Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Ik doe niet aan kunsten. "Keep it simple" is hier het motto.

Vanavond omelet met champignons, tomaat, komkommer en gekookte aardappelen op 't menu.
Pompoensoep met een kleine salade van wat er nog in de koelkast ligt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Vandaag heel erg simpel krieltjes met een uitgebreide salade...
every journey starts with a single step
https://www.hellofresh.nl/recipes/lasag ... -YpJXsbuBE Dit is het vanavond, met nog wat verse spinazie erdoor. Staat nu in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten niet standaard vegetarisch, maar ik plan wel heel bewust 2 a 3 keer per week vegetarische gerechten. Ik vind iedere dag vlees niet nodig dus ik mis het niet.

Vandaag toevallig weer vegetarisch, namelijk romige Paddenstoelenrisotto. Dinsdag ook vegetarisch, zelfgemaakte tomatensoep met naanbrood en kruidenboter. Lekkerrrr. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
06-10-2019 15:48
Chili con carne, vanwege de peulvruchten en vegetarische gordon blue en wat aardappel puree.
CON carne? En wat is gordon blue ?
Spaghetti alla norma, recept van Jamie Oliver.
Linzen-kokosdahl van de Groene meisjes.
Veggie Chili met zoete aardappel van Jamie Oliver.
Bami met ei en satésaus.
Couscous met feta en falafel.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond pannenkoeken, lekker met appel, banaan, of kaas. En mijn favoriet, met ui, champignons en een rode paprika.
Deze week ook pompoensoep of tomatensoep met quesedilla's.
Andere favorieten:
Quiche met champignons, ui en rode paprika.
In de zomer vaak aardappelsalade of pastasalade.
Stamppot rauwe andijvie met cashewnootjes.
Chachouka met rijst.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond warme wraps met gebakken rooktofu (EkoPlaza), groenten, kerrie, hummus en Violife vegan strooikaas (AH)
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag spaghetti bolognese met linzen (https://dagelijksekost.een.be/gerechten ... met-linzen

Ideaal comfort food op een regenachtige zondag.
Alle reacties Link kopieren
Overigens eet ik al 27 jaar geen vlees meer en heel weinig vis. Ik maak ook vega stampotten.

Pasta pesto is hier ook altijd een succes. Met een tomaat-uien saus. Of pasta met sperziebonen en pesto.

Chili sin carne in allerlei varianten. Taco’s en burrito’s met mexicaanse groentemengsels met bonen of vega gehakt.

Allerlei hartige taarten, heerlijke barbecue. Lukt allemaal meer dan prima vegetarisch.
Had geen zin om te koken vandaag, dus gemengde groente (voorgesneden) met een pot kerriesaus erdoor, en gebakken tofu, over spaghetti (beetje rare combo, maar ik had geen trek in rijst)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag pompoen-kokos bietensoep. Morgen weer, want grote pan. Met knapperig brood en boter erbij en een glas rode wijn.
Alle reacties Link kopieren
Volg!
Gister vega groene curry met brood (turks, geen naan helaas), vandaag courgettesoep met de rest van het brood, ailoli, tapenade (left over van feestje van gisteren).
Wij zijn niet vega maar eten wel vaak vega.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
06-10-2019 18:21
Vandaag pompoen-kokos bietensoep. Morgen weer, want grote pan. Met knapperig brood en boter erbij en een glas rode wijn.
Wat een bijzondere combinatie, pompoen met biet en dat in de soep.
Scrambled tofu. Dit is namaak-roerei.

https://ikbenirisniet.nl/2017/06/15/scr ... ala-namak/

Op 'Ik ben Iris niet' staan sowieso leuke, lekkere, makkelijke vegetarische en veganistische recepten. Variërend van 'zuurkoolpizza voor luie mensen' tot 'Halloumi-Portobelloburger'.


Oh, en kijk ook eens bij De Groene Meisjes voor lekkere recepten.
Er was een vegetarische burger-topic op het VIVA-forum, maar die kan ik niet meer vinden.

Heeft iemand 'm nog in zijn favorieten staan?

Want een zelfgemaakte vegetarische burger op een broodje in het weekend is heul erg yummy.
eten/het-zelfgemaakte-vegetarische-burg ... ges/431441
Fantastisch! Het zelfgemaakte vegetarische burger-topic.

Yummy.

Dank je wel, Poppy.
Alle reacties Link kopieren
Staat ook in dat topic, maar op yellow lemon tree (inmiddels een dode site helaas) staan ook veel vegetarische burgerrecepten. Die met bieten is heerlijk. Met alles erbij aan toppings.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Mevrouw75 schreef:
06-10-2019 17:04
Ja dat is lekker.

Voor een winterse dag als deze maak ik nog weleens linzensoep zoals erwtensoep. Eigenlijk gewoon linzen met een erwtensoep groentepakketje en bouillon. Supersimpel, maar mijn schoonzus heeft weleens het recept gevraagd, dus ik ga er vanuit dat niet alleen ik het lekker vind.

Of een stevige minestronesoep. Ik hou van dikke gevulde soepen.
Hoe je dat precies maakt zou ik ook graag willen weten!
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
06-10-2019 19:34
Hoe je dat precies maakt zou ik ook graag willen weten!
Nou ja, zoals er staat: Eigenlijk gewoon linzen met een erwtensoep groentepakketje en bouillon.

Of welke instructie wil je graag meer horen?

De schoonzus is Engelse, dus ik heb even de groenten opgenoemd. Knolselderij moet erin. Absoluut knolselderij. En dan de rest van erwtensoepgroenten.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee dit topic :-)

Zelf jaren vegetarisch gegeten, inmiddels 2 a 3x pw vlees of vis. Maar ik wordt nog steeds blij van vegetarische gerechten.

gisteren: pasta met tomatensaus, gegrilde courgette & aubergine en mozzarella
Vandaag: orek arek (indonesch gerecht van spitskool en ei) met rijst

Ik ga hier eens even wat gerechten bij elkaar sprokkelen voor komende week.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond stond op het menu:

Verse bladerdeeg met plakjes biet, ricotta kaas, lima bonen en rode ui. Gerookte paprikakruiden erop en knoflookpoeder.
20 min in de oven op 180 graden. Er even uit halen en dan gehakte nootjes toevoegen en kleine stukjes verse vijg. Nog ff 5 minuten in de oven en aanvallen maar.

Leuk topic! In het menu topic posten ook opvallend veel mensen die vega eten ook een leuke om inspiratie op te doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Moondancer schreef:
06-10-2019 21:11
Goed idee dit topic :-)

Zelf jaren vegetarisch gegeten, inmiddels 2 a 3x pw vlees of vis. Maar ik wordt nog steeds blij van vegetarische gerechten.
Mag ik vragen wat jouw redenen zijn geweest om weer soms vlees te gaan eten?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven