Wat eet je in een hotel als ontbijt?

09-02-2017 10:40 136 berichten
Afgelopen week was ik enkele dagen in een hotel en het viel me op dat mensen daar zeer wisselend ontbijten.

Sommige gaan "helemaal los" en andere nemen enkel wat fruit. Waarschijnlijk anders dan normaal thuis.

Zelf geniet ik van wat lekkers maar eet niet opeens veel meer. Ook lunch ik 's middags (dus niet ontbijt als soort brunch).

Wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Door dit topic moest ik denken aan het ontbijt wat we hadden in Waikiki afgelopen jaar, ik heb werkelijk waar nog nooit zulke vieze gore roerei gegeten! Er lag verder van alles Aziatisch, kimchi en noodles (die ook vies waren) maar ook hard gekookte eieren die groen uitgeslagen waren.. de thee was gelukkig wel goed. Dit was echt het slechtste hotelontbijt wat we ergens gehad hebben. Er lag van alles maar echt bijna alles was vies, zelfs het gesneden fruit smaakte naar schimmel. Je kon brood roosteren en er lag roomkaas, dat was het enige wat enigszins eetbaar was.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 10 februari 2017 @ 09:51:

Door dit topic moest ik denken aan het ontbijt wat we hadden in Waikiki afgelopen jaar, ik heb werkelijk waar nog nooit zulke vieze gore roerei gegeten! Er lag verder van alles Aziatisch, kimchi en noodles (die ook vies waren) maar ook hard gekookte eieren die groen uitgeslagen waren.. de thee was gelukkig wel goed. Dit was echt het slechtste hotelontbijt wat we ergens gehad hebben. Er lag van alles maar echt bijna alles was vies, zelfs het gesneden fruit smaakte naar schimmel. Je kon brood roosteren en er lag roomkaas, dat was het enige wat enigszins eetbaar was.





Wij hadden ooit in Frankrijk een 'buffet' met letterlijk 1 stuk stokbrood en grote pot pruimconfituur met een massa vliegen boven. We zijn meteen vertrokken.



In Azië daarentegen al vaak heerlijke buffetten gehad met smoothie stations (waar iemand dus ter plekke je smoothie maakt), zalige curry's of verse honing die je zo van de graat kan halen. In Yogyakarta hadden we een hotel waar zelfs een hoekje was met een mevrouw met lokale kruidenmengsels en drankjes die je van hoofdpijn of maagpijn zouden verlossen.
Alle reacties Link kopieren
Stuk brood met jam is het standaardontbijt in veel goedkope Franse hotels. Daarom check ik altijd de reviews.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 10 februari 2017 @ 12:19:

Stuk brood met jam is het standaardontbijt in veel goedkope Franse hotels. Daarom check ik altijd de reviews.



Ja, hoor. En daar is op zich niks mis mee.

Maar er was letterlijk 1 stuk voor de ganse ontbijtzaal (geen groot hotel, maar toch man of 15) en niemand om bij te vullen. Aan de receptie deden ze ook alsof ze van niks wisten. En die vliegen... smakelijk was het niet.
Meestal blijf ik max vier nachten in een hotel, dus dan ga ik wel los. Mijn vriend en ik selecteren ook het hotel op de recensies mbt het ontbijtbuffet Mijn favoriet is het Engelse ontbijt en dan neem ik ook alles erbij, dus worstjes en bacon. Daarnaast nog een of twee broodjes, en bij de koffie nog een zoet broodje, of twee. Het stuk fruit doe ik in mijn tas voor onderweg. Dat mag wel als je 15 of 20 euro betaalt voor een ontbijt
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 10 februari 2017 @ 12:38:

Meestal blijf ik max vier nachten in een hotel, dus dan ga ik wel los. Mijn vriend en ik selecteren ook het hotel op de recensies mbt het ontbijtbuffet Mijn favoriet is het Engelse ontbijt en dan neem ik ook alles erbij, dus worstjes en bacon. Daarnaast nog een of twee broodjes, en bij de koffie nog een zoet broodje, of twee. Het stuk fruit doe ik in mijn tas voor onderweg. Dat mag wel als je 15 of 20 euro betaalt voor een ontbijt Vind ik ook hoor. Soms verdwijnt er ook nog een mini chocolade broodje of babybell kaasje in mijn tas. Voel ik me totaal niet schuldig over. Ik kan ook niet zoveel op in één keer als veel andere mensen. Mijn vriend wel. Wat die kan wegstouwen is ongelofelijk. We boeken het ontbijt dan ook vooral voor hem. Als ik alleen ben, vind ik het vaak te duur voor wat ik op kan.
.
Wanneer ik op vakantie ben ga ik los: (op zakenreis eet ik gezond en niet zo gek veel anders slip ik dicht)



2 eggs sunny side up

hash browns

2-3 grilled sausages

bacon

3 American pancakes met véél maple syrup

2 slices white toast met boter en aardbeienjam

thee met melk



Love it!
Alle reacties Link kopieren
Vreetzak

Ik krijg dat gewoon niet weg .
.
quote:impala schreef op 10 februari 2017 @ 12:19:

Stuk brood met jam is het standaardontbijt in veel goedkope Franse hotels. Daarom check ik altijd de reviews.Zo smerig. Continentaal ontbijt valt ook weinig plezier aan te beleven, broodjes en beleg. Daar kom ik mijn bed niet voor uit.....
quote:impala schreef op 10 februari 2017 @ 12:49:

Vreetzak

Ik krijg dat gewoon niet weg .Kweet het. Ik krijg het met gemak weg. Alleen de lunch dan weer niet zo.
quote:impala schreef op 09 februari 2017 @ 15:27:

Echt héérlijk vind ik trouwens een ontbijt van gebakken biefstuk met een gebakken ei erop.

In de VS heel normaal, maar in een hotel ben ik het nog niet tegengekomen. Dan hoef je echt geen lunch meer
quote:Dragisa schreef op 10 februari 2017 @ 00:16:

Ik vind hotel ontbijtjes maar kut, behalve in Azië.

Ik eet meestal rijst met groenten als ontbijt.



Kan niks met die zogenaamde "luxe" broodjes en die plastic meuk wat voor ei moet doorgaan.



Doet mijn wederhelft ook, die gaat al kokhalzen wanneer hij mijn bord ziet.



Mijn man eet vaak 'natto', is een Japanse 'lekkernij'. Not. Verschrikkelijk gezond maar die geur alleen al: een mix van mannen zweetvoeten en ongewassen vagina, té smerig gewoon.
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 10 februari 2017 @ 09:22:

[...]





Dan ben ik erg benieuwd waar dat is geweest, heerlijk!



Le chambreplus in Gent. Wij zaten toen in de Sultans kamer. Wel een aanrader hoor. De vrouw van wie het is maakt ook zelf bonbons en koekjes etc die je krijgt. Ze heeft een kookworkshop plaats onder in de kelder van haar b&b. Ik vond een foto op internet bij Zoover van het ontbijt hoe het toen werd geserveerd. Dit was wel ongeveer 5 jaar geleden, maar ga ervan uit dat het nog steeds zo is:



http://nl.zooverresources ... 6W900H675/het-ontbijt.jpg
Alle reacties Link kopieren
Die gaat het nu druk krijgen
.
Alle reacties Link kopieren
Er was zoveel keuze ( lopend buffet, warm/ koud)

Ik nam vaak groenten, versgebakken ei (wat je zelf mag samenstellen qua ingrediënten)

Dagelijks genieten tussen 07.30 uur en 10.00 uur.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
In Amerika ga ik echt altijd helemaal los. Als ze Eggs Benedict hebben, neem ik dat zeker. Maar bagels met zalm en cream cheese of avocado toast ben ik ook dol op. American pancakes ook, maar dat is me 's ochtends te veel en te zoet. Ik moet de dag met hartig beginnen. En koffie, lekker veel koffie, liefst met zo'n zilveren kannetje aan tafel.

In Engeland neem ik altijd een full English, inclusief de witte bonen. Thuis zou ik dat niet nemen.

In Latijns-Amerika neem ik rijstgerechten met zwarte bonen en een omelet ofzo. Geweldig.

In landen waar ze goeie patisserie hebben, neem ik daar ook wat van.

Een kadetje kaas hoef ik niet, dan neem ik gewoon yoghurt.

Ik reis ook veel voor werk, in tegenstelling tot de anderen eet ik dan juíst een uitgebreid ontbijt, omdat lunch er door drukte vaak niet van komt. Maar als ik weet dat ik 's avonds een diner heb, hou ik het wat rustiger, want anders loopt het de spuigaten uit. Voor werk kies ik wel altijd een hotel met een sportschool, dus ik sta 's ochtends altijd eerst een uur op de loopband. Hopelijk helpt dat iets.

Thuis ontbijt ik trouwens nooit, jahaaa, is niet goed en tralala. Ik heb er thuis gewoon geen zin in.
Ik ontbijt zelfs niet altijd in een hotel. Hangt van verschillende dingen af, zoals reviews over ontbijt, alleen of samen op vakantie, zin of geen zin om in een grote ontbijtzaal te ontbijten en de prijs. Ik las een prijs van 16 euro voor een ontbijt. Voor dat geld, stop ik wel een zak krentenbollen o.d. in mijn koffer of loop langs de bakker als ik vertrek voor wandeling, fietstocht, bezoek aan een stad o.d. Overigens vind ik het ontbijt in een B&B vaak stukken beter, hygiënischer en goedkoper, dan het ontbijt in een hotel.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 07:32
25.00% gewijzigd
hkgirl schreef:
10-02-2017 12:47
Wanneer ik op vakantie ben ga ik los: (op zakenreis eet ik gezond en niet zo gek veel anders slip ik dicht)



2 eggs sunny side up

hash browns

2-3 grilled sausages

bacon

3 American pancakes met véél maple syrup

2 slices white toast met boter en aardbeienjam

thee met melk



Love it!
Ik word al misselijk als ik het lees.
Alle reacties Link kopieren
Jl. augustus in Griekenland (logies/ontbijt)
kleine portie roerei of omelet
2 pannekoekjes met fruit
Griekse yoghurt met honing en noten
paar stukjes spek
klein bruin broodje
thee
sinaasappelsap
Alles met mate, want mijn maag is gekrompen met de leeftijd.

Nergens zulk lekker roerei op als op de div. Gfriekse eilanden die we bezochten. Zo heerlijk romig, dat lukt me thuis niet.


In Engeland bestelde ik voorheen een full English, maar dat krijg ik niet meer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n grote ontbijter. Van een goede brunch kan ik wel genieten maar in de ochtend eet ik niet echt meer als ik in een hotel ben.
Estranged met een hoofdletter D
Ik eet me helemaal vol, zodat ik geen ochtendkoffie en daarna lunch hoef. Lekker goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
vind het vaak te duur voor wat je krijgt , en zeker op vakantie bevallen die ontbijt tijden me ook niet :) tussen 07.00 en 10.00 ? das toch geen tijd :bonk:
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
poldervrouw schreef:
09-02-2017 18:57
quote:YouWish schreef op 09 februari 2017 @ 16:11:

[...]





Ok. Mijn hotels worden dus altijd door m'n werkgever betaald dus geen idee. De keren dat ik zelf een (luxe) hotel boekte zat er altijd ontbijt bij, het was ook geen optie zonder. Maar 15 euro vind ik heel redelijk, 25 aan de dure kant.Ik ga toch echt geen 15€ betalen voor ontbijt
Wij gaan soms op een zondagochtend naar een hotel voor een ontbijt...dus zonder te overnachten. Ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer hadden we een hotel waar een ijsjesbar bij het ontbijt was. We hadden al van alles gezien bij het ontbijt, maar dat was de eerste keer. Kinderen blij, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
13-10-2017 07:30
vind het vaak te duur voor wat je krijgt , en zeker op vakantie bevallen die ontbijt tijden me ook niet :) tussen 07.00 en 10.00 ? das toch geen tijd :bonk:
Ik ben meestal een van de eersten :) zeker in een land met een andere tijdzone.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven