Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Gepofte knolselderij uit de oven met de champignon risotto van gister.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Bladora maar in echte Mousaka gaan wel aardappelen. Ik sla ze op!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag rijke boerenkoolstamppot met gebakken champignons en vega linzenburger van de AH.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R524002
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
08-10-2019 00:40
Wil ik je best geven hoor, maar dat is wel heel veel getyp :). De meeste recepten kun je terugvinden via google! Als je zoekt in het Engels krijg je vaak betere recepten.
Was meer bedoeld als 'mmm klinkt goed' :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vanavond denk ik witlofsalade uit de oven en ik wil er rösti bij eten. Dat heb ik nog nooit gemaakt maar het lijkt niet moeilijk.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier boerenkool stamppot met Vega jus en een oosterse schijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vanavond linguine met spinazie en een citroen roomsaus. Met veel parmezaan :lol:
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
09-10-2019 13:34
Ik maak vanavond denk ik witlofsalade uit de oven en ik wil er rösti bij eten. Dat heb ik nog nooit gemaakt maar het lijkt niet moeilijk.
Hoe maak je witlofsalade uit de oven?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vanavond veg. madras curry, dahl en flatbread.
Wij eten vanavond patat met falafel en sperziebonen/bieten.
Wij eten vanavond (Spaanse) tortilla met een salade.
Alle reacties Link kopieren
Eiercurry met sperziebonen

Fruit ui en knoflooksnippers. Roer kerrie erdoor. Voeg dan gekookte sperziebonen en uitgelekte tomatenblokjes toe. Snijd 4 gekookte eieren elk in vier partjes en roer ze voorzichtig door de groente mengsel. Strooi verse peterselie er over. Lekker met rijst.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
08-10-2019 00:22
De Moussaka is soort van mijn eigen recept, maar voor de halloumi taco's hoef ik gelukkig niet zoveel te typen, want daar gebruik ik het volgende recept voor:

https://cookieandkate.com/vegetarian-ha ... os-recipe/

Met pico de gallo in plaats van ananas salsa ook heerlijk trouwens!
Deze vind ik ook heerlijk, was van de zomer een van mijn favorieten. Nu het weer wat guurder is eet ik deze taco’s met linzen en geroosterde bloemkool graag:
https://cookieandkate.com/roasted-cauli ... til-tacos/
Alle reacties Link kopieren
worst met preistoemp
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
09-10-2019 19:11
worst met preistoemp
Lekker vegetarisch 🤨 en dus lekker off topic
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
09-10-2019 20:44
Lekker vegetarisch 🤨 en dus lekker off topic
En dat kan geen vega-worst zijn?


Hier vandaag rijst met een grote wok vol ui, wortel, peulen, courgette, paprika (rood en geel), champignons, soja-scheuten en quorn-blokjes
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
09-10-2019 16:32
Hoe maak je witlofsalade uit de oven?
Witlof in grove stukken mengen met een grof gesneden ui, een beetje olie, de rasp van een sinaasappel, een flinke snuf rozemarijn en zout en peper.
Twintig minuten in de oven op 200 graden en dan mengen met de sinaaappelstukjes en het sap dat erbij loskwam, een beetje olijfolie, gare puy-linzen en gare snijbonen.

Die bonen had je, als je geen gare bonen in de koelkast had gehad, ook mee kunnen doen in de oven.
In het oorspronkelijke recept gingen er geen snijbonen in maar asperges, en ook nog radijsjes en waterkers aan het einde.

Komt uit een heel tof boek:
Afbeelding
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Geroosterde bloemkool en paprika uit de oven met rozemarijn, rösti en paddestoelen.
Aardappelwedges uit de oven (zelf geschild) wortelsalade met rozijnen en hardgekookte eieren.
Soep van geroosterde bloemkool en knolselderij, naanbrood met verse tzatziki en komkommer en een caprese salade.
Pastasalade van fusilli met o.a. bleekselderij, komkommer, rode ui, augurk en feta, daarbij Turks brood.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag spruitjesstamppot met appel en kerrie. Was erg lekker!

https://www.okokorecepten.nl/recept/gro ... pel-kerrie
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond rijst met komijnzaad, overgebleven madras curry van gisteren en een salade van ijsberg, koriander, mango, cashew en yogurt. Net terug van werk en partner en kind komen zo terug van sport. Dus mezelf er makkelijk vanaf gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond aten wij 'mijn' vegetarische moussaka. Was weer heerlijk!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Eergisteren Chili sin carne
Gisteren pasta met vegetarische bolognese saus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven