Wat eet je op dit moment deel 19

19-06-2020 14:25 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we al een lange tijd over wat we eten en drinken. Begonnen in telegramstijl, maar inmiddels kletsen de vaste meeschrijvers wat af!

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-18/l ... ges/454685

Iedereen is van harte welkom om mee te komen schrijven :cheer2:
cookielover wijzigde dit bericht op 10-12-2020 00:28
89.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo moe de laatste dagen, heb echt moeite om voor 9 uur wakker te worden :-$ het is ook zo lang donker en ook nog eens nat en koud buiten. Echt weer om een winterslaap te houden! Maar ja, de vuilnis moest naar buiten (was verhuurster vorige keer vergeten :roll:, dus dan doe ik het zelf wel weer om zeker te zijn dat het opgehaald word), de poesjes hebben honger en ik moest de kinderarts nog bellen om een Überweisung te regelen voor zoon voor morgen, dan gaan we weer naar de psycholoog na bijna 1,5 jaar omdat het de vorige keer is afgezegd en ze de nieuwe afspraak extra wat later had gepland dan normaal 'zodat we zeker weten dat de corona voorbij is' niet dus.. maar we moeten toch komen omdat het anders te lang geleden is.
Alle reacties Link kopieren
Kan mij voorstellen dat je dochter n moeilijk begin van de heeft Viva
En Liz ja dat had ik ook gehoopt .ik moet woensdag naar de tandarts .kreeg vanmorgen n mail toegestuurd met n hele lijst vragen .i.v.m Corona .
Ben nog steeds niet gedoucht en in de kleren .ga ik zo wel doen .ik moet nog n paar boodschappen hebben .maar ook zo geen zin in .
Het leven is zo veranderd .en het gaat nog wel even duren .
chrisjoh wijzigde dit bericht op 11-01-2021 16:19
0.49% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook, Liz. Ik slaap ook elke keer door als de wekker gaat om zes uur en word dan heel vaak pas om acht uur weer wakker O_O Nu ga ik dan wat later naar bed en zet de wekker om zeven uur. Dan gewoon even liggen en dan lukt opstaan wel.

Lunch was een warme wrap met kaas en een boterham met honing. Ik ga nu ff thee zetten.
Alle reacties Link kopieren
Lieveke,ik ben ook de hele dag vrij,moest alleen met jongste naar de ortho,ze hebben nieuwe staaldraad en groene stiekjes geplaatst.

Ik heb de voorraadkast nagekeken,er kon toch best wat weg,dat heb ik aan een vrouwtje paar deuren verder gegeven,3 kinderen en voedselbank dus die was er blij mee.
Straks een lijst maken met dingen die wel hard gaan nu.Met de kids zo thuis gaat er een hoop eten meer doorheen :P

Ik vind het wel "fijn" om te lezen dat we het momenteel allemaal wat zwaarder dan normaal hebben,dan kun je je hart luchten omdat je weet dat het toch wel begrepen wordt.

Vanavond maak ik griekse rijst,bonen,salade en bifteki.
Als toetje danio,in de bonus bij appie dus jullie kunnen ook je slag weer slaan. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
De fysio heeft mijn achterste mooi ingetaped dus ik ben hartstikke sexy nu ;-)
Soit, als het maar helpt.. ben het wel zo zat dat dat botoedeem in het heiligbeen nog steeds niet weg is en zoveel pijn geeft! Ook daar viel ik zowat in slaap op de behandeltafel, zo moe ben ik van het niks doen :-$

Fijn dat je de voorraadkast weer hebt opgeruimd coetje en lief dat je aan je buurvrouw dacht. :-)
Chris is het boodschappen doen nog gelukt en viva heeft oudste alsnog haar opdrachten afgemaakt? Lieve was hij jou de visite gezellig vanmorgen en is het poetsen nog gelukt daarna? Cookie bij jou hoop ik dat man zijn sacherijnige bui over is.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat dat intapen ook n beetje steun aan je body geeft .dat het de pijn iets mindert Liz .
Nee geen boodschappen gedaan .doodgewoon geen zin
Zei van middag al tegen mijn man .als de zon gaat schijnen op n mooie winterse dag .gooien we het dak van de auto af en gaan we rijden .dikke jas aan.al zit er wel verwarming in .
Ik wil wel afdwingen dat het snel beter weer wordt en de sneeuwklokjes trek ik ook uit de grond .
Ben er nu zat van .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk komt die fijne winterdag snel, Chris! Zaterdag was het hier heel mooi weer. Koud, maar zo zonnig. Daar knapte ik echt van op.

Wij aten spinaziestamppot met kip. En zo een espresso. Man is volgens mij met het apparaat bezig :P

En het is wel weer goed tussen man en mij, overigens.

Jij hebt dat dus ook Liz, dat je zo moe wordt van het hangen in huis? Daar heb ik ook last van. Zou zo lekker zijn om weer eens echt lekker erop uit te gaan, dan stap je weer zo anders je huis binnen.
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
11-01-2021 14:53
Als toetje danio,in de bonus bij appie dus jullie kunnen ook je slag weer slaan. :rofl:
:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Mocht je met jongste mee naar binnen bij de ortho, Coetje?
Alle reacties Link kopieren
Capucijners spekjes met n paar aardappels.

Straks eens zoeken wat ik wil lezen.kan mij nog steeds slecht concentreren.lees steeds boeken die ik al gelezen hebt, hoef ik niet zo de aandacht bij te horen .
Heb n trilogie gelezen van Gerda van Wageningen .de Haamstede trilogie .beetje ouderwets maar leesbaar.hoef ik niet zo bij na te denken .
Doe ook veel puzzeltjes en woordspelletjes op de iPad .kende iemand die dat altijd al deed.dan dacht ik mens ga lekker de deur uit het terras op o.i.d.nu zit ik zelf zo.
Het kan verkeren .
Fijne avond .😴😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Cookie,nee mocht in de auto wachten 😁

Liz,bij mij hielp tape bij mijn rugpijn me goed,hoop dat het bij jou ook iets doet.

Nu koffie,dan lekker douchen en op tijd naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe doet het me flink pijn, die tape. Kan nog amper zitten.. Geen idee of dat hoort in het begin?

Wij aten een karbonade met aardappels en boontjes met spek en ui en slagroomvla na.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Liz,ik had er geen last van.Heb je kunnen slapen?

Vandaag werk ik thuis en appie komt de boodschappen brengen,hoef ik straks alleen nog mijn bestelling bij de bakker op te halen en kunnen de pubers de kasten weer plunderen :P

Ontbijt koffie en 2 crackers met kaas.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ik heb wel geslapen ja en heb er nu ook minder last van. Maar het schoot me te binnen dat het bij mij wordt gebruikt als lymfetaping, dat is natuurlijk een andere werking/manier dan waar het normaal meestal voor gebruikt wordt.

Ik moet om 11.30 weg, boodschappen doen in NL, zoon oppikken om 12.30 en dan naar Meppen. Zoon eet wat voor hij met me mee gaat en voor mezelf smeer ik wel een bammetje uit de vuist en neem ik een appel mee voor onderweg als lunch.
Vanavond eten we Chili con carte uit de diepvries. Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .met pubers denk je altijd coetje dat je nog wel wat in huis hebt ,en dan is de kast alweer leeg😀

Hoop dat je je geleidelijk aan beter gaat voelen Liz .

Kaas broodje gegeten koffie. Had de kaasbroodje in de aanbieding gekocht en in de vriezer gedaan. Er zijn er in ieder geval nog twee .ik vind die zooooo lekker hé,

Vanavond persconferentie veel verandering zal er niet zijn .de avondklok hoor ik net gaan ze niet instellen .
Fijne dag . :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dat is iig iets Chris,geen avondklok. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik er geen last van heb dat wij die wel hebben en ik dat van veel mensen hoor. Alleen met oud en nieuw was het even prut. Verder niet. Ik bedoel je mag je hond gewoon uitlaten na 21 uur en ook gewoon op straat zijn om van huis naar werk of andersom te gaan. Waarvoor zul je dan nog meer buiten moeten zijn na 21 uur??
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Fijn Cookie dat het beter gaat met je hand.

Liz ik heb het ook dat ik slecht uit bed kan.....

Coetje fijn dat de bij de boodschappen bezorgd worden, hoef je iig niet te sjouwen

Lunch is 2 boterhammen met kaas en reepjes paprika, en een kom tomatensoep
Alle reacties Link kopieren
Nu wel de boodschappen gehaald .Chips n paar grote zakken .👍zo lekker puh.
Paar bakjes gehakt .broodbeleg .en nog wat kleine boodschappen .
Liep ik bij het Kruidvat.had wel n briefje maar kon niks vinden .de de helft niet gekocht .verkeerde oogdruppels .weet ook niet of ik de lenzen vloeistof wel mee genomen heb .heb de tas in de slaapkamer gezet straks even opruimen .

Nu weer zitten en uitrusten ,man ligt en rust uit .daarna ga ik verder met de dingen die ik moet doen .
Nee n avondklok zou ik persoonlijk geen last van hebben Liz .gaan ook savonds zelden weg .toen we nog werkten deden we dat wel.maar heb nu de hele dag de tijd .
Ik vind het ook zo.n gedoe nu bij het Kruidvat .ik heb altijd n stoffen tasje bij me .daar stopte ik mijn inkopen in .en bij de kassa schudde ik het leeg.maar nu is er mandjes plicht .en heb dan de handen zo vol .handtas.mondkapje voel ik ook steeds .en zet ik de leesbril op beslaan de glazen .
Daarom ben ik er ook snel weer uit gegaan .
Denk dat ik nog wel weer de straat op kom .deze week .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Chris,ik vind kruidvat ook geen fijne winkel.Alles staat zo op elkaar gepropt.

Kast is weer gevuld,ik vind het super makkelijk dat de boodschappen bezorgd worden.Heb geen hekel aan boodschappen doen maar nu met corona vind ik dit fijner.

Liz,gelukt met zoon? Wat een onderneming zo.

Ik ben een pan snert aan het maken en er zijn nog kliekjes van gister.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend is dat Chris als je niks kunt vinden in de winkel en ook nog zo loopt te hannessen met dat stomme mandje. Ik herken dat heel erg, kan ook nooit met die dingen overweg.. die frustratie mag je best wegeten met wat Chips van mij ;-)

Coetje nog bedankt voor de tip vwb de danio, Ik zie dat de skyr van arla ook in de bonus is, iemand die al eens op? Hoe smaakt die?

Zoon is weer goed gekeurd, we waren wel achterlijk lang weg door 3 wegopbrekingen, gelukkig wist ik dat en ben ik dus ruim op tijd vertrokken. Normaal is het 45 Minuten rijden nu een half uur langer. :-? Zoon was de kluts kwijt en vertrouwde er niks van, de weg erheen was hem ja onbekend, mama veranderde ineens in een onbekende vrouw met ding voor de mond toen we het gebouw ingingen en de dokter kwam hem ook al niet bekend voor met het mondkapje op dus hij vertikte het om haar spreekkamer in te gaan, altijd fijn :roll: uiteindelijk ben ik alleen met de dokter de spreekkamer ingegaan en bleef zoon op de gang achter, dat was hem toch ook wat te gortig zo alleen in een onbekende gang dus toen kwam hij me toch maar achterna uiteindelijk, waarna hij zonder verdere problemen naast me ging zitten en bleef zitten.
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen zijn niet gelukt, omdat ik er dus achter kwam dat we langer onderweg zouden zijn en dus geen tijd meer voor om het alleen te doen. Morgen ochtend gaat zoon naar therapie dus dan doe ik dan de boodschappen wel.
Het zou heel fijn zijn als de boodschappen ook hier bezorgd zouden kunnen worden maar helaas, dat zit er niet in dus dan houdt het op..
Alle reacties Link kopieren
Dat ze vanuit Nederland uit niet bezorgd kunnen worden begrijp ik nog wel.maar bezorgt geen enkele Duitse supermarkt Liz . Kun je ook niet online bestellen en betalen .zodat het klaar staat en je het alleen maar af hoeft te halen ?
Doen hier zelfs de kledingzaken .ik hoorde dat je bij bepaalde modezaken online besteld betaald . En dan ga je naar de winkel je jurk of bloesje is ingepakt en het wordt je aangereikt 😀hoorde wel dat ze daar ook n stokje voor willen steken .
Er was n eigenaresse van n modezaak uit Oldenzaal bij O.P.1. gisteravond .ik zag het vanmiddag .ze had niks te klagen ze had vanmorgen in Amsterdam n voorraad winterjassen opgehaald .(nsoort teddy jassen) ze vertelde ik ben ze al kwijt .
Ik verbaas mij er dan wel over dat zij ze wel ergens .(ik denk zelf aan het Fashion Center .). kan kopen .ze had n filmpje opgenomen doen ze tegenwoordig allemaal .en bam verkocht .
Je moet natuurlijk die ideeën wel hebben .en iedereen staat natuurlijk vrij om dat ook te doen . Ik weet alleen niet of het allemaal wel mag .maar dat is niet mijn probleem .
Als ik n bedrijf had zou ik ook iets zoeken om op de een of andere manier geld binnen te krijgen .
Stelen mag ook niet . :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Sorry Liz ik moet daar ook n beetje om lachen dat je zoon het vertikt om die spreek kamer binnen te gaan.
En dat ie zo raar tegen mondkapje aan keek .dapper ventje .hij dacht natuurlijk je bekijkt het maar .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoeveel varianten van de griep er nog komen .als het zo doorgaat komen we komend voorjaar en zomer ook de straat niet meer op.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook bang voor chris, ik las dat Merkel het ook al heeft over nog 10 weken lockdown voor we het het gewenste resultaat hebben :-?
Dat hoop ik toch niet..
Ik heb hier niet 1 winkel kunnen ontdekken die bezorgd helaas.. dat krijg je in een dorp waar 3 man en een paardekop woont ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven