Wat eet je op zaterdagavond?
donderdag 8 oktober 2009 om 14:45
Hoi,
Ik heb dit forum nu helemaal ontdekt en ben er blij mee . Tips voor hapjes op een verjaardag heb ik al gehad maar hoe doen jullie dat als je eens een keer een zaterdag (of zondag of vrijdag of donderdag) alleen met je vriendje/vriendinnetje op de bank zit. Alleen maar een zak chips, of niets of maak je dan ook wel eens uitgebreid hapjes?
Ik heb dit forum nu helemaal ontdekt en ben er blij mee . Tips voor hapjes op een verjaardag heb ik al gehad maar hoe doen jullie dat als je eens een keer een zaterdag (of zondag of vrijdag of donderdag) alleen met je vriendje/vriendinnetje op de bank zit. Alleen maar een zak chips, of niets of maak je dan ook wel eens uitgebreid hapjes?

donderdag 8 oktober 2009 om 14:48
Wij koken heel vaak uitgebreid op zaterdagavond als we alleen thuis zijn. Bijvoorbeeld afgelopen zaterdagavond: zalm en paling met toast en creme fraiche met bieslook. Daarna een lekker bouillonnetje. En als hoofdgerecht een heerlijke coq au vin. Hmmmmmm. En nog lekker ijs met mango daarna. Dus op de bank met een zak chips vind ik echt zonder van mijn zaterdagavond, dat begrijp je.

donderdag 8 oktober 2009 om 14:55
Oh wat heerlijk om dan zo lekker te eten, wij eten vaak patat en dan wat later maar dat vind ik eigenlijk ook zonde, lig je daar een beetje te boeren voor de tv en een lekker flesje wijn trek je dan ook niet open voor een frikandel.
Ohhhh...Franse kaasjes en pistoletjes mmmm....daar past nou prima ook een wijntje bij. Lekker met noten en druiven erbij ook en vooral hoe meer zo'n kaasje stinkt hoe beter!!
Of stokbrood met tapenade (tomaat) en gorgonzola
Ohhhh...Franse kaasjes en pistoletjes mmmm....daar past nou prima ook een wijntje bij. Lekker met noten en druiven erbij ook en vooral hoe meer zo'n kaasje stinkt hoe beter!!
Of stokbrood met tapenade (tomaat) en gorgonzola
donderdag 8 oktober 2009 om 14:56
quote:mamalief schreef op 08 oktober 2009 @ 14:52:
Ik denk dat TO bedoelt 's avonds bij een film ofzo, niet het avond eten.
Toch?Ja beide eigenlijk, wij eten dus vaak geen hapjes meer omdat we dan wat later patat eten maar eigenlijk vind ik daar niets aan en kan ik die calorieën ook wel beter besteden.
Ik denk dat TO bedoelt 's avonds bij een film ofzo, niet het avond eten.
Toch?Ja beide eigenlijk, wij eten dus vaak geen hapjes meer omdat we dan wat later patat eten maar eigenlijk vind ik daar niets aan en kan ik die calorieën ook wel beter besteden.
donderdag 8 oktober 2009 om 14:58
Het verschilt, ik ga niet voor ons 2-en uitgebreid hapjes staan maken. Soms koken we heel makkelijk als we daarna nog plannen hebben, maar soms ook omdat we lui zijn.
En soms krijg ik de kolder in mijn kop en staan we de hele dag in de keuken samen. Dan is het van zoet tot hartig, alles wat we maar lekker vinden om te maken
En soms krijg ik de kolder in mijn kop en staan we de hele dag in de keuken samen. Dan is het van zoet tot hartig, alles wat we maar lekker vinden om te maken
"ik ben het, Barbabelladingdong"

donderdag 8 oktober 2009 om 15:12
Op zaterdag kan alles. Op zondag ook. Soms een uitgebreide tapastafel, soms heel simpel. Dan weer een 5 gangendiner, dan weer patat. Zelf gemaakte soep is ook zo'n weekend ding. Om 3 uur 's iddags de drank op tafel en dan de rest van de avond kantelen met wat kaasjes, brood en olijven ook
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

donderdag 8 oktober 2009 om 15:22
Zaterdagavond eten wij meestal een broodmaaltijd, maar met allemaal lekkere dingen. Of ik bak viskoekjes, of ik haal een lekker harinkie. 's avonds heb ik dan eigelijk altijd wel wat in huis voor op een toastje. Ook als we met z'n tweeën zijn. als er vrienden komen eten dan maak ik allemaal hapjes/tapas en vloeit de drank rijkelijk. Soms hebben we allemaal lekkere liflafjes in huis en dan maken we om beurten wat lekkers. Degene die in de kamer zit roept dan: "niet met lege handen uit de keuken terugkomen" of "alles wat je maakt, ook voor mij". Zondag varieert van iets halen of lekker koken.

donderdag 8 oktober 2009 om 15:43
Wat wij vaak in het weekend doen is een hapjes avond!! Dat is zoo gesjellig
Hoe dat eruit ziet?
Gordijnen dicht, (veel) kaarsjes aan, joggingbroek en slobbertrui aan, en lekker op de bank hangen met evt. een goeie film of gewoon lekker kletsen bij een leuke cd. En op tafel staat -behalve veel wijn- (kan varieren uiteraard) :
- bladerdeeghapjes gevuld met bijv. geitenkaas/honing/pijnpitjes of feta/tonijn of garnalen of....
- gevulde wraps in stukjes
- stokbrood met verschillende kaasjes, tapenade, salades, etc.
- kruidenboterstokbrood (en dan dippen in een mengsel van creme fraiche en chilisaus, mmmmmm)
- kleine gehaktballetjes met satesaus of tzatziki o.i.d.
- peppadews gevuld met roomkaas
Nou ja, jullie snappen het, allerlei (zelfgemaakte) tapas, en dan lekker uurenlang happen... heerlijk én romantisch!
Als je er niet teveel tijd in wilt steken kan je er ook bitterballen, of kant-en-klare oosterse hapjes ofzo bij doen.
Hoe dat eruit ziet?
Gordijnen dicht, (veel) kaarsjes aan, joggingbroek en slobbertrui aan, en lekker op de bank hangen met evt. een goeie film of gewoon lekker kletsen bij een leuke cd. En op tafel staat -behalve veel wijn- (kan varieren uiteraard) :
- bladerdeeghapjes gevuld met bijv. geitenkaas/honing/pijnpitjes of feta/tonijn of garnalen of....
- kruidenboterstokbrood (en dan dippen in een mengsel van creme fraiche en chilisaus, mmmmmm)
Nou ja, jullie snappen het, allerlei (zelfgemaakte) tapas, en dan lekker uurenlang happen... heerlijk én romantisch!
Als je er niet teveel tijd in wilt steken kan je er ook bitterballen, of kant-en-klare oosterse hapjes ofzo bij doen.
donderdag 8 oktober 2009 om 19:51
quote:Nammma schreef op 08 oktober 2009 @ 15:46:
Ik woon alleen en kook minstens 5 x per week (gezond). Maar omdat ik vaak teveel maak, vries ik dat is en dan kan ik op zaterdag iets gezonds uit de vriezer halen, opwarmen en klaar!Als je alleen maar schrijft dat het heel gezond is dan komt het heel sober over bij mij terwijl het natuurlijk superlekker kan zijn, kan je een voorbeeld noemen?
Ik woon alleen en kook minstens 5 x per week (gezond). Maar omdat ik vaak teveel maak, vries ik dat is en dan kan ik op zaterdag iets gezonds uit de vriezer halen, opwarmen en klaar!Als je alleen maar schrijft dat het heel gezond is dan komt het heel sober over bij mij terwijl het natuurlijk superlekker kan zijn, kan je een voorbeeld noemen?
donderdag 8 oktober 2009 om 19:53
quote:Marriss schreef op 08 oktober 2009 @ 15:43:
Hoe dat eruit ziet?
Oohhhh...heeeerlijk!! Ik snap die joggingbroek ook .
Het is idd ook een soort van quality time, ook al kijken wij ook vaak een film ofzo, gewoon lekker weekend vieren. Ik denk dat ik een combi ga proberen met de Franse kaas en jouw ideeën.
Hoe dat eruit ziet?
Oohhhh...heeeerlijk!! Ik snap die joggingbroek ook .
Het is idd ook een soort van quality time, ook al kijken wij ook vaak een film ofzo, gewoon lekker weekend vieren. Ik denk dat ik een combi ga proberen met de Franse kaas en jouw ideeën.
vrijdag 9 oktober 2009 om 12:09
ik lees jullie hapjes en het klinkt meer of jullie iedere zaterdag avond een verjaardag hebben zo uitgebreid al die hapjes.
op za. avond pakken we als we daar zin/trek in hebben popcorn uit de magnetron, een chippie of een blokje kaas/worst
of gewoon wat crackers met lekkers erop.
voor mijn vriend en mij hoeft dat luxe niet zo
op za. avond pakken we als we daar zin/trek in hebben popcorn uit de magnetron, een chippie of een blokje kaas/worst
voor mijn vriend en mij hoeft dat luxe niet zo
vrijdag 9 oktober 2009 om 12:16
Smiddags lekker naar de markt, de toko en de souk etc. en dan allerlei soorten smeersels, olijven, brood en andere hapjes halen, en dan alles uitstallen lekker voor de tv, wijntje erbij...mmm!
Morgen gaan we trouwens een hapjes-buffet maken met alleen maar dingen die we niet kennen en nog nooit gehad hebben.
Gaan we smiddags boodschappen doen in allerlei winkeltjes en gewoon alles inladen waarvan we denken: "He? wat is dat nou weer??"
Ben benieuwd;-)
Morgen gaan we trouwens een hapjes-buffet maken met alleen maar dingen die we niet kennen en nog nooit gehad hebben.
Gaan we smiddags boodschappen doen in allerlei winkeltjes en gewoon alles inladen waarvan we denken: "He? wat is dat nou weer??"
Ben benieuwd;-)
vrijdag 9 oktober 2009 om 12:20
Zaterdag is hier (soms) een gewone werkdag voor vriend, dus eten we meestal net als elke andere dag.
De zondag zet ik vaak in de loop van de middag een stokbroodje op tafel met wat kaasjes en smeersels. Dat vul ik dan geleidelijk aan met gehaktballetjes en andere kleine hapjes en zo zitten we dan uren met een glaasje wijn (nu voor mij een watertje natuurlijk ) op de bank. Heerlijk!
De zondag zet ik vaak in de loop van de middag een stokbroodje op tafel met wat kaasjes en smeersels. Dat vul ik dan geleidelijk aan met gehaktballetjes en andere kleine hapjes en zo zitten we dan uren met een glaasje wijn (nu voor mij een watertje natuurlijk ) op de bank. Heerlijk!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
vrijdag 9 oktober 2009 om 12:41
Wij gaan uit dus helemaal easy! Maar de vrijdag wel uitgebreid en dan met of zonder vrienden een borreltje en het lekkere gemakseten. Vanavond mexicaans, dus enchilladas en fajitas met alles d'r op en d'r aan.
Bij mij in buurt hebben ze zo'n fantastische winkel waar ze tapas, brood, botertjes en toetjes verkopen. Das natuurlijk ook heul handig, gezellig en heel lekker! Flesje erbij en je hebt een goed begin van het weekend!
Bij mij in buurt hebben ze zo'n fantastische winkel waar ze tapas, brood, botertjes en toetjes verkopen. Das natuurlijk ook heul handig, gezellig en heel lekker! Flesje erbij en je hebt een goed begin van het weekend!
zaterdag 10 oktober 2009 om 14:30
quote:Yalara schreef op 09 oktober 2009 @ 12:09:
ik lees jullie hapjes en het klinkt meer of jullie iedere zaterdag avond een verjaardag hebben zo uitgebreid al die hapjes.
voor mijn vriend en mij hoeft dat luxe niet zoJij noemt het crackers en een ander toastjes maar zo luxe is het toch niet vergeleken met wat jij eet?
voor mijn vriend en mij hoeft dat luxe niet zoJij noemt het crackers en een ander toastjes maar zo luxe is het toch niet vergeleken met wat jij eet?
zaterdag 10 oktober 2009 om 14:32
En ik denk dat de meesten tapas ook i.p.v. het avondeten eten en dan wat later, dat doen wij tenminste. Maar vanavond wordt het toch patat, niet heel fantastisch....wel lekker praktisch. Ben van plan om volgende week als we niets hebben zo'n hapjesavond in te voeren net als Mariss! Lijkt me heerlijk!