Wat eet jij op dit moment? Deel 15.

25-01-2018 23:10 3004 berichten
Hier praten we weer verder over ons eten en zoveel meer...
Iedereen is welkom om mee te schrijven!
Deel 14 is hier te vinden. eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-14/l ... ges/390370

Afbeelding
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 23:20
46.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tv,dan zeg ik ja.
Snap dat jullie ook begaan zijn met haar en ze vind het vast niet erg dat ik dit beantwoord.

Chris,hij is 69.Te jong dus..
Auto's zijn hier ook vriend zijn ding,ik rijd er alleen maar in :P
Dat is inderdaad veel te jong Coetje.
Bedankt voor de Thee-update Coetje.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!!!

Ah! Wat fijn dat het geslaagd is met Thee! Bedankt Coetje voor je update!

69 dat is jong idd! En snap heel goed dat hij zelf nog niet wil gaan, daar is hij ook veel te jong voor. Heel moeilijk!

Tijdschrift, hoe is het nu met je astma, minder nu het meer bewolkt is?

Ik kan straks tussen 12.30 en 13.00 bellen naar de HA. Goede nieuws i ben nu niet duizelig opgestaan!! Heb gisteren goed gegeten. ik eet appelstroop dat is toch goed voor ijzeraanmaak? Ik eet het op bruin brood.

Goed gisterenavond heb ik dit gegeten: een kipfilet die ik in kleine blokjes heb geknipt en gebakken in roomboter. Daarbij had ik rijst met een klont boter erdoor (alles voor de extra calorietjes) en ik had er worteltjes gekookt met zout en suiker bij, ook met roomboter mijn aderen zijn nog steeds goed toe gangbaar hoor ;)

Nu ontbijt: 3 boterhammen met roomboter, ik doe met een pakje een halve week! O_O :proud: 1 met appelstroop, 1 met 48+ kaas en 1 met plakjes mozzarella en de rest van de bol eet ik los op. Beker thee met suiker. Over een uurtje gaat er nog een appel in, maar eerst ff dit laten zakken :)

Ben nog een klein beetje slaperig :yawnee: dus ga zo maar eens even de beentjes strekken!

Ik wens iedereen een fijne(werk)dag toe! :bye:
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Goed bericht van Thee, begrijp ik ?

Zware hoofdpijn en schrijf later verder.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Sterkte met de hoofdpijn Zenzeo.Dat het maar snel wegtrekt.

Hb,ja appelstroop is goed,rood vlees ook en je hebt ook roosvicee ferro.
Ik ga duimen voor je!

Ik ga werken vandaag,boodschappen doen en naar schoonvader.Als ik dan vanavond nog puf heb wil ik nog gaan zwemmen.
Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ontbijt .twee sneetjes brood,belegen kaas.en kruidenkaas.
Een koffie.

Oh coetje wat n jonge man nog je schoonvader. Moeilijk toch .maar jij bent wel n lieve schoondochter lijkt mij zo.

Zenzeo.sterkte .vervelende rotpijn .heb er de laatste jaren weinig last meer van gelukkig.

Ja appelstroop.is gezond en lekker.smaakt ook lekker op n pannekoek.
Kijk vanmiddag even of je de uitslag hier neergezet hebt.

Gezellige dag.allen :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen opgestaan en mijn ochtendritueel wat ik hier al eerder omschreef deels ondergaan met dien verstande dat ik om 07:15 uur al het huis verliet op weg naar een afspraak die om 08:00 uur alweer was afgelopen.

Vervolgens, omdat elke Koffie-zaak die altijd dweept met de slogan dat zij er toe doen op 'Koffie' gebied om 08:15 uur nog niet open waren, richting het Hilton hotel getogen om daar mijn eerste espresso van de dag i.c.m. een plak cake te nuttigen en eventjes snel op de mobiel binnengekomen berichten door te nemen. Vervolgens om 08:45 uur, omdat het dinsdagmorgen is, koers gezet naar de Markt en daar bij mijn favoriete visboer 2 harinkjes en een lekkerbek weggewerkt die heerlijk smaakten om vervolgens de supermarkt aan te doen die intussen ook open was en daar flink in te kopen voor de komende 2 weken. Om 10:00 uur was ik weer thuis met alle boodschappen en werden de voorraadkasten en ijskasten weer volgestouwd met drank en voedsel voor de komende tijd. Daarna besloot ik mij eventjes op te frissen alvorens weer naar buiten te gaan en de dag op mijn manier in te vullen zoals nu met een heerlijk glas vers geperste sinassappelsap.
Alle reacties Link kopieren
Goh,ga je nu toch ook je dagelijkse beslommeringen opschrijven Iwdr?

Ik ben bij schoonvader,huisarts komt zo want dit is onmenselijk,man ligt langzaam aan te stikken.

Chris,lief wat je zegt!! Ik houd heel veel van mijn schoonvader,wij hebben een heel speciale band.Hij heeft me net gevraagd of ik hem na zijn dood wil verzorgen enz.Heel moeilijk maar ik zal het vol liefde doen!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Coetje!! Ik wens jullie heel veel kracht toe! Hoop dat de Ha wat voor hem kan betekenen!
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Coetje sterkte. heel zwaar nu voor jullie.❤️

Toen mijn zusje overleden is.heb ik haar opgemaakt.had ik beloofd.vond het heel fijn om te doen, ze zag er ook mooi uit .❤️

H.B jij weet nog niks?

Ben hier bezig geweest vanmorgen. zet nu voetbal op T.V.😃. En doe wat kleine klusjes tussendoor.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Zo. Ben er weer. Net op tijd thuis om een pakje van Zalando aan te nemen. Hij was toevallig laat!

Moet je schoonpapa het bed houden of kan hij nog wat rondscharrelen?

Honingbloesem, als appelstroop rijk aan ijzer is, is dat toegevoegd.
He bevat weinig ijzer van nature, maar omdat het vroeger in ijzeren ketels gekookt werd, werd het ijzerrijk.
Nu is het productieproces anders, dus geen ijzer meer. Sommige fabrikanten voegen het toe.

IWDR: LOL!
Alle reacties Link kopieren
Stoofvlees met wortelen en champignons. En aardappels.
Alle reacties Link kopieren
coetje wil jij de groeten doen aan thee.en een goed herstel wensen.

Verse bietjes met speklapjes en aardappels. smaakte lekker.
Fijne avond meisjes. Alles komt goed. :zzz: :zzz:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Gedaan Chris.Ze zal zich vast snel melden.

Avondeten,ik heb gekookt bij schoonouders want ben telkens zo laat thuis,aardappels,brocolli,witlof uit de oven en een schnitzel.
Alle reacties Link kopieren
Nu een haring :yum:
Coetje: heel veel sterkte! :hug:
HB: hoe is het nu met je HB? IJzerrijk zijn ook bijvoorbeeld rosbief, lever(worst) spinazie, roggebrood en andijvie. Roosvicee Ferro (wat Coetje al zegt) bevat veel ijzer, maar is weer niet verstandig om in combinatie met melk(producten) te gebruiken omdat dat de opname van ijzer in het lichaam bemoeilijkt. Ben je verzekerd voor zorg diëtiste? Anders zou je misschien daar een gericht eetadvies kunnen krijgen.
Wat attent dat je nog naar mijn astma vraagt nu het niet zo lekker met jezelf gaat. Gelukkig gaat het qua astma beter nu de temperatuur wat verminderde. Vandaag zal weer een wat zwaardere dag worden (28 graden voorspeld), maar komt vast ook goed (en anders doe ik wat rustiger aan).
Chris: wat mooi en knap dat je dat voor je zus hebt gedaan.
Zenzeo: mooi om je ijzeruitleg bij appelstroop te lezen. Nooit geweten dat het daardoor ontstond.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 07:31
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Tv,dank je voor de knuffel.En fijn dat je Hb van die goede tips geeft.

Chris,wat mooi dat je dat bij je zusje hebt gedaan.. :heart:

Ik ga zo die slikfoto laten maken en verder ben ik vrij dus even thuis wat huishouden en vanmiddag naar schoonvader.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Nou ik heb nog geen uitslag! Ik ben gisteren naar de Ha gegaan omdat optie 5 het niet deed terwijl ik half 1 moest bellen. Dus dan maar erheen gelopen. Nou het was al een chaos, assistent zat daar zelf met migraine had nog geen boterham op en de pc's waren vastgelopen, ik had serieus met haar te doen :there: Dus ik zei bel mij later zelf ff terug dan heb je geen stress. Nou ze belde een uurtje later en vertelde mij dat de uitslag nog niet binnen was. Nou eigenlijk goed nieuws want als het echt super laag is dan gaat het zoals het vorige keer was met spoed naar het ZH. Dus vandaag moet ik even terug bellen. Dus ik weet net zoveel als jullie. Vanmiddag dus meer?

Dank jullie wel voor het mee denken van het voedsel.

Zenzeo, mijn appelstroop geeft wel ijzer aan in de voedingslijst maar niet in de ingrediënten lijst dus het zal niet toegevoegd zijn maar van nature erin zitten maar zal dna geen zoden aan de dijk zetten? Nouja.. het is wel lekker :lol:

Tijdschrift, Klopt vandaag zou het de warmste dag zijn, en natuurlijk ik sta nog rechtop en het gaat niet alleen om mij, ben begaan met iedereen hier. Wie weet dat het toch vandaag voor je meevalt? Anders extra pufje doen? Atrovent werkt hier fijn en voor dagelijkse routine Seretide die paarse, Atrovent werkt wel pas na half uurtje maar de bijwerkingen zijn minder dan van berodual en Ventolin dat laatse mag ik niet mijn :heart: slaat daar van op hol :hihi: succes voor vandaag! Diëtiste heb ik niet gehad, omdat ze niet weten hoe het komt, en ik eet heel goed maar mijn HB word dus sneller afgebroken dan aangemaakt maar de oorzaak.... :nooo: ze weten het nog niet. Dus ik ben blij als mijn internist afspraak is. Kijken wat er uitkomt. Maar super bedankt voor je voedingstips! Ik ga roggebrood halen dat is lekker met rozenbotteljam en roomboter ;)

Chris bietjes jum! speklapjes :nope: gruwel hahaahaa.

Coetje hoe is het afgelopen met de HA??? En wil je Thee van mij ook de groetjes doen alsjeblieft?

Goed eten gisteren: Ik heb een salade gemaakt van: Komkommer, radijsjes, rauwe witlof en cherrytomaatjes. Aangemaakt met olijfolie mayonaise, tomatenketsjup en peper en zout. Daarbij pasta met olijfolie, zeezout en een hele bol mozzarella doorheen in stukjes! Nou alles op hé! En geloof mij dat is minstens voor 2 personen!! Maar dat is dus de hoeveelheid die ik eet! Maar ik blijf koppeltjes kunnen duiken in een TL-buis.

Nu: 3 boterhammen met extra roomboter, bleef een klein klontje over in het vlootje en dacht maak maar op kan ik hem afwassen, maar ik vind het heerlijk hoor veel boter! 1 met appelstroop, 1 met 48+ jonge kaas en 1 met aardbeienjam. plakje ontbijtkoek met roomboter en een beker thee met suiker. Straks nog een appel maar ff dit laten zakken.

Gek, maar hier schijnt helemaal geen :sun: het is helemaal bewolkt en dit zou wel de beste dag van de week worden, dat zei mijn vriend, nou als hij ongelijk heeft dan :hamer:

Een fijne (werk)dag allemaal!! :bye:
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Morgen. Nu een koffie i.c.m. een cognacje en glas leidingwater alvorens wij onze weg vervolgen.Volgens het KNMI wordt het weer komende uren beter. We zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik had dat vroeger gehoord van die appelstroop. Maar als ik nu de voedingswaarde bekijk van de diverse soorten valt het me op, dat er toch vrij veel ijzer in zit, van de suikerbiet.
Zo zie je maar...
Verschilt wel behoorlijk per merk.

Anyways. Ben nog aan de koffie (zonder cognac) en eet wat kersen.
Vanavond tweede helft stoofvlees.

Hier ook nog bewolkt!

Ben benieuwd hoe het met Thee gaat..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Koppeltje duiken in n T.L buis :rofl: had ik nodig even lachen.

Appelstroop is bij mij altijd tijdelijk.kan ik wekenlang eten.en dan ineens niet meer.tot ik er n keer weer aan begin.ik vind altijd n pas geopende pot of blikje het lekkerst.

Vanmorgen n Italiaanse bol.met Boursin.en boerenmetworst.
En koffie.

Heb niet zo heel veel verstand van voedingswaarde etc.weet alleen dat ik op moet passen niet te veel te eten.😅 en voor bepaalde dingen allergisch ben.en dat uit zich bij mij.door enorme jeuk in keel en oren. Bepaalde fruitsoorten en noten .
Pufjes ken ik gelukkig ook alleen maar van horen zeggen.
maar andere medicijnen slik ik genoeg..
verder wens ik iedereen n fijne dag.

En benieuwd naar wat H.B aan de weet komt.

coetje kun je alles nog aan ?

En T,V . Het weer is hier nog lang niet wat ze beloofd hebben.dus als het bij jou ook zo is. heb jij n gelukje .

En hoop dat zenzeo hoofdpijn vrij is .

Ben je moeder niet iwrd.maar alcohol op de vroege morgen? maar ja wie ben ik.

Gezellige dag allen. :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wat rustig hier.
Ik krijg volgende week donderdag de uitslag,verwacht niks geks want kan nog steeds gewoon slikken :P

Chris,jij vroeg of ik het nog aankon,heb vandaag thuiszorg geregeld voor schoonvader om te wassen e.d.
En morgen werk ik alleen de ochtend en blijf s'middags thuis om even bij te tanken.Vrijdag werk ik ook alleen de ochtend,krijg een soort van zorgverlof(voordeel als je baas ook een vriend is)

Ik heb chili con carne en spaghetti gemaakt,natuurlijk veel te veel maar dat is lekker makkelijk voor morgen.
Toen belde er een vriendin dat ze langskwam met een tasje chinees en voor mij een loempia.Die was heerlijk.

Nu een Irisch Coffee,gewoon omdat ik die verdient heb :P
Alle reacties Link kopieren
Fijn coetje dat je het zo kunt regelen op je werk. En de zorg voor je schoonvader.zal nu het werk van de thuiszorg worden.in gesprek met zijn huisarts kun je dat soort zaken aangeven he. En ook waar je terecht kunt voor hulp.vooral al het werkelijk op het laatst aan gaat.kunnen ze ook n bed regelen .n po stoel .het zijn natuurlijk geen leuke dingen en voor je schoonvader al helemaal niet.maar als het niet meer kan. kan het niet meer..er zijn best veel mogelijk heden om het leven voor de patiënt en ook de verzorgers.iets te verlichten.

Ben vanmiddag in de stad wezen shoppen.heb n paar terrassen mee gepakt. Was fijn en het was een prachtige dag.vanmorgen eerst niet.maar rond het middaguur ging het helemaal de goeie kant op.kan ik zo van genieten.n middagje alleen rondzwerven in de stad.en dan ook nog met zulk prachtig weer.
Gezellige voortzetting.Alles komt goed :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Chris dat je zo'n leuke middag hebt gehad.Dat doet een mens goed!

Bed staat al 2 jaar in de huiskamer,po-stoel en rolstoel e.d heb ik vorige week al geregeld.Weet gelukkig,eigenlijk helaas,wel waar ik dat allemaal kan regelen.
Heb volgende week een gesprek met gemeente over huishoudelijke hulp,sowieso voor schoonmoeder straks.Is altijd lastig in die gemeente omdat boerderij voor deel nederland en deel belgie staat.

Heb net nog een lekkere haring gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Ik heb het even druk ik moet over half uur de deur uit.

Iig de uitslag was oké, niet goed maar hij is niet gedaald dus is een goed teken. de duizeligheid weten ze niet dat word bij de internist uitgevogeld.
Dan weten jullie het.

Ik kom later terug.

Een fijne (Werk)dag allemaal! :bye:
''Geen woorden maar daden''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven