Wat eet jij op dit moment? Deel 15.

25-01-2018 23:10 3004 berichten
Hier praten we weer verder over ons eten en zoveel meer...
Iedereen is welkom om mee te schrijven!
Deel 14 is hier te vinden. eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-14/l ... ges/390370

Afbeelding
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 23:20
46.28% gewijzigd
Fijn een geslaagde dag Chrisjoh en lekker soep! Al moet ik er met deze temperaturen echt niet aan denken ;-D
Hier ook geen tuin of balkon. Een balkon zou ik fijn hebben gevonden en heb me er lang druk om gemaakt maar inmiddels vind ik het helemaal prima zo.

Coetje klinkt als een leuke dag met lekker eten!

Hier weer Cops op groot scherm alleen moest even de andere kant op kijken want volgens mij waren ze in Florida en er werd gebeld voor een animal complaint. De buurtbewoners hadden in een tuin namelijk een naar wat ze dachten een gigantische python aangetroffen maar het bleek een boa te zijn. En ik ben daar erg bang voor :$

Het dier werd in een vuilniszak gedaan, voorzichtig in verband met risico op stikken. Daarna kwam er iemand met een kattenreismandje en is het dier daarin afgevoerd.

Verder leg ik net pas na een dik half uur de telefoon neer, heb heerlijk uitgebreid met oma gebeld. Ik wilde per se bellen want vandaag is een speciale dag. Vandaag 58 jaar geleden lag oma namelijk voor de tweede keer in het kraambed en is mijn lieve moeder geboren :heart:

En we hebben erg fijn gepraat, gekletst en gelachen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je lieve mams!

Ben lekker allerlei muziekjes aan het draaien onder het genot van een hapje en drankje.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je moeder D.W.en wat fijn dat je zo afgevallen bent.👍
Ik loop ook niet graag met iets aan zonder mouwen, als je wat ouder wordt krijg je van die kipfiletjes als je dan naar iemand zwaait zwaait dat zo lekker mee.
Maar daar heb jij toch nog geen last van D.W.?
En ik heb n groot litteken aan de zijkant van mijn pols.vind ik foeilelijk.ben n keer in glas gevallen. Dus hou het liefst alles bedekt. Vandaag ook n jurkje aangehad . met die blauwe knieën. 🤷‍♀️Is zo.n heerlijk luchtig jurkje ik dacht kan mij het schelen.bovenarmen wel bedekt..
coetje jij ook n gezellige dag gehad. Wat is het leven toch n stuk fijner met dit mooie weer.
Jammer dat jij dat niet vind D.W. Je gaat dus niet gezeklig met je ouders naar het strand. Maar daar en tegen geniet jij weer als wij balen.
Fijne avond. Alles komt goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt n wijze moeder D,W. dat verhaal over de uitvaart even terug gelezen. Zo ontzettend belangrijk .
Had wel gelezen dat het nummer van Rammstein belangrijk voor je was.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.Onbijt.wit bolletje met osseworst en de andere helft met walnotenkaas.
Plak roggebrood met belegen kaas. Twee koffie.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
DW: Alsnog gefeliciteerd met je moeder! Doet je wasmachine het alweer?
Chris: ik heb een hekel aan voebal, dus geen idee wie Zlatan met de moeilijke achternaam is. Heb maar even gegoogeld. :$ Bijzonder huis heb je, als ik het zo lees. Ik vind het wel leuk klinken hoor!

Gisteren heb ik ik dit boek gekocht Afbeelding
Lijkt me een leuk boek, met haalbare recepten (zowel qua mijn kookkunsten als niet eerst tien verschillende winkels af moeten lopen voor de ingrediënten).
Thee: durf nu mijn tomatenplanten niet meer buiten te zetten, met de duiven van de onderbuurman. Straks vernielen ze die planten ook...
Gisteren met een vriendin naar Deventer geweest; hebben het Speelgoedmuseum bezocht. Leuk hoor; jeugdsentiment (zagen dingen waar we bij opa's en oma's vroeger mee speelden).
Fijne dag allemaal gewenst!
Ik heb geen tijd om alles te lezen, maar zag dat het wel gezellig is.

Soep met dit weer is juist lekker en goed.
Je zweet slechte stoffen uit en houdt via zoutinname vocht vast.
ALS je gezond bent tenminste.
Het is net zoiets als yakult. Dat schijnt ook alleen maar gezond te zijn als je gezonde darmen hebt.

Geniet van de zon.
Ik heb al een warme maaltijd genomen, maar zonder zware kost. :sun:
Ik heb zoveel beweging gehad dat het wel verantwoord is om voldoende te eten.

Ik ga straks elders eten. Het is een verrassing. Misschien BBQ.
Beetje vlees is niet erg, maar zo weinig mogelijk ongezonde smaakmakers.

EDIT: Ik las hier iets over soep. Als ik onwel wordt door het weer dan helpt een kopje bouillon meestal wel om op te knappen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ontbijt waren 2 crackers met kaas en een gekookt eitje.Koffie erbij.

Tv,lijkt me een lekker boek!
Je huis/huizen klinkt heel leuk, Chris. En handig, twee containers! Is beneden een winkel?
Als je een goed recept vindt, hoor ik het graag, TV.
Ik eet nu een banaan en drink Spa rood.
Toch lukt verder afvallen niet, terwijl ik minder eet. Wel fijn voor jou, Dark!

Pumps, gezellig etentje gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Misschien meer sporten/bewegen Jejoue?

TV: klinkt als een leuke dag!

Ik ben nu onderweg naar hobby-middag. Normaal is dat op dinsdagavond, maar nu doen we een zondagmiddag om alles eens goed door te nemen. We hebben twee ruimtes, en gaan van de ene ruimte de focus-ruimte maken en van de ander de chill/gezelligheidsruimte maken. Mijn idee, en iedereen vond het een goed plan. Dus heb ik nu een tas vol eten bij me zodat we de nodige snacks hebben.
Alle reacties Link kopieren
Was vroeger onze zaak jejoue en tijdschrift. tis ons eigendom en ik wil wel graag verkopen en n mooi appartement .maar dan moet ik alleen.😂en aangezien wij nog wel met elkaar uithouden doe ik dat nog maar niet.

Ik had het over soep pumps .ik lust altijd soep.

Deventer erg mooie stad .kom ik regelmatig.mooie oude panden.mooie winkels en terrassen.
Vandaag gaan we maar niet weg.heb hier alles openstaan.was in de droger. alle zomerkleding hangt bij elkaar. Al zal er de komende week wel n vest of n jasje overmoeten.
Ja die Zlatan tijdschrift . Heb ik ooit n documentaire over gezien .en hij is zo ontzettend fout en gek en van zich zelf overtuigd.maar als ik dat gezicht zie met die lach vind ik m zo leuk. mijn man roept mij altijd als hij op T,V .is .je vriend is er weer zegt ie dan. 😀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dark, wat supertof dat je broek past die eeuwen niet heeft gepast. Echt blij voor je. Wasmachine is wat minder maar misschien blijft ie het wel doen nu.
Cela, ik wens je een fijne hobbymiddag toe en geniet ook van de lekkere dingen. Neem aan dat anderen ook wel iets meenemen.
Chris ik zou echt niet zonder balkon kunnen, écht niet. Ik vind het al jammer dat ik geen tuin heb maar wel een okay-balkon. 's Ochtends zon aan de galerijkant en sinds 1,5 jaar ga ik daar dan gewoon zitten zo pak ik wat meer daglicht op. Al heb ik de daglichtlamp nog wel aan als ik achter de naaimachine zit. Mijn balkon is niet heel praktsich, 1,20 x 8 meter dus ondiep maar heb er heerlijke middag/avondzon.
Coetje, moet ik toch ooit eens eten zo'n frietje stoofvlees.
Ik kreeg onlangs een bakje aiolie en dat is echt knoflook met een hoofdletter K. Eergister maakte ik pindasaus en had geen zin om knoflook fijn te snijden dus daarvan er een schep doorgedaan. Was heerlijk. Gister een bos munt gekocht en wat fijngesneden en gemend met Griekse yoghurt en dat weer gemengd met de knoflooksaus. Was ook lekker. Dus gisteravond wat blokjes varkenshaas gebakken, pita erbij plus de beide sauzen. Toetje een slaatje van peer, sinaasappel en banaan. Later op de avond nog 2 beschuiten met fruitspread.
Ontbijt 2 meergranenboterhammen met een beetje hagelslag en pieker me suf wat ik vanavond zal eten. Misschien macaroni dan kan daar het laatste beetje pindasaus bij. Klinkt bizar maar doe ik vaker als ik wat saus over heb. En dan sukadevlees uit de vriezer halen om morgen klaar te maken. Ja, dat lijkt me een goed idee.
Nu eerst verder met mijn superwijde zwarte broek en hopelijk vanaf 15.30 weer balkonweer.
Alle reacties Link kopieren
late lunch: 2 volkorenbth met gebakken ei/ontbijtspek
Alle reacties Link kopieren
stuk koude heel rijpe heerlijke galiameloen
Afbeelding

Zoals laatst gevraagd: een foto voor jullie; vandaag gemaakt. Bewust met scherpte op de magnoliabloem en met die vage achtergrond. Trottoir is niet echt mooi om naar te kijken. ;)
De betere foto's deel ik liever niet hier in verband met herkenbaarheid (staan nl. op fotosite) en feit dat iedereen ze dan van internet kan plukken. Mochten de vaste schrijvers in dit topic de link naar mijn fotosite willen hebben, kan dat via pb hoor.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 17:03
81.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mooi TV!!!
Lees zo even bij; moet nog even wat dingen uit de auto halen en planten potten.
Pumps: leuk je hier weer te zien. Hoe was je verrassingsetentje? Wat is het geworden?
CA: hoe was je hobby-middag?
Chris: vandaar die bijzondere woning; leuk hoor! Zou wat zijn als je je man zou verlaten voor een appartement. :rofl: Als ik ene Zlatan op tv zie, zal ik eens blijven kijken. ;)
Thee: Bedankt! Ik herken me helemaal in wat jij over tuin/balkon schrijft. Je hebt met 8m breedte wel een ruim balkon; wat fijn! Begrijp wel dat je het jammer vindt dat balkon niet dieper is. Die van mij is een stuk kleiner, maar ook een fijn balkon hoor, met alle vogels en (moestuin)planten.
Aïoli is zo lekker.
Een superwijde zwarte lange broek. Klinkt mooi. Is hij al wijd vanaf de taille of alleen bij de pijpen? Heb een grijze lange broek met wijde pijpen. Die is leuk, maar ik draag hem nooit.
Sowieso heb ik veel nauwelijks gedragen kleding in de kast. Gisteren een zwart kokerrokje gekocht, met horizontaal 'gouden' streepjes. Tot de knie (7,20 €). Vond hem heel leuk.
Mooie foto, TV! Ongelooflijk.
Ik at vanavond een paar kaiserbrötchen, want die waren overgebleven. Met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nog van het lekkere weer genoten,stuk gefietst en daarna nog wat huishouden gedaan.

Avondeten waren kliekjes,spaghetti,bami en wat aardappels en groenten uit de oven.
Is de koelkast weer leeg dus morgen wel boodschappen doen.

Het heeft hier net flink ge-onweert en nu schijnt de zon weer.
Ik heb geen grote tuin,6x6 ongeveer maar daar ben ik wel heel blij mee!
Heb bramen,rode besjes,aardbeien en tomaatjes in de zomer uit eigen tuin.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige foto t.v. .ik zou die link naar je foto.s wel willen. Maar als je bang bent voor te veel herkenbaarheid .doe het maar niet.

Met Zlatan samen in n appartementje..lijkt mij ook wel wat.😂maar denk dat Zlatan dat niet wil..maar hij is echt leuk.

Wijde broeken staan mij wel mooi.omdat ik best wel lange benen heb.maar zelf vind ik het alleen mooi met echte hakken. hoog en dun.

Vanmiddag bij broer en s hoonzus geweest. We konden zo aan schuiven bij de barbeque.heb n speklapje en n worstje gegeten.en n paar koele witte wijntjes.§
Het begon licht te onweren te regenen. tegen 18 uur.en zijn we naar huis gegaan. .was erg gezellig.
Fijne avond.
Alles komt goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hobby-middag was leuk! Na afloop zijn we nog wat gaan eten: hamburgers. Ik had een burger met rund, mozzarella, pesto en gegrilde paprika.

Nu ontbijt: een breaker, sap en kruidenthee.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

CA,fijn dat de hobbymiddag leuk was en je burger klinkt ook lekker!

Thee,nog verder gekomen met je broek?

Jejoue, eet je niet te weinig? Dan komt je lijf in spaarstand en val je ook niet af.

Ik ga zo werken,verder slaapt iedereen nog want die hebben allemaal 2 weken vakantie.
Ontbijt 2 crackers met kaas en een gekookt eitje,voor de lunch heb ik griekse yoghurt met een paar aardbeien.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ontbijt broodje met kaas en katenspek.
Twee koffie.
Heerlijk geslapen.nu aan het rommelen in huis.en het is inderdaad n stuk frisser geworden. Jammer maar helaas.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Leuke hobbymiddag heb je gehad, CA.
Idd, onder die wijde broek staan hakken het leukst. Daarom draag ik hem bijna nooit.
Heb net een bagel met kaas/eitje op.
Vanavond macaroni met prei, ricotta en kaas.
Nee, ik eet zeker niet te weinig. Denk overigens eigenlijk niet dat je van weinig eten aankomt.
Sporten is geen optie, daar heb ik helemaal geen zin in.
We zien wel. Geduld...

Heb zeker interesse in je foto's, TV.
Maar begrijp het als je het privé wil houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven