Tips voor een lekker ontbijt

02-03-2021 20:56 44 berichten
Ik ben het best zat om elke dag eieren te eten. Brood vind ik niet lekker, crackers wel. Yoghurt/kwark/melk gruwel ik van :-(. Iemand een tip zodat ik de ochtend energievol doorkom?
Ohja fruit geef ik ook niks om haha. Heel stom.
Crackers of beschuit of cornflakes.
Alle reacties Link kopieren
Havermout. Pannenkoek. Mug cake.
Glas water.
Appel, koffie.
Alle reacties Link kopieren
Pannenkoeken. Gazpacho. Of de Engelse toer op: toast, bonen in tomatensaus en een worst.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Eieren: omelet of ei muffins
Groente smoothie
Bananenbrood
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Ananas, oliebol, wafels.
Je kunt de eieren ook anders gebruiken er een wrap van maken. en qua vulling kun je het zo gek (of eenvoudig maken) zoals je zelf wil. Je kunt er ook salade (met yoghurt als dressing) in doen of vruchten (tutti frutti), iets met kaas en spek.. Je kunt er alle kanten mee uit ;)
https://uitpaulineskeuken.nl/2014/03/omelet-wrap.html

Of een smoothie, allerlei fruit in de blender met yoghurt en eventueel havermout en zaden.
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 02-03-2021 21:03
11.83% gewijzigd
Bananenbrood, maaltijdkoekjes, salade, cracker met avocado, vegan ei. Ik denk dat je vooral bij vegan recepten veel alternatieven vindt.
Sága schreef:
02-03-2021 21:03
Bananenbrood, maaltijdkoekjes, salade, cracker met avocado, vegan ei. Ik denk dat je vooral bij vegan recepten veel alternatieven vindt.
Er wordt toch niet om vegan gevraagd? Eieren zijn ook niet vegan..
Noedels
Rijstepap met bruine suiker.
eefje677 schreef:
02-03-2021 20:58
Havermout. Pannenkoek. Mug cake.
Een mugcake met wat erin?
LīlyRose schreef:
02-03-2021 21:08
Rijstepap met bruine suiker.
Oh dat lijkt me lekker, thanks!
Sága schreef:
02-03-2021 21:03
Bananenbrood, maaltijdkoekjes, salade, cracker met avocado, vegan ei. Ik denk dat je vooral bij vegan recepten veel alternatieven vindt.
Klinkt allemaal goed, vooral bananenbrood en maaltijdkoekjes (nog nooit van gehoord trouwens).
Yolo666 schreef:
02-03-2021 21:02
Je kunt de eieren ook anders gebruiken er een wrap van maken. en qua vulling kun je het zo gek (of eenvoudig maken) zoals je zelf wil. Je kunt er ook salade (met yoghurt als dressing) in doen of vruchten (tutti frutti), iets met kaas en spek.. Je kunt er alle kanten mee uit ;)
https://uitpaulineskeuken.nl/2014/03/omelet-wrap.html

Of een smoothie, allerlei fruit in de blender met yoghurt en eventueel havermout en zaden.
Dankje!
lemoos2 schreef:
02-03-2021 20:59
Pannenkoeken. Gazpacho. Of de Engelse toer op: toast, bonen in tomatensaus en een worst.
Gazpacho goed idee! Engels ontbijt lijkt me ook lekker.
Havermout-banaanpannenkoeken.
Yolo666 schreef:
02-03-2021 21:04
Er wordt toch niet om vegan gevraagd? Eieren zijn ook niet vegan..
Dat zeg ik ook niet toch. Ik zeg dat er juist bij vegan recepten veel alternatieven voor brood en pap te vinden zijn. Je kunt daar gewoon vlees of zuivel aan toevoegen als je daar behoefte aan hebt.
Hoofdstuk2021 schreef:
02-03-2021 21:11
Klinkt allemaal goed, vooral bananenbrood en maaltijdkoekjes (nog nooit van gehoord trouwens).
Website van Rens kroes heeft veel leuke alternatieven voor lunch en ontbijt. En haar boeken.
Alle reacties Link kopieren
Favoriet is dim sum met kool en sojasaus. Ontbijtspek op oventoast. Roergebakken ei met tomaatjes doe ik ook op oventoast. Mijn ' voor het werk ontbijt' moet warm zijn of ik ontbijt niet. Ik vind een kop (zelfgemaakte en ingevroren) soep 's ochtends ook een goede start.
In de weekends bak ik wel eens broodjes af met daarbij beleg van de slager maar dat 'werkt' alleen omdat ik dan tijd heb om een warme lunch te maken en eten.
oudblond wijzigde dit bericht op 02-03-2021 21:32
31.29% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van warme havermout met appel en kaneel (net appeltaart)
Bananenpannenkoekjes: 1 banaan geprakt, 2 eieren en eventueel wat kaneel
Bananenbrood met amandelmeel van chickslovefood
Kwark, ongebrande&ongezouten notenmix (niet van een supermakrt, maar bij voorkeur de notenkraam op de markt of een delicatessenwinkel), wat honing en blauwe bessen erover. Zo klaar en heerlijk.

en dat ochtend-om-ochtend afgewisseld met het volgende:

twee rijstewafels met pindakaas, een halve banaan in plakjes gesneden en wat kaneelpoeder erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven