vega worst/knakworst

17-01-2018 15:34 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
vanwege een bierproeverij met een daarbij behorende Hot dog bar ben ik op zoek naar goede vegetarische worst, worstjes, knakworst.
totaal geen ervaring met het spul en als ik in de schappen kijk zien sommige eruit dat ik me niet kan voorstellen dat zelfs vega,s dat eten , maar goed , wat is gewoon goed spul ,
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
chocolol schreef:
17-01-2018 17:28
Wat anders dan het stremsel zou er nog meer niet vegetarisch zijn bij gewone kaas?
Veganistisch dus. Helemaal kosjer voor de vega die ook geen melk gebruikt.
aviv_13 schreef:
17-01-2018 18:47
Veganistisch dus. Helemaal kosjer voor de vega die ook geen melk gebruikt.
Maar dat noem je veganistisch en niet 'helemaal vegetarisch'
De vega's gewoon laten accepteren dat er geen vega knakworsten zijn?
Da's nu éénmaal de keuze die zij maken door geen vlees te eten.

En een stel kaasblokjes neerzetten.
Of broodjes kaas serveren als alternatief.

Ik zou niet wanhopig proberen toch vegi hot-dogs te serveren als duidelijk is dat elke vervanging van die worst zowat oneetbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Als er zo veel mensen vegetarisch zijn dat je daar zoveel rekening mee houd, waarom dan in hemelsnaam een hotdogbar???
Alle reacties Link kopieren
Ah jôh, laat zitten die worst- en vleesvervangers; wat is er mis met Vietnamese mini loempiaatjes, vega dim sum, mini kaassouffle's, toastjes met selleriesalade, etc.
Love is the meaning of life
Tornacense schreef:
17-01-2018 19:06
De vega's gewoon laten accepteren dat er geen vega knakworsten zijn?
Da's nu éénmaal de keuze die zij maken door geen vlees te eten.

En een stel kaasblokjes neerzetten.
Of broodjes kaas serveren als alternatief.

Ik zou niet wanhopig proberen toch vegi hot-dogs te serveren als duidelijk is dat elke vervanging van die worst zowat oneetbaar is.
Wat een onzin. Wanhopig? Oneetbaar?
Terwijl meerdere vegetariërs zeggen dat er prima vegaworstjes zijn.

Heb je zelf überhaupt ervaring met vegetarische knakworst?
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
17-01-2018 19:44
Wat een onzin. Wanhopig? Oneetbaar?
Terwijl meerdere vegetariërs zeggen dat er prima vegaworstjes zijn.

Heb je zelf überhaupt ervaring met vegetarische knakworst?
Nou, inderdaad zeg! Meteen weer dat standaard gezwets over niet te eten vervangers en ze accepteren maar dat er alleen vlees is :-|
Ik vind het erg leuk dat TO ook aan anderen denkt!
Dollycat schreef:
17-01-2018 19:53
Nou, inderdaad zeg! Meteen weer dat standaard gezwets over niet te eten vervangers en ze accepteren maar dat er alleen vlees is :-|
Ik vind het erg leuk dat TO ook aan anderen denkt!


Precies! Ik haat het echt als er bij een etentje of uitje iets volledig afwijkends uit de keuken komt.
Vaak met veel bombarie.
:shout: "WIE WAS DE VEGA!!!??"

Veel leuker om gewoon mee te doen met een rest.
Bier en hotdog!!
Wat een gezeik van sommigen! Er zijn zo veel vleesvervangers tegenwoordig dat TO het blijkbaar haalbaar vindt om wat te halen voor haar vegagasten, dus vraagt ze gewoon hier welke als lekker worden ervaren. Zo veel werk is het toch niet om iets mee te nemen van de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
17-01-2018 19:06
De vega's gewoon laten accepteren dat er geen vega knakworsten zijn?
Da's nu éénmaal de keuze die zij maken door geen vlees te eten.
De meeste vegetariërs zitten daar niet mee hoor. Het zijn eerder de vleeseters die geen alternatieve weten te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-01-2018 17:26
Ik zie die little willies ook meer als vervanging van een braadworst dan een knakworst. Je hebt wel knakworst alternatieven die er beter op lijken, maar die hebben ze bij mijn buurtsuper niet.

En er zit natuurlijk geen kippen eiwit in, dan zou het niet vegetarisch zijn. :-D Het is kippen ei-eiwit.
Deze snap ik niet?

Edit: inmiddels wel. Raakte even helemaal in de war over wat nou wel en niet vegetarisch is... :-$
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
17-01-2018 18:47
Veganistisch dus. Helemaal kosjer voor de vega die ook geen melk gebruikt.

Als je helemaal geen dierlijke producten gebruikt, heb je een veganistische levensstijl. Wat Scrattle ook zegt. Vind 'geheel vegetarisch' maar een vreemde term. Een vegetariër eet geen vlees en geen vis. Ik heb nog nooit kaas gezien met stukjes vlees erin :proud:
Alle reacties Link kopieren
TO ik vind je hot dog idee hartstikke leuk en ook goed te doen voor vegetariërs hoor!

Zojuist hotdogs op. Wit broodje met daarop mosterd, gebakken ui, curry, zuurkool, een little willie worstje, wat vega speckjes en mayonaise. Echt heerlijk gegeten!
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
17-01-2018 19:06
De vega's gewoon laten accepteren dat er geen vega knakworsten zijn?
Da's nu éénmaal de keuze die zij maken door geen vlees te eten.

En een stel kaasblokjes neerzetten.
Of broodjes kaas serveren als alternatief.

Ik zou niet wanhopig proberen toch vegi hot-dogs te serveren als duidelijk is dat elke vervanging van die worst zowat oneetbaar is.

Dus als jij mensen bij je uitnodigt die geen vlees eten, serveer jij toch vlees en hebben zij gewoon pech? 8-.

Je laatste zin laat wel zien dat jij het topic niet gelezen hebt. Er is genoeg keus tegenwoordig.
chocolol schreef:
17-01-2018 22:22
Dus als jij mensen bij je uitnodigt die geen vlees eten, serveer jij toch vlees en hebben zij gewoon pech? 8-.

Je laatste zin laat wel zien dat jij het topic niet gelezen hebt. Er is genoeg keus tegenwoordig.
Ik maak geen hot-dogs als ik vegetariërs te eten heb.
Een vega-burger bakken thuis ... geen probleem.
Aan veganisme begin ik dan weer niet ...
In 99 % van mijn recepten zit altijd wel iets van ei, boter, room, kaas, ... en ik ga niet altijd alles ontleden.
Of er bijvoorbeeld mogelijkerwijs waarschijnlijk in de mayonaise ei zit, in dat toastje met krabsla dus ook en dat die vegaburger toch echt in gewone boter is gebakken.
Een veganist is dus gewaarschuwd dat hij honger gaat lijden.

Aan een hot-dogkraam op een feestje ... heb je gewoon pech.
En is een gevalletje "eigen keuze".
Dan drink je maar wat meer of eet je maar wat extra kaasblokjes.
Of brood zonder worst.
Alle reacties Link kopieren
Schijnt dat zelfgemaakte zwartebonenburgers echt lekker zijn.
Kweetniet of dit lekker is:
https://www.youtube.com/results?search_ ... en+burgers
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet gek om gewoon nep worstjes te halen. Zou ik ook doen. Hotdog is hotdog vega of niet.
Alle reacties Link kopieren
oh nee het gaat om hotdogs. Nog nooit gegeten overigens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
@Tornacense

Ben je echt zo dom?

Er zijn vegetarische worstjes en vegetariërs zijn soms ook gewoon net mensen hè.
Op een bierproeverij met een hotdogkar willen die ook wel een biertje en een hotdog.

En niet weer die eeuwige kaasblokjes.
En ook geen broodje zonder worst :facepalm:


Bovendien werd er aan de vegetariërs gevraagd welke worstjes lekker zijn.En aangezien jij geen vegetariër bent...
Allemaal gezellig naar Tornacense! Oh nee, toch maar redfox :D als is het alleen om de gezelligheid die er vast mee gepaard gaat :cheers: of juist aan de andere kant ontbreekt bij iemand met de instelling 'stik er lekker in, je eet maar wat droog brood'. Ik kom wel een (nep)hotdog bij je eten hoor redfox!
Alle reacties Link kopieren
Grappig hoe er op fora altijd zulke felle discussies ontstaan over onzinnige dingen...

Ik haal wel eens de vega worstjes van de Lidl. Die heb je in twee smaken, dus dan kan je zelfs nog keuze bieden!
Je moet vega frankfurters uit een glazen pot hebben. Verkrijgbaar bij natuurwinkels. Dat is veruit de beste vega knakworst die ik ken. Van Ökoland.
Scratte schreef:
17-01-2018 18:59
Maar dat noem je veganistisch en niet 'helemaal vegetarisch'
En wat ìs het eerste woord in mijn post?
Vroeger had je nog het verschil lactovegetariër en vegetariër.
chocolol schreef:
17-01-2018 22:16
Als je helemaal geen dierlijke producten gebruikt, heb je een veganistische levensstijl. Wat Scrattle ook zegt. Vind 'geheel vegetarisch' maar een vreemde term. Een vegetariër eet geen vlees en geen vis. Ik heb nog nooit kaas gezien met stukjes vlees erin :proud:
Jawel hoor, goed opletten als vegetariër dat je niet de smeerkaas met hamstukjes krijgt.
aviv_13 schreef:
18-01-2018 00:02
En wat ìs het eerste woord in mijn post?
Vroeger had je nog het verschil lactovegetariër en vegetariër.

Lactovegetariër bestaat nog steeds hoor.

En ik zal het wel over het hoofd zien dan waar je het over veganistisch hebt...


aviv_13 schreef:
17-01-2018 17:21
Bij de Ecoplaza verkopen ze vegetarische kaas, die dus geheel vegetarisch is, niet alleen het stremsel. Dat gedraagt zich als kaas, maar de smaak is mwoah.


Edit: oja, in je 2e post leg je uit dat geheel vegetarisch veganistisch is voor jou.
De vraag kwam vanuit je 1e post. Vandaar..
anoniem_94360 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 00:33
11.22% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven