Wat eten we vandaag vegetarisch - II

12-12-2020 18:56 1030 berichten
En ineens was deel 1 al vol! Bij mijn weten is er nog geen deel 2, dus bij deze!

Uit de OP van deel 1: ‘vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten.’

Het oude topic: Wat eten we vandaag vegetarisch

Smakelijk iedereen! :-9
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 13-12-2020 22:25
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier De groentjes uit Madrid, een recept van Rudolph van Veen. Met courgette, paprika, amandelen, tomaten, manchego, beetje rijst en eroverheen een gebakken eitje.
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-01-2021 20:43
Deze zag ik laatst ergens in een vriesvak liggen. Zijn die een beetje te nassen?
Wij vinden ze erg lekker!
MarindaH schreef:
05-01-2021 20:46
Hier De groentjes uit Madrid, een recept van Rudolph van Veen. Met courgette, paprika, amandelen, tomaten, manchego, beetje rijst en eroverheen een gebakken eitje.
Wat een grappige naam, klinkt lekker! Ik kan het recept niet zo snel vinden. Heb je een linkje?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
05-01-2021 20:48
Wat een grappige naam, klinkt lekker! Ik kan het recept niet zo snel vinden. Heb je een linkje?

Staat op FoodFirst, daar moet je een abonnement voor hebben voor zover ik weet helaas.

Eigenlijk komt het erop neer dat je je kliekjes lekker opbakt en daar een ei overheen drapeert ;)
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-01-2021 20:53
Staat op FoodFirst, daar moet je een abonnement voor hebben voor zover ik weet helaas.

Eigenlijk komt het erop neer dat je je kliekjes lekker opbakt en daar een ei overheen drapeert ;)
Oh jammer. Maar dat lukt me dus ook wel zonder recept. Dus groenten, wat rijst, machego en dan een gebakken ei?
Ga ik proberen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
05-01-2021 21:03
Oh jammer. Maar dat lukt me dus ook wel zonder recept. Dus groenten, wat rijst, machego en dan een gebakken ei?
Ga ik proberen.

Ja, klein beetje rijst (echt maar heel weinig, want je vult je voornamelijk met de groenten) met wat kurkuma koken. Groenten (met ui en knoflook) in de pan 5 minuten bakken. Beetje tomatenpuree meebakken. 50 ml water erin, aan de kook brengen. Dan manchego (of andere kaas) in blokjes erbij, peper, zout, met deksel erop 5 minuten stoven. En uiteindelijk gebakken eitjes eroverheen leggen.
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-01-2021 22:22
Ja, klein beetje rijst (echt maar heel weinig, want je vult je voornamelijk met de groenten) met wat kurkuma koken. Groenten (met ui en knoflook) in de pan 5 minuten bakken. Beetje tomatenpuree meebakken. 50 ml water erin, aan de kook brengen. Dan manchego (of andere kaas) in blokjes erbij, peper, zout, met deksel erop 5 minuten stoven. En uiteindelijk gebakken eitjes eroverheen leggen.
Dankjewel!
Ik maak vanavond pad thai, maar wel lui met voorgesneden wokgroenten die 1+1 zijn in de Appie deze week :biggrin:
Vegan burgers (wederom Linda McCartney, ik kocht even flink in ;-D ) van de bbq, met sla, gegrilde ui, paprika en courgette en zoete aardappelfriet. Met truffelmayo :heart:
Alle reacties Link kopieren
Pizza met hummus, harissa, vegagehakt, tabouleh en Turkse yoghurt.
Tjezus, wat vals
Sushi besteld na een lange dag :heart:
Thaise groene curry met quorn stukjes, roerbakgroenten, woknoodles en verse koriander,
Alle reacties Link kopieren
Gister gewokte groenten met geroosterde kikkererwten uit de oven. Met kleine portie rijst.

Vanavond zelfgemaakte burgers op basis van wortel en kikkererwten in een broodje, met paprikasalsa omdat de paprika van de AH-bestelling beurs is en op moet :wtf:
Such fun!1
Pastasalade
Gegrilde groenten (paprika, ui, champignons, wortel, venkel, pastinaak & voor vriend met een restje geitenkaas).
Bami met vega-rendang.
Alle reacties Link kopieren
Witlofsalade met walnoten, appel, mandarijn en een dressing van yoghurt, citroensap, mosterd en wat frietsaus.
Was lekker maar zelfs voor mij niet vullend genoeg.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik denk vanavond spruitjes, asiatische saus met rijst
Zelfgemaakte pita, nu al zin in terwijl we pas over 11-12 uur gaan eten :rofl:
Alle reacties Link kopieren
gisteren: vegetarische lasagne.
vandaag: enchaniladas met mangochutney en avocado
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
08-01-2021 08:38
Zelfgemaakte pita, nu al zin in terwijl we pas over 11-12 uur gaan eten :rofl:
Haha heerlijk toch heb je wat om naar uit te kijken!

@
Vanavond een ovenschotel met paprika, courgette, ui en aubergine met kaas, ei en kookroom.
Morgen nog eens de witlofsalade maar ik denk dat ik er wel een broodje bij eet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
PiNuts14 schreef:
08-01-2021 08:38
Zelfgemaakte pita, nu al zin in terwijl we pas over 11-12 uur gaan eten :rofl:
Haha, dat heb ik ook wel eens.
Nog geen idee wat wij vandaag eten. We zijn op pad dus waarschijnlijk ergens iets afhalen.
Morgen lasagne bolognese met linzen.
Het werden diepvriespizza´s.
Gelukkig heb ik nog wortel en pompoen voor een compensatiesoepje vanavond ;-D
Alle reacties Link kopieren
Simpel, snel en lekker vandaag: volkorenwraps met Italiaanse roerbakgroente, champignons, vegetarische kipstukjes, kaas, sriracha.
Paddenstoelenlasagne met een heleboel kaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven