Wat eet je op dit moment? Deel 14

09-09-2017 18:49 3002 berichten
Aangezien we nog lang niet uitgepraat zijn over wat we op dit moment eten, hierbij een nieuw topic. Iedereen is welkom bij dit gezellige topic!
Hier kun je het oude topic (deel 13) vinden. eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-13/l ... #p27530178
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 09-09-2017 19:54
Reden: Volgorde veranderd i.v.m. leesbaarheid
26.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net als lunch een kom halfvolle yoghurt met noten, muesli, lijnzaad en een dikke lepel honing :yum:
Alle reacties Link kopieren
Krootjes zegt mijn man ook .ik noem ze bietjes.mijn man komt uit n ander gedeelte van het land .heeft wel meer dingen die hij anders noemt.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je snel weer met smaak kunt eten TV.
Hawel :hug: en coetje ook een :hug: en verder een :hug: voor wie het nog meer nodig heeft.
De huisarts was zo enthousiast/verheugd over mijn 'wonderbaarlijke' bloedwaardes etc. dat ik mezelf heb getrakteerd op een slagroomschuim gebak van de luxe bakker. Lunch was broodje knakworst, karnemelk en thee.
Net een 'extra naailesje' gehad. We kwamen gisteravond ergens niet uit en zij is daarna nog online gaan zoeken en mailde dat ik vanmiddag wel even langs mocht komen zodat we er in alle rust naar konden kijken. Vond het superaardig.
Vanavond bak ik weer pannenkoeken want nog melk en ontbijtspek in huis en appel heb ik sowieso altijd wel. Net 1/3 viennetta op :yum:
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor jou thee. 👍 is altijd ze vervelend als ze zeggen.dit is te hoog of daar moet je op letten. En slagroom schuim gebak doe ik ook n moord voor. Mocca schuim ook heerlijk.
Ik lust het allemaal. .dat was zeker aardig dat je n minilesje kreeg aan extra uitleg..

Wij hebben vanmiddag samen als tussendoortje n mini pizza gegeten.niet erg lekker. En straks nog n klein kopje erwtensoep. .
Het waait hier hard. met af en toe n spatje regen. .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Fijn, die goede bloedwaardes. En idd heel aardig, dat ze wilde helpen met je naaiklus.

Hier ook veel wind en wat regen.

Had koekjes gebakken, zg snoezelkoekjes, maar dat viel tegen. Heb ze wel allemaal opgevroten, maar vond ze niet bros genoeg.
Ik denk dat ik het deeg iets te lang had gekneed. Zag later bij Jamie, dat het gewoon kruimelig had moeten blijven om bros te worden.
Heb ook helemaal geen ervaring met zoete dingen bakken. Jullie wel?

Verder vanavond het andere deel van de aubergineschotel.

Vanavond kijk ik naar een paar opgenomen afleveringen van The profit. Heel leuk!
Wij hadden bietenrisotto, erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een aankondiging voor de musical van The Addams Family en moest aan BL denken.

Mijn moeder heeft het ook over kroten. Ik heb het over niets want ik lust ze niet.

Ik bak op zich wel af en toe zoet. Vind ik leuk. Wat zijn snoezelkoekjes?

Ik ga thee zetten en wat lekkers erbij pakken. Even kijken wat er in huis is.

:hello:

O, en ik kijk vanavond de musicalawards.
Bieten of kroten (word hier door elkaar gebruikt) vind ik sowieso wel lekker.
Spruiten ook (en witlof; ook rauw).

:proud:
Alle reacties Link kopieren
Spruitjes en witlof vind ik ook lekker!
Snoezelkoekjes, ik kende het ook niet, maar plukte een willekeurig recept van internet. (Het is zelfr.bakmeel met boter, suiker, kokossnippers met chocolade. Dat laatste had ik niet, dat werd choc.saus uit een flesje).
Alle reacties Link kopieren
Ik bak zelden.ik kan alleen pudding koken uit n pakje😂ach ik kan het natuurlijk wel.maar doe het nooit is mijn mans afdeling .Heb er ook geen zin meer in. Ik doe weer andere dingen in huis. Mijn man heeft n hekel aan dingen opzoeken op de computer, rekeningen overmaken.mail beantwoorden ..dat doe ik dan weer.
Hebben we de taken mooi verdeeld .
Lekker slapen voor straks😴😴
Alles komt goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!
Net 2 plakjes roggebrood met kaas, een cracker met kipfilet en een stuk pommelo.
En een groot glas water.
Fijne dag iedereen!
Goedemorgen, ontbijt was kop koffie en broodje kaas en 2 groene kiwi's.

Fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Broodje brie met tomaat uit de grill.plak suikerbrood.twee koffie.
Straks in de (nette) kleren en even n paar boodschappen doen.
Fijne dag.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Net een plakje grof volkoren met kaas, plakje roggebrood met kaas en cracker met kipfiket. En 3 eitjes van mijn eigen krielkipjes. En die zijn erg klein. Vandaar 3.
Vanavond eet ik bij vrienden, dus ben benieuwd wat ze me voorschotelen! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Lekker eieren van je eigen kippen.logisch he.krielkipjes, krieleitjes .
krijg ze wel eens van mijn sch.dochter. De twee kipjes lopen daar los.en de kinderen hebben gezien dat ze wormen oppikken. Nou lusten ze die eitjes niet meer.
Roggebrood vandaag niet gegeten.maar kan ik wel doen als we terugkomen van de boodschappen.
Eigenlijk verlopen de dagen vrij saai momenteel. Maar zo heb ik wel veel tijd om te lezen ook wel prettig .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, ontbijt waren 2 zonnepitboterhammen geroosterd met kaas en een beker drinkyoghurt. Lunch wordt zo wat flensjes met suiker met het restje beslag van gisteren. Erbij thee en iets van fruit, nog even kijken wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo broodjes kroket maken als lunch. Soms mag dat. Wel ovenkroket, want geen frituur.
Haha, ze lusten geen eitjes meer, na die wormen! Zou dat als kind ook wel hebben, dus snap het wel. Toen ik als kind een keer paarden zag protesteren tegen inladen (voor de slacht) en hoorde, dat de reden was, dat ze het voelden aankomen, lustte ik een tijd geen vlees meer.
Tot ik bezweek voor een rookworst.
Anyways, vandaag wat frambozen (diepvries) op en Griekse yoghurt 0% met cornflakes en honing.
Vanavond gehakt met zo'n Japanse mix van AH. Met rijst, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn krielkipjes lopen ook los. En er ontgaat ze echt niks, elk wormpje of torretje wordt opgeschrokt. Maar de eitjes zijn echt vele malen lekkerder dan die uit de winkel. Geen fipronil ei voor mij! :biggrin: en het is ook nog eens gezellig zo'n haantje met zijn harempje.
Alle reacties Link kopieren
Weer thuis van het boodschappen halen. Heb ook twee zakken chips en n plak chocolade mee genomen.zo.n dikke van cote’dor. .
Niet in Duitsland geweest dus maar voor n keertje bij kruidvat gekocht.
Thuis n klein kommetje erwtensoep met n plak roggebrood gegeten.
Denk dat we tegen n uur of zes nog maar n warm kaasbroodje eten. Net vers gekocht.straks even in de grill.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Wat leuk, RockoOla. Hoeveel eitjes heb je dan op een dag? En leggen ze die in een hok ofzo?

Lekkere dingen, allemaal, Chris!
Alle reacties Link kopieren
Zijn jou kippen ook zo tam RockOla?.je kunt ze van alles leren he als je ze roept komen ze aan rennen.😂zomers als we daar buiten zitten is dat natuurlijk hartstikke leuk.
Tis mij nu te koud om naar de kippen te kijken.😅
Ik neem ze ook niet op schoot of laat ze op mijn hoofdzitten zitten.want ze poepen wel gewoon voor het vaderland weg. Vind ik niet zo geslaagd.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Bedankt voor al jullie lieve reacties. Hoop dat ik over een paar dagen weer een beetje eetlust terug heb. Vanavond een broodje gebakken ei gegeten en ga zo een kopje thee drinken.
Thee: gefeliciteerd met je goed bloedwaardes! Dan mag je jezelf inderdaad wel eens een gebakje gunnen!
Rock: wat leuk je eigen krielkip!
Chris: welk boek lees je nu?
CA: smaakte de kroket?
Honing: krootjes zijn inderdaad lekker!

Ik ga zo kijken naar 'De Slimste mens'. Fijne avond gewenst allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 hennetjes en een haantje. Ze hebben een ren met nachthok, maar lopen overdag los in de tuin. De eitjes leggen ze in hun nachthok. Soms leggen ze een tijdje niet, vooral in de koude donkere periodes, naar nu elke dag 2 of 3 eitjes. Ik heb 1 bejaard kipje, die legt heel af en toe, ze is met pensioen :biggrin:
Ik vind het heel gezellige beestjes, vooral in de zomer. Dan zit het hele spul bij ons op de tuinstoelen. Ze zijn heel tam, voor je het weet heb je ze in huis rondtokken...
De eitjes zijn heerlijk, maar al legden ze nooit, dan vond ik het nog leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven