Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Friet, komkommelsalade, kip met satésaus.

Hopelijk kunnen we nog heerlijk gaan fietsen vandaag!
Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Orzo met kip uit de oven. Lui en lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat man pitabroodjes met shoarma gaat maken straks. Hij doet de boodschappen dus zijn keus vandaag.
Ik ben net even een minuscuul blokje om geweest om even wat zon te voelen( hier op terras nu geen zon). Was wel even lekker.
Ik koop bloemen vaak aan de weg, waar ik woon is dat heel veel. Zijn ze dan nog steeds zo slecht voor het milieu? :(

Vanavond komt er visite. Vooraf een borrel en ik heb lasagne gemaakt. Een traditionele en een spinazie versie.
Nagerecht maak ik moulleux.

En bedankt nog voor de link teigera, die komt binnenkort op het menu!
Alle reacties Link kopieren
Orzo met kip was lekker, uiteindelijk waren we met zn 9en.
Morgen eten we sellereischnitzel, ik weet nog niet met wat precies.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag pasta pesto met , ik denk, kip en broccoli. Ga straks een kleine wandeling naar de dichtstbijzijnde supermarkt maken dus even kijken wat het wordt. Wil morgen weer gaan werken dus even kijken hoe ik me voel als ik wat doe.
Alle reacties Link kopieren
OWh wat een heerlijk weer. Ik ben in drie dagen 6 keer in de speeltuin geweest en we hebben in de tuin gewerkt en vanochtend heb ik even 5 minuten op een bankje gezeten voor mijn werk voor ik weer naar binnen ging. Echt ik voel me een heel ander mens!

We aten gisteren spianzietaartjes, met tomatensaus. Dat eten we vanavond ook. De dag ervoor AGV, want de kleine mocht kiezen dus die wilde doperwten en worst! Wij aten gewokte spruitjes in plaats van doperwten.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet tussen de middag warm, denk saoto. Want spinnen vanavond. (Sorry, lekker kort)
Alle reacties Link kopieren
Lekker Saoto Rastan en jaloers op spinning. Dat durf ik deze week na ziek thuis te zijn niet aan.

Heb geen kip gekocht maar groenteballetjes. Hadden gisteren ook al kip( in de vorm van shoarma) en had er niet echt zin in. Verder wel broccoli zoals gepland.
Peultjes, gekookte aardappels, slavink (dat is al 2 jaar geleden geloof ik dat ik een slavink heb gegeten). Ik zag een biologische bij de Jumbo dus ik probeer het eens.
Lief wilde eens vegetarische shoarma proberen, dus dat aten we vanavond. Met pitabroodjes en uitgebreide salade. Ik vond de salade het lekkerst ;-) maar ach het was wel oké.

Ik word ook héel blij van dit weer. Heb flinke stukken gefietst vandaag en genoten.
Het is echt heerlijk buiten, kan ik zo blij van worden.
Ik hoop op veel zon op mijn verjaardag morgen :)

Vanavond snelle maaltijd na een lange werkdag: gekruide biefstukreepjes met rijst en (toevallig) groene groente. Ik had nog courgette, sugarsnaps, groene paprika (want die gebruik ik altijd als laatst) en bosui.
Smaakte prima.

Morgen zelfgemaakte pizza.
Teigera schreef:
18-02-2019 21:38
Lief wilde eens vegetarische shoarma proberen, dus dat aten we vanavond. Met pitabroodjes en uitgebreide salade. Ik vond de salade het lekkerst ;-) maar ach het was wel oké.
Hier in de buurt is een tentje waar ze vegetarische gyros verkopen en dat kreeg goede recensies. Dus ik heb het een keer geprobeerd. Nou ja, het was ok. Beetje veel van hetzelfde en niet zo interessant verder. Dus ik leef met je mee :proud:


Ik maakte vandaag de aardappel-bleekselderij salade met kappertjes. (want dat was er van de week niet van gekomen)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Sneeuwball.

Weer terug uit Oostenrijk. Het was geweldig. We hebben elke avond zelf gekookt. Ik heb een keer pompoenrisotto met geitenkaas gemaakt.
Het langlaufen ging redelijk. Kwam op de langere stukken wel wat kracht en conditie te kort maar het ging redelijk. Ook het (sneeuwschoen)wandelen ging prima.

En wat een temperatuurverschil met hier. Zondag heerlijk stuk gewandeld en toen aten we Toscaanse carre met krieltjes en geroosterde bloemkool en wortel (deels ook extra gemaakt voor lunch met kikkererwten en huttenkase)

Gister de laatste krieltjes opgebakken met op de huid gebakken zalmfilet en tuinerwtjes.

Vanavond eten we chili con carne.
Alle reacties Link kopieren
Welkom thuis Koor.
Gefeliciteerd Sneeuwbal.

Ik ga vandaag weer werken en naar fysio. Ben om 14.00 alweer klaar. Ben nog niet fit maar het gaat.. Weet nog niet wat we eten. Moet nog boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog heel veel gekookte aardappels en raclette kaas. Dus dat is duidelijk. Luie of niet luie raclette.
Gebakken aardappels, omelet champignons en een wortelsalade met rozijntjes en stukjes sinasappel.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het AGV , andijviestamppot met rundervink. Kan ik zo af en toe eens zin in hebben.
Morgen heb ik de hele dag cursus. Ben dan wel op tijd thuis maar vast helemaal moe van de hele dag luisteren dus ik trek iets uit de diepvries.
Donderdag komen mijn schoonouders eten maar ik heb nog steeds geen inspiratie. Zal eens op Pinterest gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Mmmmm, ik was laat klaar op kantoor en had geen aansluiting op een groot station, dus heb ik mezelf op eten van LEON getrakteerd. Briljante toko vind ik dat. Had eigenlijk zin inde halloumiburger, maar die is niet heel gezond natuurlijk, dus gong maar ns voor een salade met gegrilde kip en verse kruiden en chilisaus (echte, niet van die zoete meuk uit een fles). Echt superlekker.

Gister kookte lief een pastaatje met venkel, champignons en winterpostelein. Was ook erg lekker.
Gefeliciteerd sneeuwball! Ik vond het maar weer fris vandaag, had jij ook pech met het weer?

Klinkt heerlijk Koreveen. En geen pijn gehad dus, bij het langlaufen enzo?

@GB: ja ik zou het zelf niet geprobeerd hebben, vegetarische shoarma of idd vegetarische gyros. Heb ik tien keer liever lekkere falafel ofzo. Maar goed, ik moet soms inschikken ;-)

Vanavond at ik met jongste frut bij m'n ouders, we kregen paddestoelensoep, daarna rijst met broccoli-tomaat-gehaktmengsel. Bavarois toe.
Alle reacties Link kopieren
Ja leon is geniaal. Ik heb ook 4 kookboeken van hun, zijn echt fijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk Hopp! Die boeken zien er ook leuk uit ja, zal er ns één doorbladeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Leon ook fijn, blij dat ze nu op "mijn" station zitten. Ik ben dan natuurlijk al bijna thuis, maar ik heb er wel eens wat gehaald.

Gisteren werden het groenteballetjes, hollandse wokgroentes en couscous met al andalus kruiden. Was lekker. Erbij een beetje knoflook yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Leon niet maar ik hoef/ ga dan ook niet zo vaak met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom eens uit mijn meeleesstand, doe altijd veel inspiratie op hier.

Vanavond pasta met kip, spinazie, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitten en room.
Heb ook nog wat bladsla en cherry tomaatjes daar maak ik een slaatje van met ui voor erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven