Wat eet je in een hotel als ontbijt?

09-02-2017 10:40 136 berichten
Afgelopen week was ik enkele dagen in een hotel en het viel me op dat mensen daar zeer wisselend ontbijten.

Sommige gaan "helemaal los" en andere nemen enkel wat fruit. Waarschijnlijk anders dan normaal thuis.

Zelf geniet ik van wat lekkers maar eet niet opeens veel meer. Ook lunch ik 's middags (dus niet ontbijt als soort brunch).

Wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit in Mexico geweest en daar heb ik echt de meest uitgebreide ontbijt buffetten gezien. Diverse warme en koude gerechten, eiergerechten etc., veel lekker vers fruit, ik kon daar echt voor de hele dag eten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
12-10-2017 22:25
Ik eet me helemaal vol, zodat ik geen ochtendkoffie en daarna lunch hoef. Lekker goedkoop.
Ik ook :yes:

Erna 3 weken lijnen...maar ja.
redfox3 schreef:
13-10-2017 07:30
vind het vaak te duur voor wat je krijgt , en zeker op vakantie bevallen die ontbijt tijden me ook niet :) tussen 07.00 en 10.00 ? das toch geen tijd :bonk:
Haha! Hier moest ik om lachen; heel herkenbaar. Ik heb zo vaak het ontbijt gemist in hotels. Maar áls ik het red, dan ga ik er ook voor. Amerikaanse hotels hebben vaak tot later ontbijt , maar inderdaad. Wie zit er op vakantie nou aangekleed en wel ruim voor tienen aan het ontbijt? Ik ben sowieso absoluut geen ochtendmens, maar al helemaal niet op vakantie na een paar drankjes de avond ervoor.
Ik houd van hotelontbijtjes. Gewoon dat je kan pakken wat je wilt en je niet zelf de afwas hoeft te regelen. Ik neem wat yoghurt, cruesli, noten, fruit en/of een croissantje met jam en wat sap en koffie. Of thee met honing (neem ik thuis nooit). En soms als 'toetje' een koekje of cakeje, afhankelijk van de plannen voor de dag. Als ik van plan ben om in de stad waar ik ben nog koffie met taart te doen dan houd ik het wat kariger.

Ik vind vleeswaren en kaas in hotels vaak van slechte kwaliteit dus dat laat ik meestal liggen.
Ik eet alles van de kip :mrgreen:
anoniem_355634 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 15:58
94.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
omeletjes! heerlijk op toast! en graag een croissantje met boter erbij
Alle reacties Link kopieren
Ik kom niet vaak in hotel, hooguit 1 of 2 keer per jaar. En als we dan inclusief ontbijt boeken dan neem ik het ervan.
Maar de lunch sla ik dan wel over. Vaak als er iets van fruit staat stop ik nog een appel of iets in men tas voor later die dag en dan red ik het wel tot diner.
In een hotel eet ik wat ik lekker vind, liefst warme dingen. Tegen de tijd dat het ontbijt begint, heb ik meestal ook wel aardig trek. Wij staan vroeg op (als we vrij zijn een uur of 6) en dan duurt het meestal erg lang voor je aan het ontbijt kan, vooral op zondagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel meestal Eggs Benedict (met spinazie erbij) omdat dat echt iets is wat ik thuis nooit als ontbijt eet.

Van het buffet haal ik dan meestal nog wat crudités als die er zijn, en voor na de eggs benedict nog een zoetig broodje als het er nog bij past :).

En als het even mogelijk is neem ik een glas champagne/prosecco of een bloody Mary erbij.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
In het voorjaar waren we in een Engels hotel waar het ontbijt a la carte werd gemaakt. Dat vond ik wel onhandig. Als je eitje dan toch niet zo lekker is voel je je verplicht om het op te eten. Ze hadden ook een uitgebreid ontbijt, met alles erop en eraan. Dat vond ik ook wat ongepast om te bestellen, dus ik heb drie dagen roerei met zalm besteld. Ook lekker ;-)
Komende zomer zitten we tien dagen in een appartement met ontbijt. Volgens de recensies is het ontbijtbuffet super, dus daar kijk ik nu al naar uit ;-)
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
26-10-2017 10:28
In het voorjaar waren we in een Engels hotel waar het ontbijt a la carte werd gemaakt. Dat vond ik wel onhandig. Ze hadden ook een uitgebreid ontbijt, met alles erop en eraan. Dat vond ik ook wat ongepast om te bestellen
Waarom onhandig en een full English bestellen ongepast?

Ik ben juist altijd blij als een hotel à la carte ontbijt aanbiedt :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven