Waar zijn de bevroren citroenschijfjes?

21-03-2024 16:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al: weet iemand waar er nog zakken of doosjes met bevroren citroenschijfjes te koop zijn? Bij de AH en nu ook de Jumbo zijn ze al tijden niet meer verkrijgbaar. Bij mij niet althans. Ook niet online. Ik vind ze ideaal voor in de thee of in (bruisend) water. Verse citroenen gooi ik vaak deels weg, omdat ik ze niet vaak genoeg in korte tijd gebruik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ehm...Dat kun je toch zelf maken. Koop verse citroen, snij in schijfjes, doe in bakje/zakje, doe in vriezer. Klaar.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf citroen in plakjes snijden en invriezen?
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een domme tip, maar: zelf citroenschijfjes invriezen geen optie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe dat zelf inderdaad. Ik vries ze in op een bakpapiertje en als ze bevroren zijn gaan ze in een ziplockzakje.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Naast de zakken mango en alle andere zakken fruit. In het lege schap :cry:
star⁴ wijzigde dit bericht op 21-03-2024 17:18
19.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn er helaas uit bij alle albertheijns in mijn omgeving
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Is misschien een product wat ze in de zomer hebben?

Ik koop altijd voordelig citroenen en limoenen bij de Turkse supermarkt en vries ze dan direct in in plakjes/partjes. Ik doe dat ook met sinaasappel en grapefruit. Lekker in de G&T 😇

Het restant van verse citroen kun je toch ook gewoon direct invriezen? Zonde om weg te gooien.
Als ik een citroen uitpers bij het koken gooi ik hem ook in de vriezer, die gebruik ik voor de karaf water op tafel.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 21-03-2024 17:30
11.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij zijn ze gewoon op. Zodra de mango's weer met miljoenen rijp aan de bomen hangen en ze vers nog maar weinig opbrengen begint het invriezen. In Andalusië heb je hele gebieden waar de velden en vrieshallen elkaar afwisselen. Ik heb nooit goed opgelet of ze dat ook met citroenen doen (en ik weet ook niet wat dat het seizoen van is) maar ik gok van wel. Op een dag liggen de schappen opeens weer vol.
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
21-03-2024 17:24
Is misschien een product wat ze in de zomer hebben?

Ik koop altijd voordelig citroenen en limoenen bij de Turkse supermarkt en vries ze dan direct in in plakjes/partjes. Ik doe dat ook met sinaasappel en grapefruit. Lekker in de G&T 😇

Het restant van verse Citroën kun je toch ook gewoon direct invriezen? Zonde om weg te gooien.
Als ik een citroen uitpers bij het koken gooi ik hem ook in de vriezer, die gebruik ik voor de karaf water op tafel.
Wat is g en t? En verse Citroën klinkt heel bijzonder :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
21-03-2024 17:30
Wat is g en t? En verse Citroën klinkt heel bijzonder :-D
Je was me voor met quoten, was het net aan het wijzigen 😁

G&T: Gin & Tonic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou fingers crossed dat ze misschien in de zomer terugkomen. Voorheen waren ze wel het hele jaar door verkrijgbaar.

En anders inderdaad maar zelf snijden en invriezen, (maar daar ben ik eigenlijk stiekem te lui voor :-$)

Thanks voor de tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even los van elkaar invriezen, anders plakken ze aan elkaar vast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fati85 schreef:
21-03-2024 17:44
Nou fingers crossed dat ze misschien in de zomer terugkomen. Voorheen waren ze wel het hele jaar door verkrijgbaar.

En anders inderdaad maar zelf snijden en invriezen, (maar daar ben ik eigenlijk stiekem te lui voor :-$)

Thanks voor de tips!

Hoeveel werk is dat nou? 5 minuten? Iedere keer weer naar een schap lopen om te kijken of ze er nu wel zijn, kost ook tijd. En ergernis. :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit zijn nou echt van die dingen die voor luie consumenten worden gemaakt.

Losse citroen bij de groenteafdeling: €0,30 cent.

Gesneden citroenen in een plastic zakje uit de diepvries: €1,60 euro en nog eens extra plastic afval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat geldt toch voor elke voorgesneden groente?
Dat je dat koopt voor je gemak?

Ik heb helemaal geen ruimte in mijn vriezer om meerdere citroenen in plakjes los van elkaar in te vriezen. Ik vind zo’n zak dat iemand dat dus al voor mij heeft gedaan heel praktisch
lorrelies wijzigde dit bericht op 21-03-2024 21:12
0.75% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
yoshe schreef:
21-03-2024 18:50
Dit zijn nou echt van die dingen die voor luie consumenten worden gemaakt.

Losse citroen bij de groenteafdeling: €0,30 cent.

Gesneden citroenen in een plastic zakje uit de diepvries: €1,60 euro en nog eens extra plastic afval.
Ja, that's me dan blijkbaar. Een luie consument. In ieder geval op het gebied van citroenen snijden en invriezen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens gaan kijken in pakweg Spanje, Israël, Turkije, Uruguay, Zuid-Afrika of Argentinië? Dichtbij de citroen-boom moet het waarschijnlijk wel te vinden zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Fati85 schreef:
21-03-2024 17:44
Nou fingers crossed dat ze misschien in de zomer terugkomen. Voorheen waren ze wel het hele jaar door verkrijgbaar.

En anders inderdaad maar zelf snijden en invriezen, (maar daar ben ik eigenlijk stiekem te lui voor :-$)

Thanks voor de tips!
Echt zoooo jammer dat ze er niet meer zijn!
Vorig jaar zomer waren ze hier in geen enkel filiaal verkrijgbaar en ook online werden ze uiteindelijk niet geleverd
Handigste uitvinding ooit
En echt niet voor luie mensen hoor
Veel goedkoper dan dat je allemaal losse citroenen moet kopen en zulke mooie schijfjes zijn ook best lastig te snijden
Daarbij is het dan echt nog een gedoe om de goed te laten invriezen zonder dat ze aan elkaar vast vriezen
Dus hoop met je mee dat ze weer in het assortiment komen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fati85 schreef:
21-03-2024 19:22
Ja, that's me dan blijkbaar. Een luie consument. In ieder geval op het gebied van citroenen snijden en invriezen :-D
Bedenk dan dat je met mogelijk delen verse citroen weg moeten gooien alsnog goedkoper uit bent.

Een aangesneden citroen gaat trouwens in de koelkast ook lang mee, vooral als je het aangesneden deel niet afdekt met folie ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
yoshe schreef:
21-03-2024 18:50
Dit zijn nou echt van die dingen die voor luie consumenten worden gemaakt.

Losse citroen bij de groenteafdeling: €0,30 cent.

Gesneden citroenen in een plastic zakje uit de diepvries: €1,60 euro en nog eens extra plastic afval.
Ja, maar 1 citroen weegt gemiddeld 65 gram en in zo’n zak zit 500 gram. Dus hé, voordelig.
(Ik vind trouwens wel dat zo’n zak €3,29 kost, dus dan gaat het niet meer helemaal op. Maar zo enorm is het verschil dus ook weer niet.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje idd, dit is toch heel makkelijk zelf te maken? Citroenen genoeg in de winkel… en als je een vriezer hebt. Ik had er overigens nog nooit van gehoord, bevroren schijfjes citroen :HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bewaar een aangesneden citroen altijd in een glas water in de koelkast. Droogt ie ook niet uit. Maar goed, dan nog, ik gebruik regelmatig citroenen en limoenen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven