Verbeterde receptuur..........en daardoor andere smaak!

19-04-2018 20:03 89 berichten
Jeetje.
Ik eet al tijden ontzettend graag Optimel vanille yoghurt.
Ineens staat er groots op de verpakking....verbeterde receptuur. Nu nog frisser, rijker en milder van smaak.

Ik heb niet om die verandering gevraagd echter lust nu wel ineens die yoghurt dus niet meer! Een vreemde nasmaak. Vind hem niet meer te pruimen.



Hebben jullie dat ook al eens ervaren? Dat iets zogenaamd “verbeterd” werd, echter dat eenzelfde product daardoor niet meer aan jouw verwachtingen voldeed?
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet gezien dat optimel een verbeterde receptuur had... maar ik zag gelijk dat de perzik-mango ineens wit was ipv licht geel. En de smaak bah! Ook de verandering van de vissticks, split en bros herken ik. Venz melk hagelslag was vroeger veel lekkerder sinds het uit de Ruyter fabriek komt is het veel zoeter en minder knapperig geworden.

Ik snap nooit zo god waarom er “verbeterd” moet worden.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
19-04-2018 20:27
Bros chocolade was vroeger zoveel lekkerder!!
Absoluut en zo ook cup a soup, ook al jaren niet meer gekocht. En bedenk me er nog 1, de vla van campina.
fietsen varen vrouwelijk doen
Op de Facebook van Optimel wordt lekker veel geklaagd. Benieuwd of ze er iets mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal ook van de optimel. Nu erg waterig geworden. De yoghurt nog niet geprobeerd vond het altijd lekker snik.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
theo75 schreef:
19-04-2018 20:30
Anijsmelkblokjes.. zijn nu zakjes en smaakt toch anders..
Jaaaa wie heeft bedacht dat blokjes opeens niet meer konden?
Ik vind de zakjes niks :'(
Alle reacties Link kopieren
Stormvloedkering schreef:
19-04-2018 20:29
Ja, heb ze allemaal geprobeerd maar die zijn de beste, van AH/Lidl/Jumbo zijn ook wel oke :)
Ik vind ze van Lidl erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Qua verbeterde receptuur en dan ineens hartstikke smerig: rundvleessalade van AH. Het vlees is rozig/paarsig en het smaakt nergens meer naar.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt ons eten toch verneukt.
Alle reacties Link kopieren
Crocky chips was vroeger vele malen lekkerder.

En het roze laagje van de glace koeken was eerder veel dikker.
Verbeteringen zijn vrijwel altijd slechter. Ze halen er essentiele smaakstoffen uit en drijven de prijs op.
Alle reacties Link kopieren
Idem dito met optimel vla; kleur is lichter en smaak veel minder intens. Jammer he!
Alle reacties Link kopieren
Het wereldgerechten-pakket couscous van AH eigen merk. Vroeger heerlijk, nu bah...
Alle reacties Link kopieren
de cafe noir koekjes van verkade....verbeterd en nu niet meer te eten. Het bruine laagje is nu gewoon vies! :cry:
Troeteltje schreef:
19-04-2018 20:12
Worden er ook wel eens “verbeteringen “ ongedaan gemaakt?
Ja! Chicken Tonight had een tijd grovere stukken groenten, waardoor ik het opeens wel
lekker vond. Paar maanden later stond er op de potten: nu weer met het oude vertrouwde recept. Nooit meer gekocht ...
Alle reacties Link kopieren
Nou. Bij Lidl zijn er diverse producten wegverbeterd. Het laatste is de zonnebloempittenbroodmix. Een mix van rogge en tarwe met zonnebloempitten erdoor. Gebruikte ik heel vaak, maar toen ik hem van de week wou pakken bleek er iets anders te staan wat ik nou net niet eet.

Enkele maanden geleden was de blauwe bosbessenhalvajam verdwenen en vervangen door gemixte vruchten, zoals aardbeien-aalbessen. Maar die eet ik helemaal niet. Albert Heijn had niet dezelfde kwaliteit bessenjam dus wordt er geen jam meer gegeten hier. Het was namelijk een heel goeie halvajam.

En de mintjes bij de kassa's zijn verdwenen. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ze persé paaseieren daar wilden neerleggen. Ik hoefde geen paasei maar ik wilde de mintjes. Maar ze blijven weg.

En meerdere producten. Ik hou het niet meer bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En rond de kersttijd verdween de Balance zuivelspread. Na enige maanden bleek hij terug maar toen was de smaak heel anders geworden. Misschien was de opdracht naar een andere fabriek gegaan die er geen kaas van gegeten had.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja de mintjes van de lidl mis ik ook, in van die blikjes. En dan de dropsmaak.
Alle reacties Link kopieren
Aanvankelijk heb je wel de pest in maar het went denk ik. Misschien vinden de anderen de nieuwe producten wel beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
19-04-2018 21:51
Ja de mintjes van de lidl mis ik ook, in van die blikjes. En dan de dropsmaak.
Ja die. Misschien komen ze ooit weer terug maar ik ga er maar niet meer vanuit. En misschien zijn ze dan weer heel anders.

PS Ze zijn er weer.
retrostar wijzigde dit bericht op 23-04-2018 21:51
10.12% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
theo75 schreef:
19-04-2018 20:30
Anijsmelkblokjes.. zijn nu zakjes en smaakt toch anders..
Ja daar zeg je wat! Ik vond die blokjes altijd heerlijk, nu hebben ze alleen staafjes en die zijn écht niet te vergelijken met de blokjes.. Zo jammer.

Alle reacties Link kopieren
De espresso-sticks van Nescafé!!! Opeens waren ze verdwenen. Op hun vertrouwde plaats in onze super stond opeens een hip uitziend zilver met oranje doosje. Aljazeera of zoiets heette het. Alles verdiend een kans, dus eenmaal thuis vol verwachting een kopje gezet.
Ik weet niet wat het wel was, maar koffie zeker niet!
Gelukkig vonden meer mensen dat, dus de klachten over het spul rezen de pan uit.
Nescafé besloot om de vertrouwde espresso weer in hun assortiment te nemen.
Nu is het wachten tot de voorraad van onze dorpssuper op is, en dat kan lang duren vrees ik.
Albert Heijn heeft 'm gelukkig wel al, maar die ligt 15 km verder.
Ik heb het er graag voor over! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik was ooit dol op umox gehakt ballethes uit blik, en ja hoor opeens vonden ze het nodig deze te veranderen, "nu nog lekkerder" stond op het blik. Ik had dat niet gelezen en dacht dat ze over de datum waren. Niet lekker dus. Zo jammer.
Vroeger waren de milkyways ook veeeeel lekkerder. En de chocolade vla van campina ook.
Ik heb het met de perenijsjes (ola?) die ik altijd héérlijk vond, en die echt puur naar peer smaakten. Sinds de “verbetering” is het een zeer chemische smaak geworden, echt heel smerig. Die eet ik dus niet meer.

En lees hier dat er geen anijsblokjes meer zijn?!? Wat triest zeg. Waarom zou je iets wat goed is veranderen?
Troeteltje schreef:
19-04-2018 20:03
Hebben jullie dat ook al eens ervaren? Dat iets zogenaamd “verbeterd” werd, echter dat eenzelfde product daardoor niet meer aan jouw verwachtingen voldeed?
Al zo vaak. En kan me niet herinneren dat een 'verbeterd recept' ooit tot iets heeft geleid dat ik lekkerder ging vinden. Soms maakte het niets uit en vaak vond ik de nieuwe versie inderdaad niet lekker meer.

Ik snap ook echt niet wat het idee erachter is (behalve dat ze waarschijnlijk een goedkoper recept hebben gevonden).
Als je het product kocht omdat je het lekker vond ga je het echt niet vaker kopen als het ineens 'nog lekkerder' wordt.
Als je het product niet lekker vond en dus niet kocht ga je het niet ineens wel kopen omdat er 'vernieuwd recept' op staat, althans ik niet.
Blijven alle keren over dat een product dat lekker was ineens een stuk minder lekker wordt en je het dus minder koopt, of helemaal niet meer koopt.
Daar schiet de fabrikant dan toch ook niets mee op, en de consument nog minder.
8102 schreef:
19-04-2018 20:15
Nee, het is de bedoeling dat er minder conserveer zout en zoet middelen in gestopt worden. En het is een mooi excuus om de prijs meteen om hoog te gooien
Niet met alle 'verbeteringen'. Weet nog goed de verandering van de filet americain van de Albert Heijn jaren geleden. Die vond ik altijd lekker. Tot ze hem veranderden, sindsdien hoef ik hem echt niet meer. En dat is echt niet omdat er minder conserveermiddelen, suiker of zout inzit nu. De kleur alleen schreeuwt al 'kunstmatige toevoegingen!'. Dat was echt duidelijk een gevalletje minder vlees en meer saus en andere zooi erdoor is goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven