Suikervrije limonade(siroop) lekker?

12-07-2010 11:24 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Met dit warme weer verruil ik mijn cola-light graag voor limonade. Nu zag ik op de fles dat er wel heel veel calorien inzitten! Wie heeft er tips voor lekkere suikervrije limonade? Ik heb via google een aantal merken gevonden oa AH huismerk (met blauwe band) en slimpie.

Is het echt net zo lekker als gewone limonade?
Ik vind die van de AH juist wel lekker. In tegenstelling tot veel andere lightdrankjes zit hier geen nare nasmaak aan. En of het mierzoet is, is natuurlijk maar net hoe sterk je hem aanmaakt. Ik drink hem altijd vrij waterig, vind ik het lekkerste.
Teisseire heeft veel smaken in de 0-calorie variant, zijn hier te koop bij de Albert Heijn XL. Mocht je toevallig deze zomer op vakantie gaan naar Frankrijk hebt je geluk! Ik heb nog nooit zoveel keus in limonade siropen gezien als daar bij de Hypermache!
Ik heb net voor de lol eens even gekeken hoeveel de mengverhouding nou werkelijk is. Volgens de fles zou je limo 1:7 moeten aanlengen. In werkelijkheid leng ik ongeveer 1:25 aan!

Betere rekenaars dan ik als :1:7 per drankje van 200 ml= 71 calorieen hoeveel calorieen drink ik dan met 1:25 in een 300 ml glas?
Hahaha MdK, ben je wel helemaal lekker? Trouwens, je bent nu toch al aan de man, waarom zou je in 's hemelsnaam nog calorieën gaan tellen??

Ik vind echt alle Light drankjes smerig. Drink zelf vaak Karvan Cevitam of troebel appelsap aangelengd met water (ongeveer fifty-fifty).

Heb nu trouwens nog een fles vlierbloesemsiroop in de koelkast staan, meegenomen uit de Ardennen. Heerlijk!
quote:Mevrouwdekees schreef op 12 juli 2010 @ 12:01:

Betere rekenaars dan ik als :1:7 per drankje van 200 ml= 71 calorieen hoeveel calorieen drink ik dan met 1:25 in een 300 ml glas?Zo'n 14 calorieen.
Die van de AP vind iklekker, al smaken ze wel erg 'light'. De Slimpie sinaasappel is daarentegen echt heel erg lekker: daar proef je echt niet aan dat het suikervrij is.
Tssk Kaz, houdt jij eens heel gauw je mond! En volgens mijn houtje touwtje rekentechniek dus ongeveer de helft. 35 kcal.
Hmm, Alleta kan vast beter rekenen dan ik!
Ik doe dus wel 1:7
Flash, dfas heul viehiehies!!!! Kwestie van langzaam minderen.
quote:Mevrouwdekees schreef op 12 juli 2010 @ 12:07:

Hmm, Alleta kan vast beter rekenen dan ik! Meh, ik gok maar een beetje. Als je je limonade 3,5 keer meer verdund, heb je 3,5 keer minder calorieen. 71/3,5=20. Oh wacht, ik heb een fout gemaakt. Je zit op 30 calorieen omdat je een groter glas gebruikt. (Post-voetbal brakheid is slecht voor mijn rekenvaardigheden )
Haha. Ik had... meh, laat maar, ik snap echt geen hol van wiskunde.
En blijkbaar kan ik ook al niet meer spellen, sorry ALeTTa.
quote:Mevrouwdekees schreef op 12 juli 2010 @ 12:08:

Flash, dfas heul viehiehies!!!! Kwestie van langzaam minderen. Haha ik drink het eigenlijk nooit, vaak cola light en voor de afwisseling eens dubbelfris ofzo. En dan soms thee en bij het ontbijt sinasappelsap. Maar nu met die warmte vind ik limonade wel lekker fris, alleen dus geschrokken van de calorien! Dus niks vies, lekker
quote:Mevrouwdekees schreef op 12 juli 2010 @ 12:06:

Tssk Kaz, houdt jij eens heel gauw je mond! En volgens mijn houtje touwtje rekentechniek dus ongeveer de helft. 35 kcal.

Ben ik heel benieuwd hoe je daaraan gekomen bent

Nou ja, ik heb ook gewoon nooit zo veel met calorieën gehad. Volgens mij verpesten die alle lol in eten!
quote:Flashy schreef op 12 juli 2010 @ 13:29:

[...]

Haha ik drink het eigenlijk nooit, vaak cola light en voor de afwisseling eens dubbelfris ofzo. En dan soms thee en bij het ontbijt sinasappelsap. Maar nu met die warmte vind ik limonade wel lekker fris, alleen dus geschrokken van de calorien! Dus niks vies, lekker

Dubbelfris, echte cola en sinasappelsap bevatten allemaal meer calorieen dan limonade hoor. (duh..) Nepcola heeft dan weer een hoeveelheid zoetstof waar je eng van wordt. Kortom allemaal niet aan te bevelen om meer dan een glas (of hooguit twee ) per dag van te drinken. Niet eens zozeer vanwege de calo's als vooral de hoeveelheid suiker die gewoon niet goed voor je is.

Aanleren minder zoet te drinken is echt heel makkelijk, aangezien je drinken heel gradueel aan kunt lengen. Probeer voor de grap eens een laagje spa rood (ongeveer zo veel als je limonadesiroop gebruikt) bij je cola te mikken. Als je dat al proeft, dan niet meer na 3 glazen. Gooi je er een iets groter laagje spa bij, enz.
quote:Kastanjez schreef op 12 juli 2010 @ 13:33:

[...]

Ben ik heel benieuwd hoe je daaraan gekomen bent

Nou ja, ik heb ook gewoon nooit zo veel met calorieën gehad. Volgens mij verpesten die alle lol in eten!Calorieen smalorieen, tot zover zijn we het eens. Berekenen was vooral heel ingewikkeld, daardoor helaas niet meer te herhalen. Heel jammer!
quote:dangeensuus schreef op 12 juli 2010 @ 11:30:

Ik heb de light siropen van lessini , erg lekker aangelengd met spa rood

Dit dus.

Vooral de Framberry, Cactroen en Mangloen vind ik erg lekker.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Van limonadesiroop heb je maar zo weinig nodig dat 1 glas nooit veel calorien bevat. Ik zou dus niet de variant met kunstmatige zoetstoffen gebruiken.

En als je het te zoet vindt, meer verdunnen.
quote:Mevrouwdekees schreef op 12 juli 2010 @ 13:39:

[...]

Dubbelfris, echte cola en sinasappelsap bevatten allemaal meer calorieen dan limonade hoor. (duh..) Nepcola heeft dan weer een hoeveelheid zoetstof waar je eng van wordt. Kortom allemaal niet aan te bevelen om meer dan een glas (of hooguit twee ) per dag van te drinken. Niet eens zozeer vanwege de calo's als vooral de hoeveelheid suiker die gewoon niet goed voor je is.

Aanleren minder zoet te drinken is echt heel makkelijk, aangezien je drinken heel gradueel aan kunt lengen. Probeer voor de grap eens een laagje spa rood (ongeveer zo veel als je limonadesiroop gebruikt) bij je cola te mikken. Als je dat al proeft, dan niet meer na 3 glazen. Gooi je er een iets groter laagje spa bij, enz.Ik bedoelde dubbelfris light en water hou ik dus niet van, spa rood al helemaal niet etc.
Overigens ben ik een zeikerd met cola. Ik vind alleen coca cola light lekker of eventueel first choice light. Zeker geen pepsi, coca cola gewoon of coca cola zero.

Aanlengen met water gaat dan ook echt niet lukken.
quote:QQelleQ schreef op 12 juli 2010 @ 11:58:

Teisseire heeft veel smaken in de 0-calorie variant, zijn hier te koop bij de Albert Heijn XL. Ik ga af en toe naar een grote AH een heel eind uit de buurtl om deze limonade te kopen. Ik vind de grapefruit variant het lekkerst.
Slimpie is inderdaad lekker!

Zelf drink ik nu de AH light aardbei met spa rood.

Heb 1 keer bosvruchten gehad, maar dat vond ik echt niet te drinken.
ja slimpie sinaasappel.... maar heb de laatste tijd moeite em te vinden :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven