Wat eten we vandaag vegetarisch - II

12-12-2020 18:56 1030 berichten
En ineens was deel 1 al vol! Bij mijn weten is er nog geen deel 2, dus bij deze!

Uit de OP van deel 1: ‘vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten.’

Het oude topic: Wat eten we vandaag vegetarisch

Smakelijk iedereen! :-9
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 13-12-2020 22:25
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Salade met knoflookkaas, gekookte eieren, groene asperges, paprika en tomaat met een dressing van sinaasappel en yoghurt.

Vanavond heel wat anders: witte kool met een, nog uit te kiezen, vleesvervanger.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Oh, happy new topic! Was 'm even kwijt!

Gisteren aten we spaghetti met zelfgemaakte pesto, courgette, broccoli, sperzieboontjes en rucola. Extra pijnboompitjes en parmezaan ots. Heerlijk als altijd.

Vandaag kook ik Indiaas. Biryani, peshwari naan, raita en kachumbar. Heb al zin om te gaan koken!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Pasta met groente uit de oven.
(Rode biet, aardappel, paprika, champignon, courgette)
Een Bulgaars potje met Turks brood. Je vult een potje met wat boter, dan laagjes feta en tomaat (2 ongeveer) en wat chilivlokken, evt knoflook en gemalen peper, tot het bijna vol is. Afsluiten met een stukje boter. Deksel erop, in koude oven voor 20 minuten op 220 graden. Dan eruit, ei erboven breken en zonder deksel nog 10 minuten. En dan soppen met het brood :)

Ik maak mijn versie soms met Violife, soms met edelgistvlokken, soms met tofu. En kala namak voor de eismaak.
Alle reacties Link kopieren
Gegrilde groenten met pittig gemarineerde vegan kipstuckjes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Gisteren zelfgemaakte pizza.
Vandaag iets met flespompoen.
Geen zin in maar moet op..
Wel lekker, flespompoen! Wat wordt het? Ik zou van het weekend iets met flespompoen, ui, spinazie, pasta, tomatensaus en feta maken (ooit gefotografeerd uit een kookboek of supermarktblad denk ik) maar onverwacht werd er een eindejaarsgroentenpakket op het werk van vriend gebracht en hij is altijd de enige die het wel wil hebben. Gelukkig stond ik nog maar op het punt om boodschappen te doen dus in kon nog alles omgooien. Ik ga dat recept met pompoen dus op tweede kerstdag maken.

Vanavond simpel, zilvervliesrijst met wokgroenten van de Appie en sojastukjes in satésaus a la mora.
Spaanse tortilla met een bijgerecht van spinazie, knoflook, rozijnen en pijnboompitten.
Alle reacties Link kopieren
dat klinkt erg lekker rosalind!

Ik eet witlof met gekookt ei en kaas uit de oven. Zin in, zin in.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik wilde gisteren gaan eten en kwam erachter dat de chinese kool nog veel verder heen was dan de flespompoen. Dus ipv pompoen werd het chinese kool, rijst, sojasaus, verse gember enz. Smaakte goed!
Ook lekker toch?

Vandaag maak ik weer een stukje van het groentepakket op: aardappels met bloemkool, kaaassaus en een vegan burger en vlees burger.
Gisteren moest het snel gaan. Man kookte pasta met veel knoflook, erwtjes, cashews.
Groentepakket-koken, alweer. Witlof-preisoep voor in de vriezer, Jamies kippenpastei met kipstuckjes, spruitjes, ui, wortel en champignons voor morgen (alleen bladerdeeg er nog overheen en in de oven) en een halve spitskool, wat ui, champignons, twee paprika’s met sambal, ketjap, pindakaas en wat kookvocht van de (volkoren) mienoedels die ik erbij kookte. Vriend heeft dit keer wel het meeste gedaan, ik heb alleen wat geholpen en afgewassen.
Van de Italiaan: salade met rucola, buffala, zongedroogde tomaat en walnoten. En een pizza met spinazie en ricotta.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten vandaag zelfgemaakte tagliatelle met pompoensaus, was echt heerlijk! De ene helft van de pompoen in blokjes geroosterd in een marinade van olijfolie, rozemarijn, tijm, salie, knoflook en chilipeper. Die aangezet met een uitje en gepureerd met wat room en parmezaan voor de saus. De andere geroosterde blokjes door de saus geroerd. Erbij een crunch van hazelnoten. Als bijgerecht een spinazie salade met geitenkaas. Jummie!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
courgette/paprika/aubergine schotel met kaas uit de oven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wraps gevuld met groente uit de oven en tahin.
(Flespompoen, paprika, rode biet, aardappel)
Spaghetti a la norma (aubergine-tomatensaus).
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic dus was het ff kwijt. Ik at de afgelopen dagen:

- Gnocci met gebakken spruitjes in room en speckreepjes en noten en parmezaan https://chickslovefood.com/recept/gnocc ... spruitjes/

- Flespompoensoep pakket van de Appie. Ik had de pompoen niet geschild en dat ging dit keer niet goed (oude pompoen?) dus vlezige stukjes. En ik vond het recept te zoet met een zoete appel en sinaasappel erin. Niet voor herhaling vatbaar.

- Gestoofde prei in een rouxsausje met paprika en tomaat en nootjes voor de bite en gebakken aardappelen uit de oven met paprika poeder.

- Vanavond courgette, knoflook, uitje bakken. slokje roomsaus, feta en in koekenpan geroosterde zonnebloempitten erover en spagetti erbij koken.
luxaflex wijzigde dit bericht op 23-12-2020 13:35
0.21% gewijzigd
Gister pastasaus uit de vriezer en vanavond tosti’s met de nieuwe vegan ham van de AH (en violife) en pindasaus :monkey:
Er komt een vriendin eten en we doen kersterig. :yes:
Avocado erwten puree met pistachenoten
Aubergine en mango met chinese noodles en dressing
Komkommer met rode ui, gember, sesamolie, azijn
Mascarpone frambozen toetje
Vandaag simpel restjes en turks brood belegd als pizza.

Morgen:
Granaatappel, rijst, walnoten, feta, olijven
Hete tomaatjes, koude yoghurt
Beide recepten van Ottolenghi.
Vanavond gegourmet. Morgen restjes en een salade.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond kaasfondue maar dan lekker makkelijk en mager met slankie smeerkaas. was lekker!

morgen gourmetten heb oa de boerenkool-pastinaak burgers van de lidl. Ben er 5 maal naar toe gegaan ervoor en de aanhouder wint. (op rustige tijden dus kon gerust)
Erg benieuwd!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven