Verbeterde receptuur..........en daardoor andere smaak!

19-04-2018 20:03 89 berichten
Jeetje.
Ik eet al tijden ontzettend graag Optimel vanille yoghurt.
Ineens staat er groots op de verpakking....verbeterde receptuur. Nu nog frisser, rijker en milder van smaak.

Ik heb niet om die verandering gevraagd echter lust nu wel ineens die yoghurt dus niet meer! Een vreemde nasmaak. Vind hem niet meer te pruimen.



Hebben jullie dat ook al eens ervaren? Dat iets zogenaamd “verbeterd” werd, echter dat eenzelfde product daardoor niet meer aan jouw verwachtingen voldeed?
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar, zo jammer !

Lang geleden is barbecue-ham Lays chips ineens 'verbeterd' in smaak. Maar sindsdien koop/eet ik die niet meer. Aan de ene kant goed want daardoor haal ik geen zakken meer in huis.. Maar toch jammer!
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dan altijd dat ze de vorige versie toch wel slecht vonden. En dat vind ik dan weer gek. Wie brengt er nou iets op de markt wat beter kan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Worden er ook wel eens “verbeteringen “ ongedaan gemaakt?
Naturel Wokkels. Die waren vroeger zoveel lekkerder! In de oude verpakking.
Alle reacties Link kopieren
Verbeterde receptuur betekend: we hebben een manier gevonden om nog goedkoper te produceren, eens kijken of we er mee weg komen zonder volksopstand. :whip:
Met een blikje Unox ragout, die had ik met de paasdagen gekocht.
Troeteltje schreef:
19-04-2018 20:12
Worden er ook wel eens “verbeteringen “ ongedaan gemaakt?
Nee, het is de bedoeling dat er minder conserveer zout en zoet middelen in gestopt worden. En het is een mooi excuus om de prijs meteen om hoog te gooien
Zowel bij food als non-food heb ik nog nooit meegemaakt dat het product ook daadwerkelijk beter of lekkerder was geworden. Altijd slechter of viezer. hopeloos.
Ik lees net dat alle producten verbeterde receptuur hebben (Optimel) en dat tal van mensen over de diverse producten klagen. Veranderde smaak, waterig, klonters etc.

Bevestiging dus van hetgeen ik ook vind.
Troeteltje schreef:
19-04-2018 20:12
Worden er ook wel eens “verbeteringen “ ongedaan gemaakt?
Ja! Jaren geleden veranderden de danerolle croissants van smaak. Ik en velen met mij geklaagd bij de makers. Ongeveer 2 jaar daarna kreeg ik persoonlijk bericht dat ze het recept weer terug hadden veranderd! En gratis probeerbon.
Ga de kwark ook dit weekend even testen, vond het ook altijd lekker. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Vissticks van Iglo!

Halleluja! Je kunt ze nu in de oven bereiden, lekker makkelijk.

Uhh, in de oven worden ze niet knapperig en in de pan vallen ze uit elkaar @(

Ik wil de ouderwetse vissticks terug, lekker op een wit broodje met een beetje mosterd.


Ik weet wel dat veel mensen vissticks niks vinden maar ik vond ze heerlijk.
anoniem_361879 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 20:27
0.45% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Split ijsjes waren vroeger echt veel lekkerder, nu hebben ze een soort viezige light versie gemaakt van het roomijs, smaakt nu wateriger.
Ook de yoki drink smaakt goor door ander soort zoetstoffen.
zenga schreef:
19-04-2018 20:23
Split ijsjes waren vroeger echt veel lekkerder, nu hebben ze een soort viezige light versie gemaakt van het roomijs, smaakt nu wateriger.
Ja!
Ik koop altijd de goedkoopste (huismerk) van de Dirk (10 voor 99 cent) veel lekkerder dan A-merk!
Alle reacties Link kopieren
Bros chocolade was vroeger zoveel lekkerder!!
Julia65 schreef:
19-04-2018 20:27
Bros chocolade was vroeger zoveel lekkerder!!
En Koetjes repen ook.
Tv-pastilles (die dropjes; ovaal kantje wit/kantje bruin) zijn zo veranderd en niet in positieve zin.
Alle reacties Link kopieren
Stormvloedkering schreef:
19-04-2018 20:25
Ja!
Ik koop altijd de goedkoopste (huismerk) van de Dirk (10 voor 99 cent) veel lekkerder dan A-merk!
Helaas geen Dirk hier maar wellicht hebben andere supermarkten ook een goed huismerk hiervan.
Julia65 schreef:
19-04-2018 20:27
Bros chocolade was vroeger zoveel lekkerder!!
Klopt! Ik vind ze nu niet meer lekker. En Twix toen het nog Raider was.
zenga schreef:
19-04-2018 20:28
Helaas geen Dirk hier maar wellicht hebben andere supermarkten ook een goed huismerk hiervan.
Ja, heb ze allemaal geprobeerd maar die zijn de beste, van AH/Lidl/Jumbo zijn ook wel oke :)
Anijsmelkblokjes.. zijn nu zakjes en smaakt toch anders..
Alle reacties Link kopieren
Stormvloedkering schreef:
19-04-2018 20:29
Ja, heb ze allemaal geprobeerd maar die zijn de beste, van AH/Lidl/Jumbo zijn ook wel oke :)
Goed om te weten!:)
Alle reacties Link kopieren
Jaren terug was aardappelanders echt lekker. Toen volgde er een verbeterde receptuur en kwam er een soort gelei achtig goedje uit het potje blubberen...

Gadverdamme, wat een voor troepje werd dat opeens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven