Wat eten we vandaag vegetarisch - II

12-12-2020 18:56 1030 berichten
En ineens was deel 1 al vol! Bij mijn weten is er nog geen deel 2, dus bij deze!

Uit de OP van deel 1: ‘vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten.’

Het oude topic: Wat eten we vandaag vegetarisch

Smakelijk iedereen! :-9
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 13-12-2020 22:25
0.21% gewijzigd
Rosalind schreef:
02-01-2021 17:09
Ik had eindelijk weer eens goed vega-gehakt gevonden dus wij eten taco´s.
Ook kocht ik spliterwten! Gele maar ach. Normaal gesproken zijn die hier niet te krijgen.
Heeft iemand een goed recept voor vega-erwtensoep?
Ik gebruik altijd het recept van de Groene Meisjes, maar varieer wel al eens qua ingrediënten.

Gele erwten gebruikte ik trouwens in bijv. khoresh gheimeh, zie dit non-vega(n) recept als voorbeeld. Je kan er kipstuckjes of sojabrokken in doen als vervanging: https://persianmama.com/khoresh-gheymeh ... -pea-stew/
PiNuts14 schreef:
02-01-2021 18:49
Ik gebruik altijd het recept van de Groene Meisjes, maar varieer wel al eens qua ingrediënten.

Gele erwten gebruikte ik trouwens in bijv. khoresh gheimeh, zie dit non-vega(n) recept als voorbeeld. Je kan er kipstuckjes of sojabrokken in doen als vervanging: https://persianmama.com/khoresh-gheymeh ... -pea-stew/
Dit ziet er lekker uit! Eens kijken of ik aan alle ingrediënten kan komen.
En de Groene meisjes, goed idee. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Gevulde paprika met vega gehakt, rode peper, ui, tomaat, crème fraishe en geraspte kaas.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Mac & cheese met pompoensaus naar recept van HelloFresh met als extra toevoeging champignons (https://www.hellofresh.nl/recipes/mac-c ... 2f4849b6e6).
Alle reacties Link kopieren
Hotdogs! Met vega knakworsten en hotdogbroodjes. Met zelfgemaakte frieten en wortel die op moet.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hier staat sticky rice met broccoli en pompoen in de oven.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Curry
Alle reacties Link kopieren
Wij aten ook curry, thaise rode curry met ui, paprika en bamboescheuten. Lui curry pasta uit een potje gebruikt, dat doe ik normaal nooit maar het was best lekker!

Erbij jasmijn rijst, maar dat had ik niet meer in huis dus ik heb de rijst gekookt in water met een paar zakjes jasmijnthee, werkte prima!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Vanavond gekookte wortels met doperwten en vissticks van quorn en aardappelschijfjes uit de oven. Heerlijk!
Pompoenlasagne
Alle reacties Link kopieren
Wij aten lekker shakshuka met aubergine, feta en peterselie. En met zelfgemaakte pitas.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Totaal geen zin om te koken hier, dus volkoren macaroni met courgette, wortel, half blik tomaten, pesto en geraspte kaas.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Libanees platbrood met pesto, sjalot, champignons, mozzarella en rucola.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Volkoren noodles met vegetarisch gehakt gewokt met ui, paprika, champignons, spitskool, gember, sambal, ketjap en geroosterde broccoli met sesamolie uit de oven.
Alle reacties Link kopieren
Ribollita.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Vandaag liet ik de kinderen koken. Het werd pasta met tomaat-groentensaus en Ikea groentenballetjes.
Alle reacties Link kopieren
Juanita1987 schreef:
04-01-2021 20:24
Volkoren noodles met vegetarisch gehakt gewokt met ui, paprika, champignons, spitskool, gember, sambal, ketjap en geroosterde broccoli met sesamolie uit de oven.

Dit doet me denken aan jaren geleden, toen iemand lyrisch was over een aziatisch gerecht waar ze gehakt in deed. Veel forummers begrepen er niks van, ik ook niet, maar stom als ik was probeerde ik het na te maken. Het was niet te vreten ;)
Such fun!1
Aardappelsalade
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-01-2021 22:46
Dit doet me denken aan jaren geleden, toen iemand lyrisch was over een aziatisch gerecht waar ze gehakt in deed. Veel forummers begrepen er niks van, ik ook niet, maar stom als ik was probeerde ik het na te maken. Het was niet te vreten ;)
Dit was lekker hoor! Ik doe ook wel vaker vegetarisch gehakt door noodles o.i.d.
Ik heb nog geen gehakt door een Aziatisch gerecht gedaan, en denk niet dat ik dat snel zou doen. Lijkt me gewoon niet zo lekker.

Vanavond maken we pompoenrisotto met geitenkaas of prosociano en edelgistvlokken.
Alle reacties Link kopieren
Juanita1987 schreef:
05-01-2021 12:01
Dit was lekker hoor! Ik doe ook wel vaker vegetarisch gehakt door noodles o.i.d.

Dat vinden wij niet gek, dat vinden wij bijzonder :proud:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Gisteren:
thaise roerbakgroenten met kokosmelk en curry met noten

Vandaag:
rode kool met appel en vega gehaktbal

Morgen:
we mogen weer. gekookte eieren in pittige tomatensaus
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Aardappel-bloemkool ovenschotel met Linda McCartney worstjes.
Alle reacties Link kopieren
Tosti avocado - spinazie - pesto - mozzarella - geitenkaas
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
05-01-2021 19:26
Aardappel-bloemkool ovenschotel met Linda McCartney worstjes.

Deze zag ik laatst ergens in een vriesvak liggen. Zijn die een beetje te nassen?
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven