Vega recepten (maar toch veel eiwitten)

26-10-2017 11:13 7 berichten
Hoi allen,

Mijn vriend en ik zijn begonnen aan een nieuw avontuur, namelijk een summer beach body voor 2018! Nu ben ik opzoek naar lekkere koolhydraat arme recepten waar toch veel eiwitten in zitten, alleen is mijn vriend vegetarisch.. De volgende dingen hebben wij al geprobeerd en zijn we tevreden over (alleen begint het nu wel een beetje mijn neus uit te komen haha, vandaar dit topic)

- Courgetti bom vol groenten en vegetarisch gehakt
- Wokgroenten met tofu (en ketjap)
- Zoete aardappel met groenten
- Kikkererwten (lekker met Ketchup, zout en chilipeper)
En tjaa verder gewokte groenten met tofu..

Duss dames ( en heren), hebben jullie tips/recepten/etc? Let me knowww. Alvast bedankt voor het meedenken!
Chili sin carne
Linzensoep
Nasi van bloemkoolrijst
Kikkerwten met ketchup?
Met kikkererwten kun je toch veel lekkerdere dingen maken?
En ook andere peulvruchten, wilde ik al suggereren. Chili sin carne, linzenschotel, curry's etc.
Alle reacties Link kopieren
Ketjap en ketchup zit heel veel suiker in, dan helpt khd arm eten echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Eiwitten aanvullen met kwark. Maar ik zou me eerst eens wat beter inlezen over koolhydraat arm Het gaat nu namelijk niet zo goed.

Bloemkool nasi is erg lekker (mits goed gemaakt)
En een vervanger voor ketjap is kikoman sojasaus die je zelf zoet met zoetstof. (sacharine) Als je ontbijt met kwark met rood fruit en een paar eieren kom je al een heel eind kwa eiwitten. En idd regelmatig peulvruchten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 kilo afgevallen mét koolhydraten. Wat is dat toch dat mensen denken dat koolhydratenarm goed is?
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vegetarisch en vermijden zoveel mogelijk de kant enk klare vegaproducten (zoals vega gehakt). Wel eten we regelmatig tofu en quorn. Tofu moet je echt leren klaarmaken om het lekker te maken (google is je beste vriend hiervoor).
Verder eten we veel peulvruchten in soep (zoals linzensoep) of stoofpotjes (in dit seizoen is een stoofpotje met pompoen en kikkererwten echt een aanrader). Ook hummus, advocado, havermout (pap, pannekoekjes), notenpasta,... staan hier regelmatig op het menu en bevatten eiwitten.
Wij eten wel koolhydraten, omdat je lichaam dit nodig heeft.
Always believe that something wonderful is about to happen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven