Waar koop jij je brood?

18-10-2019 20:35 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, waar koop jij je brood? Bakker, supermarkt, bak je zelf, iets anders? En waarom?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-10-2019 20:38
Ik bestel mijn koolhydraatarme brood bij de lokale bakker. De supermarkt verkoopt het niet.
Hier hetzelfde,
Hoewel de super het wel lijkt te verkopen maar dat is zo vies...
Vind de bakker te duur. Ik koop het luxe meergranenbrood bij de Aldi en vries het in.
Alle reacties Link kopieren
Bij de bakker. Lekker knapperig korstje,vers en heerlijk brood.
pepexx wijzigde dit bericht op 18-10-2019 21:00
63.64% gewijzigd
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Volkorenbrood bij de bakker.
Mais en wit vloerbrood van de AH.
Speltbrood van de Aldi.
Hier brood van de Lidl, ik vind brood van de bakker gewoon te duur
Vind van de bakker het tarwe lampionnenbrood erg lekker maar dat is dus niet voor dagelijks. Dan ga ik persoonlijk failliet ;-D vandaar dat ik het meergranenbrood van de Aldi dus koop en invries. Heb ik iedere dag lekker brood.
Alle reacties Link kopieren
Bij de supermarkt. Veel praktischer vooral, direct bij alle andere dagelijkse boodschappen. Die ik overigens online bestel. Het is dus vooral gemakzucht. Misschien als ik online bij een bakker kan bestellen voor een redelijke prijs dat het een stuk aantrekkelijker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf bakken, goedkoper, geen plastic zakken om weg te gooien, hoef niet te wachten bij een bakkerij en heb een leuk tweewekelijks fietstochtje naar de molen
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel brood eet je dan wel niet dat de prijs een issue is?
Ik eet één brood per maand dus voor mij maakt de prijs amper verschil.
En als tip voor TO: Kijk eens in Duitsaland. Daar hebben ze pas lekker brood. En gebak enz..
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
18-10-2019 21:10
Hoeveel brood eet je dan wel niet dat de prijs een issue is?
Ik eet één brood per maand dus voor mij maakt de prijs amper verschil.
En als tip voor TO: Kijk eens in Duitsaland. Daar hebben ze pas lekker brood. En gebak enz..
Hier gaan er drie a vier broden per week doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Lidl :cheer2: Prima brood en betaalbaar bovendien voor een heel gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet weinig brood en kocht tot voor kort mijn brood bij de natuurvoedingswinkel. Duur, maar zo lekker. Is een eigen recept van deze winkel/bakkerij.
Nu is sinds twee weken deze winkel weg.
Dus nu weer gewoon brood van de supermarkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Als het alleen voor mezelf zou zijn zou ik best van de bakker willen eten. Maar aangezien kinderen de korsten altijd laten liggen en halve broodtrommels weer terug mee naar huis nemen vind ik het zonde. Dus brood van de supermarkt en soms neem ik voor mijzelf een luxere versie mee.
merano schreef:
18-10-2019 21:10
Hoeveel brood eet je dan wel niet dat de prijs een issue is?
Ik eet één brood per maand dus voor mij maakt de prijs amper verschil.
En als tip voor TO: Kijk eens in Duitsaland. Daar hebben ze pas lekker brood. En gebak enz..
Hier gaan er met 2 personen 3 à 4 broden per week door.


Eventueel brood 's ochtends, boterhammen voor de lunch, eventueel een boterham voor tussendoor en na 2 à 3 dagen is het brood toch echt op. En na 3 dagen is het ook gewoon hard en als er al iets overblijft is dat voor de vogels.


De prijs is hier voor ons geen issue.

Maar we komen beiden rond 17u thuis van werk en geen enkele bakker die dan nog brood heeft liggen.
En de supermarkt bakt blijkbaar wel nog een lading om 18u.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 18-10-2019 21:25
14.49% gewijzigd
Bakker
merano schreef:
18-10-2019 21:10
Hoeveel brood eet je dan wel niet dat de prijs een issue is?
Ik eet één brood per maand dus voor mij maakt de prijs amper verschil.
En als tip voor TO: Kijk eens in Duitsaland. Daar hebben ze pas lekker brood. En gebak enz..
4 broden per week
Alle reacties Link kopieren
Bij van Maanen, duinenbrood
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hang ook duidelijke openingsuren op!

Die éne keer dat ik dan eens thuis ben overdag én de moeite wil doen om naar de bakker te lopen ... sta ik meestal voor een gesloten deur. Zonder enig briefje.
En dan niet op hun vaste sluitingsdag.

Na 3 keer dit voorhebben heb je het daar ook wel mee gehad en spendeer ik mijn centen wel elders.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet weinig brood, als ik het koop koop ik het bij de bakker bij mij in de straat. Ik ben er een voorstander van kleine ondernemingen hier in de buurt te ondersteunen. En het is lekker brood.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik doe 1 keer in de week boodschappen en haal dan mijn brood bij de Lidl, bruin tijgerbrood. Dit is het enige brood dat ik lekker vind en het is makkelijk om hier niet apart voor op pad te moeten.
Alle reacties Link kopieren
Bij de bakker. Een stuk duurder en minder gemak dan bij de supermarkt, maar zoveel lekkerder. Ik ga een keer per week en koop dan 3 broden en vries ik in.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
bij de bakker in het dorp en soms bij Het stoepje op de markt
Alle reacties Link kopieren
Meestal koop ik volkorenbrood van de Lidl. Kost daar ongeveer een euro. Zo nu en dan volkorenbrood van de bakker, op de dag zelf is het super lekker maar na twee dagen is het alweer helemaal droog.. ook best prijzig €2,60
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Bij de bakker. Bij ons is er een speciale brooddag, als je via de webshop bestelling doorgeeft: 4 broden voor 8 euro. En echt lekker brood, waar je normaal 3.25 voor betaald.

Wij eten 4 broden per week.
-Bladora- schreef:
18-10-2019 21:32
Ik eet weinig brood, als ik het koop koop ik het bij de bakker bij mij in de straat. Ik ben er een voorstander van kleine ondernemingen hier in de buurt te ondersteunen. En het is lekker brood.
Ik ook, maar onze vaste bakker is maar open tussen 7 en 13, en de laatste bakker is dicht om 17. Daar kan ik dus doordeweeks nooit naartoe, tenzij dat ik vrij ben. Jammer maar helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven