Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
05-12-2018 19:54
Ik at hetzelfde als Jaja, maar dan zonder de soep. :proud:
:-D

Lichte groentesoep aangezien we chocoletters e.d hadden.🍜
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kiprollade, appelmoes, snijboontjes, gekookte krieltjes.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag bruinebonensoep gemaakt.
voor vanavond ben ik de risotto met spinazie en citroen aan het maken nav het recept wat een tijdje terug hier stond. Als het net zo lekker smaakt als dat het ruikt....Met gegrilde kippenpoten erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een eter en maakte ook risotto. Met witlof, groene kool en kardemom. De kardemom was een beetje een exotische inval maar was erg lekker. Scholfiletjes erbij gebakken en een groentelade-salade gemaakt van winterpostelein en geroosterde bloemkool/wortel/koolrabi. Toe nog een stukje van Nigella’s manderijn-amandeltaart, ik zit weer in mijn jaarlijkse bak-frenzy tbv een high tea voor een opdrachtgever.
Ik vind dat ik risotto eindelijk onder de knie heb. Heb nu 3x achter elkaar risotto gemaakt waar ik 100% tevreden over was qua gaarheid en structuur, hoera ;-D
Hoera voor jou Moosey!

Ik maak vanavond bibimbap.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Teig! Wat doe je er allemaal in, heb je een recept?
Ik ga straks naar de film , een servicebioscoop, en man moet zo het halve land door om iets op te halen. We eten dan als we thuis zijn, als ik tijdens de film niet te veel eet, dimsums en noedelsoepje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de risotto niet zo lekker als verwacht. Bruinebonensoep is wel erg goed gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti met extra veel groente
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer van de risotto Renske! Het recept ziet er op zich wel ok uit, al lijkt het mij in verhouding wat veel spinazie. En spinazie heeft best wat zout nodig om lekker te worden, kan t zijn dat daar het probleem zat? Dat t erg flauw geworden was na het toevoegen van de spinazie?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vond het eerder te zout. Maar ik denk dat ik risotto gewoon niet zo heel lekker vind. Beetje een prutje. Op zich was het lekker romig, fris door de citroen en de pijnboompitten gaven een beetje bite eraan.
Ach, ik vind het leuk om dingen uit te proberen en soms pas ik een recept wat aan om het meer naar mijn smaak te krijgen.
@dolfje: ik maak het zo: http://inmyredkitchen.com/nl/bibimbap-k ... stgerecht/. Vanavond gebruikte ik qua groenten worteltjes, broccoli, sperziebonen en komkommer. Ik doe er eigenlijk altijd shiitake in maar die ben ik vergeten te kopen gisteren :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Ha Teig dat recept ken ik, zo maak ik het ook :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eten we weer een stampotje met een restje Chinese kool en wortel. Ga er alleen nog even een stukje vlees bij halen. Tartaartje of braadworstje ofzo. Heb zin in winterse kost. Ik ga wel vroeg eten want ga vanavond weer eens sinds lange tijd aan een spinningklasje meedoen. Eet ik daarna een bakje kwark.
Alle reacties Link kopieren
Oww, dat klinkt wel erg lekker, GeorgieB, je plan voor kerst !

Nog nooit gemaakt of gegeten, bibimbap. Ziet er heerlijk uit. Puber gruwelt van eieren, maar zo te zien kan je die wel weglaten.

Zaterdag maakte man een lamscurry met basmatirijst, raita met munt en K&K naan en chutney. Was lekker. Gisteren maakte ik squid ink tortelloni met een zalmvulling in een lichte roomsaus met witte wijn en kerstomaatjes. Op het bord nog rucola erover. Die tortelloni kwam van de Lidl (Deluxe) en ik vond er niet veel aan. Erg plakkerig/melig allemaal en de zalm was ver te zoeken. Maar puber vond het héérlijk.

Vandaag zorgt man voor het eten. Hij heeft een dagje vrij. Laten we hopen, dat het geen K&K lasagna wordt :nope:
Alle reacties Link kopieren
Die Bibimpap is het volgende wat ik ga uitproberen. Klinkt heel lekker. En rijst met vlees en groenten gaan er hier altijd in :-D
Vandaag restjesdag. Restje soep, restje salade, restje pizza van gisteren.
@irmaladouce: het heurt wel met eieren, licht gestolde dooier, zodat het eigeel erdoorheen geroerd wordt. Maar als puber ervan gruwelt dan is dat niks natuurlijk, dat snap ik. Lastig wel, niet van eieren houden. Hier wordt er van gesmuld. Toppunt van lekker is tegenwoordig gekookte spinazie met een gekookt eitje, "zoals oma het maakt mama, zo moet je het ook maken" :)

We aten vanavond goulash met veel champignons, erbij ovenfrietjes. Frut II vond vooral de goulash superlekker en bleef maar wijzen naar mijn bord voor extra hapjes.
Vanavond werd het boerenkoolstamppot bij m'n ouders. Met rookworst en spekjes. En zilveruitjes voor hen erbij, deden ze vroeger ook al, vind ik om van te gruwelen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren haalden we patat, want we hadden een dag die niet helemaal liep zoals gepland. In plaats van het eten voorbereiden liep ik twee keer naar de fysiotherapeut (15 minuten enkele reis) omdat ik de verkeerde tijd in mijn hoofd had en toen ik eenmaal thuis was met twee kinderen zag ik koken ook niet meer zitten.

Dat betekent dat we vandaag een gebakken vis met aardappeltjes en venkelsalade eten.

Eergisteren aten we pasta met geroosterde bloemkool, zongedroogde tomaat, rozijnen, kappertjes en kaas. Erg lekker en de grote kleine smult ervan!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we een pitabroodje met shoarma van kip met rucola, ui en zelfgemaakte knoflooksaus en een salade van cherry tomaten met rode ui.

Vandaag pasta met prei en spekjes.
Morgen gaan we uit eten, eetcafé met burgers en kip.
Alle reacties Link kopieren
Ha, man maakte maandag een overheerlijke risotto bianco (van Jamie, met bleekselderij) en pesto genovese. Gisteren maakte ik polenta (de bio polenta van Aldi met gedroogde boleten en kruiderij), een cassolette van boleten (met sjalotje, een beetje knoflook en thijm) en gestoomde romanesco.

Voor vanavond is er een restje lamscurry, risotto en polenta. Ik maak er gepofte kerstomaatjes bij en een slaatje van spitskool, paprika en andere groentenlarestjes.

Lekker is dat hè, kaaaaaatje, venkelsla. Ik vind gekookte venkel vies, maar rauw is het heerlijk. En dan héél dun gesneden. En je pasta klinkt ook erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Hoe maak je venkelsalade? Ik gebruik venkel eigenlijk alleen in de oven, lekker bij kip.
Hier vanavond opgebakken aardappels, schnitzel voor man, ik eet een tartaartje met roerbakgroenten erbij. Dochter is al naar voetbal, die heeft tomatensoep en pannenkoek gegeten .
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dagje vrij en had trek gekregen in risotto van al het gepraat over risotto. Dus de witlofrisotto weer een keer gemaakt.

Gisteren veel te laat thuis door werk en files en geen zin meer om te koken dus dat werd een dubbel gebakken frietje met een heerlijke kalsvleeskroket die m’n frietboer zelf maakt.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten aardappelgratin, zalm en broccoli.
Morgen kaasfondue denk ik.
Wij vierenkerst bij de schoonfamilie. Op de 24ste 4 gangen gemaakt door mijn schoonzussen. Soep, pasta, zalm en taart. Altijd ongeveer hetzelfde menu, altijd heerlijk. Op de 25ste is er een brunch en wordt er savonds weer van gegeten. Op de 26ste beef wellington van schoonmoeder. Hoef ik niet over na te denken.
Ha, wij aten ook risotto vanavond. Maar dan met ovengeroosterde pompoen en rode paprika, knapperig gebakken stukjes chorizo en Parmezaan. Was erg lekker en beide kinderen vonden het ook heerlijk.
Couscous met lamsworstjes, gegrilde courgette en reepjes paprika.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven