Wat eet je in een hotel als ontbijt?

09-02-2017 10:40 136 berichten
Afgelopen week was ik enkele dagen in een hotel en het viel me op dat mensen daar zeer wisselend ontbijten.

Sommige gaan "helemaal los" en andere nemen enkel wat fruit. Waarschijnlijk anders dan normaal thuis.

Zelf geniet ik van wat lekkers maar eet niet opeens veel meer. Ook lunch ik 's middags (dus niet ontbijt als soort brunch).

Wat doen jullie?
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 februari 2017 @ 10:48:

Ik kaan het hele buffet leeg, en als er iemand anders ook een plakje casselerrib wil gris ik het hele schaaltje lekker voor zijn neus weg.





Zo hoort het, lekker Hollands!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook los en eet zeker meer dan normaal, maar alleen hartige dingen en yoghurt. Daar zoek ik het hotel ook op uit, zeker in landen als Italie waar je vaak alleen zoete broodjes krijgt.

De lekkerste ontbijtjes hebben Zwitserse hotels: vers gekookte eieren, goede yoghurt, zelfgemaakt muesli, Zwitserse (berg)kaas, wat vleeswaren en boerenbrood. Jammie. Maar in Azie eet ik ook graag de pittige warme gerechten (die volgens mij gewoon over zijn van de avond ervoor, maar daar zit ik niet zo mee), En een egg-benedict sla ik ook nooit over, als dat er is.

Waar ik van baal dat is er vaak geen gewone yoghurt is, maar alleen zoete troep met 0 procent vet.

Een goed chocoladecroissantje gaat er trouwens nog wel eens in, maar dingen als taart, pancakes en wafels raak ik echt niet aan.



Als er champagne is neem ik dat meestal wel. Maar het valt eigenlijk nooit lekker
.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 09 februari 2017 @ 11:45:

Ik ben ook echt chagrijnig als er geen ei is, in welke vorm dan ook.



Wat misschien nog erger is: dat er wel 'ei' is, maar hele vieze uit een pakje. Roerei van poeder is nog de minst erge variant. In de VS heb ik zelfs wel eens een 'gebakken ei' gehad dat duidelijk uit plastic kwam.
.
Alle reacties Link kopieren
Als ik voor mijn werk in een hotel zit en vroeg moet ontbijten neem ik vers fruit en een plakje vers witbrood met roerei. Als het er is verse jus erbij.



Als ik een keer een weekendje weg ben dan eet ik uitgebreider. Wat later op de ochtend en dan van alle lekkere dingen een beetje. Kwark met vers fruit, roerei met zalm of spek, verse jus, pannenkoekje of wafel en twee of drie grote koppen thee. Hoe later op de ochtend, hoe meer ik eet bij het ontbijt. De lunch wordt dan later en kleiner.
quote:impala schreef op 09 februari 2017 @ 12:19:

[...]





Wat misschien nog erger is: dat er wel 'ei' is, maar hele vieze uit een pakje. Roerei van poeder is nog de minst erge variant. In de VS heb ik zelfs wel eens een 'gebakken ei' gehad dat duidelijk uit plastic kwam.Bestaat dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 09 februari 2017 @ 12:19:

[...]





Wat misschien nog erger is: dat er wel 'ei' is, maar hele vieze uit een pakje. Roerei van poeder is nog de minst erge variant. In de VS heb ik zelfs wel eens een 'gebakken ei' gehad dat duidelijk uit plastic kwam.Roerei van poeder vind ik echt niet te eten. Ik neem altijd eerst een klein beetje zodat ik weet of het lekker genoeg is voor op een heel broodje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 09 februari 2017 @ 12:22:

[...]



Bestaat dat?



Yep, ik was ook verbaasd. Ze waren allemaal precies hetzelfde, heel klein mét een klein geel bolletje. En nul smaak.

Zo'n japans fake-food ei (om uit te stallen) ziet er nog echter uit
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 09 februari 2017 @ 11:20:

En het grappige is: thuis kan ik niet ontbijten. Krijg geen hap door m'n keel - ik heb gewoon geen honger - maar op vakantie eet ik bij het ontbijt als een bouwvakker. Dat heb ik dus ook, tenzij mijn man ontbijt voor me maakt dan kan ik het wel eten haha
Alle reacties Link kopieren
Het lekkerste ontbijt heb ik gegeten in een hotel op Cyprus: ladingen fruit, salade, olijven, eitjes, broodjes, pancakes, noem maar op en het was er, echt supergoed verzorgd. Ik kan dan lekker zitten genieten van een paar kleine porties want ik eet nooit veel.
Alle reacties Link kopieren
Voornamelijk veel. Croissantjes en verder ga ik los op lekkere harde broodjes met vleeswaren.
Alle reacties Link kopieren
In een hotel eet ik bij het ontbijt de dingen die ik thuis niet eet. Zoals scrambled eggs en een pannekoekje. Maar niet totdat ik mudvol zit.



Tot een paar jaar geleden kon ik in Engeland een full English breakfast (minus de baked beans) makkelijk aan. Tegenwoordig kan ik dat niet meer verdragen. Ik ga er ontzettend van aan de race
Alle reacties Link kopieren
Het lekkerste roerei at ik in een hotel in Griekenland waar we vaak kwamen. Luchtig en romig tegelijk.

Het is me nooit gelukt dat goed na te maken.
Alle reacties Link kopieren
croissantjes met aardbeien jam & de pannenkoekjes met stroop, ja daar gooi ik wel 4 borden meer vol.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
verassend genoeg, omdat ik dan een groot ontbijt neem, eet ik pas weer met het avondeten (dus zonder tussendoortjes) vliegen de kilo's er zo vanaf. misschien moet ik dat wat meer thuis gaan doen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Als ze het hebben:

Croissantjes met boter

Roerei of een gekookt ei op geroosterd brood

Uitgebakken spek

Pannenkoekjes met stroop (die maple variant)

Harde broodjes oude kaas of paté

Aardbeien met suiker

Rösti/hash brown's



En dan het liefst allemaal en dan thee er bij en als het er is lekkere vruchtensap.
Alle reacties Link kopieren
Yoghurt en fruit of ei en toast. Maar eet liever niet in hotel
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 09 februari 2017 @ 12:22:

[...]



Bestaat dat? Ja, dat bestaat. Je hebt ook roerei uit blik, ook smerig En veel van de plakjes ei in de horeca zijn ook geen zuivere eieren maar worden staaf geleverd waar plakjes van worden gesneden....
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik ga los hoor!



pannekoekjes

Roerei

zalm

Rosbief

Croissantjes

Harde broodjes met veel nutella

Andere lekkere chocolade broodjes oid

yoghurt met vers fruit

Veel thee

Verse jus



mmm!
quote:poldervrouw schreef op 09 februari 2017 @ 15:22:

Yoghurt en fruit of ei en toast. Maar eet liever niet in hotelWaarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Echt héérlijk vind ik trouwens een ontbijt van gebakken biefstuk met een gebakken ei erop.

In de VS heel normaal, maar in een hotel ben ik het nog niet tegengekomen. Dan hoef je echt geen lunch meer
.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 09 februari 2017 @ 15:27:

[...]





Waarom niet?Omdat het meestal idioot duur is. Ik pak wel wat onderweg.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 09 februari 2017 @ 13:05:

verassend genoeg, omdat ik dan een groot ontbijt neem, eet ik pas weer met het avondeten (dus zonder tussendoortjes) vliegen de kilo's er zo vanaf. misschien moet ik dat wat meer thuis gaan doen



Ik doe dat thuis ook graag, 's ochtends en/of 's middags veel eten en s avonds weinig.

Op vakantie ook trouwens, lekker uitgebreid ontbijten en lunchen en dan s avonds soms niks. Of een klein broodje of een yoghurtje ofzo.

Dat scheelt idd kilo's en je kan meer eten. En uit-lunchen is een stuk goedkoper dan uit-dineren.
.
quote:Star schreef op 09 februari 2017 @ 11:03:

Meestal een kamermeisje.Staan die naast de yoghurt?
quote:poldervrouw schreef op 09 februari 2017 @ 15:31:

[...]





Omdat het meestal idioot duur is. Ik pak wel wat onderweg.Dat zit toch vaak/altijd bij de kamerprijs inbegrepen?
Alle reacties Link kopieren
Die keren dat ik in een hotel sliep, heb ik het er van genomen.

Thuis ontbijt ik nooit, geen zin in, geen tijd voor, in een hotel sta je op en loop je met je bord langs al die keuzes en al die lekkere dingen, nou dan neem ik van alles wat en geniet ik er wel goed van.



In Disneyland hebben we in een hotel gezeten en daar lagen aardappelschijfjes, witte bonen enz als ontbijt. Hartstikke lekker, al eet ik dat thuis als avondeten, als ontbijt was dat ook erg lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven