Wat doe je met mierikswortel?

16-12-2010 23:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had laatst geraspte mierikswortel nodig voor een receptje. Was erg lekker! Het is nogal scherp spul en er ging maar een mespunt door (ik geloof) 3 eetlepels creme fraiche. Heb nu dus zo'n potje staan, en weet niet zo goed wat ik er verder mee kan doen. Iemand een idee?
oh, dacht even dat je een toppic creatief met mierikswortel had geopend. Had al een paar non-food ideeen.

Geen idee wat je d'r mee kunt. Klinkt niet lekker.
Op een stukje kaas
Heerlijk met zalm.
Op een wrap met rosbief en plakjes komkommer. Evt wat zure room/creme fraiche erbij.
Is dat echt lekker? pittig, zuur, wat moet ik me erbij indenken?
Door de mayonaise, voor een pittige dip.
Misschien heb je hier iets aan? Ik ben dol op mierikswortel.

Raifort rapé fort oftewel Mierikswortel
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
http://www.smulweb.nl/zoe ... Mierikswortel&type=recept
Positivodo, het lijkt een beetje op mosterd, maar dan scherper. Is niet iets waar je zo een hap van neemt.
Bedankt MV!
oh oke. Ik ga het eens proberen rond de kerst.....
Wat er dan bij mij gebeurt met zo'n potje; blijft maanden in mijn koelkast staan, tot ik denk dat het niet meer goed is en het weggooi. Oftewel, ik heb geen tips voor je.
In een van mijn Jamie Olivers staat een recept voor een sausje met yoghurt, mierikswortel, gemalen walnoten en paar druppels citroensap. Te serveren bij vis uit de oven. Paar jaar geleden dat ik het gemaakt heb, maar was heel lekker.
Een theelepeltje door de aardappelpurree. Of op een toastje met forel.
De pigmentvlekken op je handen bleken....

Horseradish and Lemon Juice

In her book "Smart Medicine for Your Skin," Dr. Jeanette Jacknin recommends using horseradish and lemon juice to treat age spots on your hands. The horseradish root gently bleaches discoloration, while lemon juice sloughs away the top layer of dead skin cells. Mix together 1 tsp. grated horseradish root, 1/2 tsp. fresh lemon juice and 1/2 tsp. white distilled vinegar. Dab the mixture on your age spots, leave it on for at least 10 minutes, and then rinse with tepid water. Apply once or twice a day, and you should see results within a few weeks.

Read more: http://www.livestrong.com ... pots-hands/#ixzz18Lsf5PDW
Aha, mochten er pigmentvlekken ontstaan, dan weet ik wat ik moet doen!

Tnx voor de tips!
Lekker bij vis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven