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven